Informatieanalist Data-analist | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0502
Startdatum:
02-11-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
20
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12 Oct 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Informatieanalist Data-analist op basis van 20 uur per week. 

Als informatie/data-analist ondersteun je de business bij het verbeteren van de BAG-plus-informatie door voor de bekende probleemgevallen (en ook bij adressen waarvan het vermoeden bestaat dat de BAG incorrecte informatie biedt over toegangsverdiepingen en de echte verdiepingen) een onderzoek te doen om zo de gegevenskwaliteit te kunnen verbeteren.

Werkzaamheden:
De uit te voeren werkzaamheden betreffen:
Coördineren en uitvoeren van een “Finale check” op vanuit de stadsdelen naar Decos DVL gemigreerde Omzettingsvergunningen, en corrigeren en aanvullen van onjuiste of incomplete gegevens
Aan Basis-informatie aanleveren van gecorrigeerde gegevens ten behoeve van het optimaliseren van de in de BAG-plus kenmerken “Gebruiksdoel Woonfunctie” en “Aantal eenheden complex” opgenomen informatie, ter ondersteuning van de quotumtoets voor Omzettingen.
In samenwerking met Functioneel beheer Decos en Gegevensbeheer BAG stroomlijnen van de gegevensuitwisseling tussen Decos DVL en BAG-plus.
Het uitvoeren van een preliminair onderzoek naar de kwaliteit en betrouwbaarheid van de BAG-plus kenmerken die als informatiebron dienen bij het handmatig toetsen op het quotumcriterium voor pand en verdieping bij behandeling van een aanvraag voor een omzettingsvergunning. Opleveren van een rapportage met aanbevelingen, die inzage geeft in de schaal van de benodigde verbeteracties en in de daarbij  gewenste werkwijze.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s):
Amsterdam bestaat uit 7 stadsdelen die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving op Bouw en Gebruik. Je werkt voor de gezamenlijke stadsdelen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met jou en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt over HBO wiskunde of gelijkwaardig niveau;
  • Geef in maximaal 1A4 pagina’s aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je bent in het bezit van Certificeringen: Tmap Advanced gecertificeerd, Prince 2 Practitioner gecertificeerd en in het bezit van het ISEB Foundation gecertificeerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als Informatie/data-analist in technisch complexe omgevingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring voor het testen van software en data-kwaliteit. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • Je hebt ruim 7 jaar kennis van én ervaring met: BAG;
  • Je hebt meer dan 2 jaar kennis van en ervaring met : BAG-plus.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op in de week van woensdag 28 okt – dindag 3 november 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-01 10:25:59



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden