Identity & Access Management | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0163
Startdatum:
01-04-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Mar 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Identity & Access Management op basis van 32 uur per week. 

De IT-organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Voor de gemeente is het van belang dat bij deze transitie voldaan wordt aan het informatieveiligheidsbeleid en de AVG-wetgeving. In dit kader is er behoefte aan een Identity & Access Management (IAM) Specialist. De doelstellingen voor deze specialist zijn als volgt samen te vatten:

  • Voldoen aan informatieveiligheidsbeleid en AVG;
  • Voorkomen van gegevenstoegang door onbevoegden;
  • Beperken van foutief handelen;
  • Beperken van foutieve beslissingen;
  • Mogelijkheden tot fraude beperken;
  • Vergemakkelijken van het toekennen en het beheer van de juiste autorisaties.

Kandidaatomschrijving:
Als ervaren Identity & Access Management (IAM) Specialist heb je een passie voor informatiebeveiligingsprocessen. Wij verwachten dat je in staat bent problematiek rondom IAM in een bredere context te plaatsen en actief oplossingen kunt aandragen. De werkzaamheden zullen primair gericht zijn op het actualiseren van de autorisaties, opstellen van SOLL-matrix voor de verschillende applicaties, in samenspraak met applicatiebeheerders en gebruikers, Rollen definiëren, (Mede) Ontwerpen en inrichten van het autorisatiebeheerproces, (Mede) uitkiezen en inrichten van een IAM-softwarepakket, Inrichten van een proces rondom eigenaarschap en gebruik van non-personal accounts en het begeleiden van de organisatie naar een nieuwe manier van autorisatie aanvragen, verstrekken en intrekken.

functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je hebt een afgeronde relevante HBO/WO-opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met RBAC in complexe omgevingen met veel dataopslag en applicaties;
  • Kennis en ervaring met SOLL-matrix (objectmatrix, subjectmatrix, functiescheiding).

Wensen:

  • Je hebt ervaring met IAM-tools als NetIQ, Sailpoint, RSA, OneIdentity, Ivanti en Tools4Ever;
  • Kennis en ervaring van provisioning, delegation, IAM-processen en architecturen;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van RBAC binnen een gemeentelijke instelling in de afgelopen 5 jaar;
  • Kennis van directory services LDAP en Active Directory (AD);
  • Gedegen kennis van informatiebeveiliging en AVG-wetgeving;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van RBAC binnen een gemeentelijke instelling;
  • Kennis van en aantoonbare werkervaring met standaarden en best practices zoals ISO27001.

Als Identity & Access Management Specialist beschik je over de volgende competenties:

  • Betrouwbaar;
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
  • Proactief;
  • Accuraat;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht;
  • Verbinder / teamspeler.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-03-13 13:40:29



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden