Informatieanalist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0425
Startdatum:
01-10-2020
Verwachte einddatum:
28-02-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2 Sep 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Informatieanalist op basis van 36 uur per week. 

Wij zoeken een analist die een prestatie neerzet. Die zelfstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders. De gezochte analist/ontwerper zal de volgende werkzaamheden moeten verrichten:

  • Het documenteren bestaand systeem;
  • Het analyseren van wijzigingseisen of -wensen, komen met verwezenlijkbare oplossingen, documentatie bijwerken, testvoorbereiding en het opstellen van een AO en FO op basis van de geanalyseerde requirements.

Binnen het RVO-NVWA project vangstregistratie is behoefte aan een senior analist/ontwerper die het project kan bijstaan in het ontwikkelen van de vangtregistratie applicatie (VERS). Er zijn twee ontwikkelteams die parallel werken aan de infrastructuur voor het kunnen Inwinnen van de digitale berichten van de schipper én het ontwikkelen Raadplegen (uitvoerschermen). Tussen het inwinnen en beschikbaar stellen van de data vinden processen plaats zoals het valideren van de data en het versturen van retour berichten. De te ontwikkelen bouwstenen voor het kunnen ontvangen en versturen van berichten moeten worden uitgewerkt.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou!

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Ervaring met het werken in Enterprise Architect;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met informatie-analyse werkzaamheden;
  • Ontwikkeling informatiesystemen Foundation; Object Oriëntatie Foundation, Applicatiemanagement Foundation (ASL), IT Foundation; A+ Essentials;
  • TOGAF practitioner, Bachelor Bedrijfskundige Informatica, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002, Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation, Object Oriëntatie Foundation, Applicatiemanagement Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, SAFE Agilist, SAFe Product Owner;
  • Meer dan 5 jaar HBO (plus) werk- en denkniveau;
  • Meer dan 3 jaar ervaring in het werken in een uitvoerende organisatie van de Rijksoverheid dan wel een grote publieke dienstverlener;
  • Ruim 3 jaar aantoonbare ervaring als analist m.b.t.: bedrijfsprocessen, informatiestromen en het opstellen van probleemanalyses, verandervoorstellen, gevolgenanalyses;
  • Ruim 2 jaar aantoonbare expertise en vaardigheden in een EU- beleids-, uitvoering- en handhaving-omgeving.

Wensen:

  • Je hebt kennis van: – Requirementsanalyse methoden, – UML, – BPMN2 – de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré. – architectuur – bestuurlijke informatica – informatiebeveiliging – applicatiemanagement – servicemanagement;
  • Relevante werkervaring in de specifieke visserijsector, businessprocessen en systemen.

Competenties:

  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Maakt zich materie snel eigen;
  • Resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Goed luisteren en helder/scherp in woord en schrift;
  • Schakelen tussen business en IT;
  • Initiatiefrijk;
  • Teamspeler.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De werkzaamheden worden met name verricht op de vestiging Den Haag. Incidenteel zal een dienstreis naar een andere vestiging nodig zijn (Zwolle, Utrecht, Assen). Ten tijde van de Coronacrisis zal overigens zoveel als mogelijk vanuit huis gewerkt worden

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-08-31 10:54:52



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden