Informatieanalist IMM | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0489
Startdatum:
05-10-2020
Verwachte einddatum:
31-03-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
30 Sep 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Informatieanalist IMM op basis van 36 uur per week. 

Wij zoeken een analist die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders. De gezochte analist/ontwerper zal de volgende werkzaamheden moeten verrichten. Het uitvoeren van IV-gerelateerde analyses in relatie tot de werkprocessen en van toepassing zijnde wet- en regelgeving of beleid. Het in kaart brengen van requirements voor wijzigings-eisen of -wensen. Meedenken over verwezenlijkbare oplossingen binnen het concept van de applicatie of applicatie-keten. Opstellen van een FO op basis van de geanalyseerde requirements. Het schrijven van user stories op basis van de geanalyseerde requirements. Het maken van een gegevens/datamodel, inclusief de te ontwerpen koppelingen In releases of sprints het actueel houden van de ontwerpdocumentatie. Het meedenken over testvoorbereiding.

Achtergrond opdracht:
In de directie Kernprocessen EU houdt de afdeling IMM (Investerings en Marktmaatregelen) zich onder andere bezig met het registreren en toekennen van in- en uitvoercertificaten. Veel gebeurt hier nog handmatig. We starten een project om dit werkproces maximaal te digitaliseren met een ander IV platform. Voor het analyseren en ontwerpen van een aantal functionele onderdelen zoeken we een analist. Je werkt hierbij samen in een projectteam.

Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou!

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan weten regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Opleiding bedrijfskunde, bedrijfskundige Informatica, ICT of andere relevante IV-opleiding op HBO+ niveau (8 jaar);
  • Requirements analyse, procesmodellering (BPMN2), datamodellering;
  • Kennis van NORA (overheidsarchitectuur), kennis van Informatiebeveiliging, UML;
  • Meer dan 5 jaar ervaring in het werken in een uitvoerende organisatie van de Rijksoverheid dan wel een grote publieke dienstverlener;
  • Meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring als analist mbt : bedrijfsprocessen, informatiestromen en het opstellen van probleemanalyses, verandervoorstellen, gevolgenanalyses.

Wensen:

  • Competenties: – Zelfstandig kunnen werken; – Maakt zich materie snel eigen; – Analyseren; – Pragmatisch; – Helder communiceren en toont hier initiatief in, overtuigingskracht; – Stressbestendig; – Schakelen tussen business en IT, Netwerken;
  • Informatieanalist: bijv. kennis heeft van: – Kennis van de AVG wet- en regelgeving en de hieruit voortvloeiende ontwerpeisen. Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré. Businessanalist: bijv. kennis heeft van: – SAFE agalist of productowner – BCS;
  • Kennis en ervaring met Lean en Agile werken.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De werkzaamheden worden met name verricht op de vestiging Den Haag. De kandidaat moet er rekening mee houden dat gemiddeld eens per week reizen naar de vestiging Utrecht of Assen of Roermond nodig is om daar werkzaamheden te verrichten. In verband met de huidige coronamaatregelen wordt vooral vanuit huis gewerkt. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-09-28 06:00:25



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden