Implementatiemanager Helpdesk LMS | Amersfoort

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amersfoort
Aanvraagnummer:
A2019-0330
Startdatum:
01-04-2019
Verwachte einddatum:
31-10-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
€ 72.50
Sluitingsdatum aanvraag:
12 Mar 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Nederlandse Spoorwegen op zoek naar een Implementatiemanager Helpdesk LMS voor 24 uur per week. 

Waar ben je goed in?
De telefonische helpdesk van ons Learning Management Systeem “Mijn Leerportaal” wordt verplaatst naar een nieuwe externe partij die reeds meerdere callcenter-helpdesk diensten aanbiedt voor NS. Daarnaast moeten de helpdeskprocessen eerste, tweede en derde lijn worden herontwerpen en verbeterd. Het betreft hier helpdesk-calls over de werking van het systeem “Mijn Leerportaal” en over het bestel- en uitvoeringsproces van opleidingen. 
Doel is een efficiënter en goedkoper proces, terugdringen van het aantal calls en het vergroten van de klanttevredenheid over de helpdesk dienstverlening. Jaarlijks gaat het om circa 11000 calls, deze moeten worden teruggebracht naar circa 5000 calls. Daarnaast zijn er veel telefonische hulpvragen die nog niet via de officiële helpdesk lopen maar rechtstreeks op de administratie binnenkomen. 
Ook deze moeten ook binnen de professionele helpdesk worden ondergebracht. De voorbereidingen voor deze verplaatsing zijn al in gang gezet door een eerdere implementatiemanager, maar deze is niet meer beschikbaar per 1 april. 
 
Voor het afronden van de implementatie zijn we op zoek naar een ervaren implementatiemanager die zorgt dat per 31 oktober de helpdesk operationeel is. Je bent een ervaren professionele implementatiemanager met een flinke dosis energie. Om succesvol te kunnen zijn beschik je over ervaring in een complexe werkomgeving met veel verschillende belangen. Je bent in staat om zelfstandig en projectmatig te werken en stuurt op het bereiken van resultaten binnen de gemaakte afspraken. Bij voorkeur ken je de opleidingswereld en dynamiek en heb je kennis en ervaring met het implementeren van een helpdesk diensten in een grote organisatie. 
 
Hier ga je werken:      
Het NS Leercentrum is onderdeel van NS Groep HR en heeft als opdracht om alle opleidingen voor medewerkers van NS te verzorgen. Dit doen we met een team van opleidingsprofessionals in eigen dienst, materiedeskundigen uit verschillende bedrijfsonderdelen en met ingehuurde externe opleidingsexperts. De opleidingen worden uitgevoerd op verschillende locaties in Nederland. Opleidingen worden aan de NS bedrijfsonderdelen aangeboden via het Learning Management Systeem (LMS) ‘Mijn Leerportaal’ van leverancier NetDimensions versie 14.1. 
In dit LMS wordt via een catalogus intern – en extern opleidingsaanbod gepubliceerd en wordt het uitvoeringsproces gefaciliteerd. Door een uitdagende en inspirerende leeromgeving te ontwerpen en te faciliteren, levert het Leercentrum een bijdrage aan de kwaliteit, groei en resultaten van NS.  
 
Wat ga je doen? 
Als Implementatiemanager zorg jij ervoor dat de implementatie van de helpdesk en alle daarbij behorende afspraken, processen succesvol gaan verlopen. Ook zorg hij/zij er voor dat de huidige NS processen en werkwijzen worden omgebouwd naar de nieuwe beoogde werkwijze en dat stakeholders binnen en buiten NS worden geïnformeerd. Uiterlijk per 31 oktober moet het gehele implementatie proces zijn afgerond. 
Jij plant, coördineert en stuurt de werkzaamheden en is gedurende de implementatiefase de gedelegeerd opdrachtgever richting de betrokken partijen en bent verantwoordelijk dat aan NS zijde noodzakelijke implementatie werkzaamheden worden uitgevoerd. Uitgangspunt voor de inrichting is de projectbrief en businesscase die aan deze wijziging ten grondslag ligt. De implementatie manager werkt in opdracht van en rapporteert aan de manager Operations van het NS leercentrum en aan de stuurgroep van dit project bestaande uit stakeholders van IT en HR.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je beschikt aantoonbaar over de gevraagde werkervaring;
  • Je hebt de afgelopen twee jaar geen arbeidscontract bij NS gehad;
  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet aaneengesloten door NS ingehuurd (na een inhuurperiode van twee jaar eist NS een onderbreking van minimaal zes maanden);
  • Je gaat akkoord een achtergrondonderzoek voor start van de opdracht (VOG, geheimhoudingsverklaring en vragenlijst).

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-11 07:28:52



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht