Informatie analist | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2021-1108
Startdatum:
01-03-2021
Verwachte einddatum:
01-03-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12-02-2021 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Raad van de Kinderbescherming (RvdK) op zoek naar een Informatie analist op basis van 36 uur per week. 

De RvdK is bezig met de verdere digitalisering van werkprocessen. Daartoe worden binnengekomen documenten gescand, wordt er een documentmanagement systeem geïntegreerd in het huidige primaire processysteem waarbij documenten uit een Siebel File Management systeem worden gemigreerd naar dit DMS, wordt het DMS gekoppeld aan de huidige correspondentiemodule inclusief de introductie van een digitale handtekening en worden bestaande ketenkoppelingen omgebouwd naar het gebruik van het geïntegreerde systeem.

Voor het digitaliseren van onze werkprocessen zoeken wij een ervaren informatie analist die in een agile team de verdere integratie van een document management systeem in het primaire proces inhoudelijk begeleid. Het agile team Digitalisering heeft als einddoel volledig digitaal werken en heeft hierbij een aantal speerpunten:

  • Doorontwikkelen integratie document management systeem (OnBase);
  • Doorontwikkelen Siebel CRM;
  • Doorontwikkelen centrale scan- en printvoorziening (Kofax);
  • Voorbereiden op duurzaam digitaal archiveren (OnBase).

Op dit moment is het document management systeem (DMS) geïmplementeerd. Dit omvat de integratie van diverse primaire functies die zijn gericht op het eenvoudig digitaal toegankelijk maken van documenten in het bestaande CRM systeem (Siebel). 

Voor de doorontwikkeling en beheer is in het agile team digitalisering ondersteuning nodig van een ervaren Informatie Analist die over recente kennis op bovengenoemd terrein beschikt. De belangrijkste taken zijn het begeleiden van de oplevering van werkende infrastructuur en functionaliteiten door leveranciers, het testen van opgeleverde oplossingen, het zelfstandig kunnen beschrijven van gewenste oplossingen en het afstemmen met vertegenwoordigers uit de gebruikersorganisatie. Tevens kan het maken of geven van trainingen tot de rol behoren.

De werkzaamheden omvatten:

  • Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen en hiervoor ook durven te staan;
  • Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie;
  • Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen;
  • Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen;
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen;
  • Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen;
  • Leveren van een bijdrage aan de te ontwikkelen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen;
  • Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective;
  • Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen.

De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

  • Verzamelen en analyseren van requirements;
  • Opstellen van userstories en oplossingsrichtingen afstemmen met SCRUM teams en (solution)architecten;
  • Opstellen van functionele- en technische ontwerpen;
  • Samen met ontwikkelaars analyseren van incidenten en impact bepalen;
  • Opstellen van testscripts en uitvoeren van (keten)testen om de kwaliteit van opgeleverde functionaliteiten te testen;
  • Afstemmen met interne- en externe stakeholders over de prioritering van nieuwe wijzigingen;
  • Ondersteunen van de gebruikersorganisatie bij de Functionele als Gebruikers Acceptatie Test. 

Taken en verantwoordelijkheden:

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

  • Je doorgrondt de wensen en eisen van gebruikers;
  • Je zorgt voor nauwe inhoudelijke afstemming met de product owner en alle stakeholders;
  • Sparren en afstemmen met architecten en ontwikkelaars om de meest optimaal passende oplossingsrichting bij de vraag van de business te krijgen en hierdoor de story ready for sprint te krijgen;
  • Sparren en afstemmen met business analisten om de klantvraag duidelijk te krijgen en een win-win te krijgen tussen klantvraag en oplossingsrichting;
  • Vanuit verschillende visies en ideeën stel je specificaties op en draag je deze als user stories over aan de ontwikkelaars;
  • Je stelt interface beschrijvingen op en draagt deze over aan de ontwikkelaars;
  • Je maakt gebruik van deliverables zoals use-case models, activity diagrams, het domein model & wireframes;
  • Bij het uitwerken van de oplossingsrichtingen bewaak jij de technical fit van de functionaliteit en het voldoen aan gestelde architectuurrichtlijnen;
  • Je stelt acceptatiecriteria op en werkt deze samen met de stakeholders en het 2e lijn support team verder uit;
  • Je stelt impactanalyses op en voert technische challenges uit;
  • Je ondersteund de product owner met het backlog management.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent per 01-03-2021 beschikbaar voor 36 uur per week (m.u.v. af te stemmen vakantieperioden) voor de periode van 12 maanden met optie tot verlenging;
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je hebt een afgeronde HBO Bachelor opleiding (bedrijfskundige) Informatica;
  • Je bent ITILv3 Foundation gecertificeerd en Prince2 Foundation gecertificeerd. Dit is duidelijk aantoonbaar in het CV en de certificaten kan op verzoek worden overlegd. Dt is duidelijk aantoonbaar in het CV en het certificaat kan op verzoek worden overlegd;
  • Je bent PSM1 gecertificeerd en BiSL gecertificeerd. Dit is duidelijk aantoonbaar in het CV en de certificaten kan op verzoek worden overlegd. Dt is duidelijk aantoonbaar in het CV en het certificaat kan op verzoek worden overlegd;
  • Je bent Leading SAFe gecertificeerd en TMap gecertificeerd. Dit is duidelijk aantoonbaar in het CV en de certificaten kan op verzoek worden overlegd. Dt is duidelijk aantoonbaar in het CV en het certificaat kan op verzoek worden overlegd;
  • Je hebt meer dan 2 jaar ervaring als informatie analist / IV business analist, waarvan minimaal 1 jaar binnen de rijksoverheid, de ervaring is opgedaan in de laatste 5 jaar. Uit de CV naar voren komt;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het opstellen, uitvoeren, onderhouden en beoordelen van acceptatietesten;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Oracle Siebel;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met Document management Systemen.

Wensen:

  • Je hebt werkervaring binnen de rijksoverheid en het domein Justitie & Veiligheid. Geef aan waar je ervaring in hebt: Rijksoverheid of Binnen J&V
  • Je hebt werkervaring binnen de RvdK. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt ervaring met scansystemen. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt ervaring met ketenkoppelingen. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt ervaring met het werken in SCRUM projecten. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt ervaring in het werken in zelforganiserende teams. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt inhoudelijke kennis van Onbase Document Management system;
  • Je hebt inhoudelijke kennis van Kofax en/of inhoudelijke kennis van Mule;
  • Je hebt ervaring met gebruik van Jira en het beschrijven/valideren van userstories en/ of functionele kennis van Siebel CRM Public Sector;
  • Je bent bekend met het gebruik van CRM / Case management systemen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 8. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-02-08 09:19:02

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden