Informatieanalist (2 FTE) | Groningen/Hoogezand

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Groningen/Hoogezand
Aanvraagnummer:
A2019-0713
Startdatum:
01-07-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
19 Jun 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) op zoek naar 2 Informatieanalisten voor 36 uur per week. 

RVO is binnen de afdeling Informatiemanagement en processen op zoek naar een business-/informatieanalist voor de ondersteuning van de Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen. Het werk richt zich op een projectteam waar je in mee draait. Het team houdt zich met businessanalyses voor langere termijnoplossing. Een greep uit de werkzaamheden die je verricht:

  • Participeren in het opstellen van en het uitwerken van het Programma van Eisen Aanspreekpunt voor het ontwikkelteam (van de IT leverancier);
  • Analyseren van die wensen en eisen die wijzigingen tot gevolg hebben en komen met verwezenlijkbare oplossingen;
  • Mogelijkheden verkennen en uitwerken met de betrokkenen zoals de ICT leverancier, de uitvoeringsorganisatie, contractmanagement, afdeling IB etc;
  • Oplossingen verder uitwerken op ontwerpniveau;
  • Begeleiding bouw- en testwerkzaamheden;
  • Documenteren bestaand systeem in samenwerking met functioneel beheer.

Achtergrond Opdracht:
De Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade is een onafhankelijke commissie en doet haar werk op basis van het schadeprotocol. De voorbereiding van de besluiten is mede gebaseerd op de opnames die worden gedaan door onafhankelijke deskundigen (schade experts). Het gaat daarbij om het afhandelen van vele duizenden schades. Inspectie en beoordeling van en besluit over deze schades gebeurt ruimhartig en rechtvaardig op een betrouwbare, duidelijke en zo eenvoudig mogelijke wijze. De commissie wordt in haar werkzaamheden ondersteunt door de projectdirectie Groningen. Deze directie valt hiërarchisch onder RVO, maar doet haar werk in opdracht van de commissie. Het managementteam van de projectdirectie bestaat uit een projectdirecteur, manager Strategie en Beleid, Frontoffice, Veldwerk, Backoffice en Comunicatie. Dit managementteam draagt zorg voor de uitvoering van de schadeafhandeling, zodat de Tijdelijke Commissie in de gelegenheid wordt gesteld om te besluiten over de schade-afhandeling. Er wordt binnen de projectdirectie gewerkt in een keten. Daarbij zijn de volgende kernwaarden belangrijk; persoonlijk, realistisch, daadkrachtig en samenwerken. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een aanbesteding zal worden uitgezet. Van belang is dat het gekozen platform (en applicatie(s)) aanlsuit op de bedrijfsprocessen. Ervaring op soortegelijke trajecten is een pre.

Organisatorische context en cultuur:
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) is een grote uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Economische Zaken. De dienst ondersteunt ondernemers met subsidies, kennis, vinden van zakenpartners en voldoen aan wet- en regelgeving. De ambitie van de dienst is om de toonaangevende overheidsdienstverlener van Nederland te worden. Daartoe wordt – veelal projectmatig – hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening.

Functie eisen

Harde eisen:

  • HBO (plus) werk- en denkniveau;
  • Meer dan 5 jaar ervaring in het werken in een uitvoerende organisatie van de Rijksoverheid dan wel een grote publieke dienstverlener;
  • Meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring als analist mbt : bedrijfsprocessen, informatiestromen en het opstellen van probleemanalyses, verandervoorstellen, gevolgenanalyses;
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring in een agile scrum werkomgeving. 

Wensen:

  • Informatieanalist: bijv. kennis heeft van:
  • – Requirementsanalyse methoden,
    – UML,
    – BPMN2
    – Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
  • Businessanalist: bijv. kennis heeft van:
    – architectuur
    – bestuurlijke informatica
    – informatiebeveiliging
    – applicatiemanagement
    – servicemanagement
  • Ervaring met het werken met architecten, ontwikkelaars en proceseigenaren;
  • Aantoonbare ervaring in aanbestedinstrajecten.

Competenties:

  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Organisatiesenstiviteit;
  • Resultaatgericht;
  • Pragmatisch;
  • Helder communiceren en toont hier initiatief in;
  • Schakelen tussen business en IT;
  • Teamspeler.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-17 13:57:53

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden