Informatie specialist | Amsterdam

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2021-1465
Startdatum:
21-06-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
04-06-2021 20:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Waternet op zoek naar een Informatie Specialist op basis van 32-36 uur per week. 

Team DigiDIV is in transitie naar Team Informatiebeheer, hiervoor is een themagroep opgericht en in november volgt een directievoorstel voor een reorganisatie. De transitie houdt in dat het team van de uitvoering naar adviesvoering over gaat. Er zijn een aantal mensen ingehuurd om invulling aan de transitie te geven. Hiervoor zoeken wij dan ook een informatieadviseur.

Beschrijving behoefte:
Op het gebied van informatiebeheer speelt er veel. Zo is Waternet bezig om een nieuwe informatieomgeving (SharePoint) in te richten en te implementeren. Hiervoor is een aparte projectorganisatie ingericht, waarbij DigiDIV als stakeholder en partner betrokken is. Daarnaast werkt DigiDIV aan de omvorming naar Team Informatiebeheer, waarin de nadruk komt te liggen op een meer adviserende, kaderstellende en regisserende rol. Ook voeren we projecten uit op het gebied van digitale (en fysieke) archivering.

Jij pakt bij deze ontwikkelingen een actieve rol op in relatie tot mensen, applicaties en werkprocessen. Wat je onder meer doet, is:

  • Je bent in staat in te zoomen op detail niveau en het bredere plaatje te overzien;
  • Je vertaalt ontwikkelingen naar praktische stappen die direct bij kunnen dragen aan het uiteindelijke doel;
  • Je ontwikkelt en borgt diverse instrumenten op het gebied van archief- en informatiebeheer;
  • Je denkt mee als het gaat om digitalisering van de organisatie en vraagstukken op het vlak van control (voldoen aan wet en regelgeving). Het houden van audits om te checken of afspraken worden nagekomen is dan ook onderdeel van jouw rol;
  • Je gaat het gesprek ook aan, als het gaat om wettelijke kaders waar we ons als organisatie aan moeten houden. Ook als die aspecten niet altijd bovenaan de prioriteitenlijst staan van stakeholders;
  • Je helpt mee met het vormgeven van het toekomstige Team Informatiebeheer;
  • Tegelijk ben je een adviseur: je denkt mee met anderen, kijkt vooruit, maakt verbeterkansen bespreekbaar en zorgt voor vernieuwing en verbetering in de organisatie;
  • Dit doe je in nauwe samenwerking met de teamleider DigiDIV, je mede-adviseurs, scrumteams en met diverse andere afdelingen.

Beschrijving afdeling:
“Team Informatiebeheer adviseert en faciliteert Waternet en haar medewerkers in het optimaal benutten en beheren van (documentaire) informatie binnen de gestelde kaders.” Hierbij is Team Informatiebeheer de spin in het web tussen business, IT en toezichthouders.

Er zijn vier kerntaken geformuleerd:

  • Adviseren;
  • Beheren;
  • Faciliteren;
  • Bewaken en borgen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Een relevante en afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Je kennis hebt van wetgeving (archiefbeheer, informatiebeheer, privacywetgeving);
  • Je hebt projectervaring op het gebied van selectie en vernietiging van archieven of zaakgericht werken;
  • Je hebt werkervaring op het vlak van informatiebeheer;
  • Ervaring met interne verhoudingen binnen een overheidsorganisatie;
  • De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: 1. Een verbindende, een proactieve én communicatief sterke houding. 2. Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten. Deze competenties worden getest in een gesprek.

Wensen:

  • Kennis op het gebied van archiefwetgeving;
  • Ervaring met de ‘design’ principes en weet deze te vertalen. Geef aan hoeveel jaar ervaring je hebt;
  • Werkervaring binnen een waterschap. Geef aan hoeveel jaar ervaring.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats vanaf 11 juni 2021- 10:00u.. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-05-25 12:23:51

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden