Informatieanalist Implementatie AVG wetgeving | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0256
Startdatum:
25-05-2020
Verwachte einddatum:
25-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
8 May 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Kamer van Koophandel op zoek naar een Informatieanalist Implementatie AVG wetgeving op basis van 40 uur per week. 

Ondernemen is kansen benutten, risico’s nemen, klanten vinden en behouden. De Kamer van Koophandel geeft ondernemers zinvolle informatie die het leven makkelijker maakt. Met toegang tot het Handelsregister en onze data, kennis en netwerken. Wij bieden als moderne publieke dienstverlener actuele en onafhankelijke informatie voor alle fasen van ondernemerschap. Of het nu gaat om het starten van een bedrijf, veilig zakendoen, innoveren, internationaal ondernemen of financiering.

De informatieanalist zal op tijdelijke basis werkzaam zijn op een of meerdere projecten voor implementatie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wetgeving. Daarnaast zal de Informatieanalist geplaatst worden in het MAT team van de KVK, in dit team worden nieuwe wetgevingstrajecten geanalyseerd waarmee de KVK in aanraking gaat komen. Deze analyse in het MAT team gaat tot het feature niveau zodat deze in de digitale OBEYA geprioriteerd kunnen worden. Het team bestaat uit architecten en businessanalisten en richt zich specifiek op de analyse van voor de Kamer relevante wetstrajecten. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de afdeling ‘Beleid en Juridische Zaken’ en ‘Portfoliomanagement’.

De Informatieanalist:

  • Stelt op basis van een door een jurist uitgewerkte juridische interpretatie van een wet een SCOPAFIJTH analyse op waarin dus zowel IT als Business features worden uitgewerkt;
  • Inventariseert systeemwensen en -eisen bij de gebruikers, zowel bij systeemwijzigingen als nieuw te ontwikkelen systemen;
  • Ontwerpt services voor het ontsluiten van gegevens van het Handelsregister en de overige registers en applicaties van de KVK;
  • Analyseert de benodigde en aanwezige informatievoorziening en vertaalt deze naar systeemspecificaties;
  • Ontwerpt functionele specificaties en ontwerpstandaards en begeleidt ontwikkelaars bij hun werkzaamheden; toetst deze op volledigheid e.d;
  • Begeleidt de implementatie van het systeem bij de gebruikers;
  • Maakt deel uit van werkgroepen;
  • Doet voorstellen ter verbetering en draagt ICT-oplossingen aan voor business-vraagstukken.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar voor een intake gesprek tussen 13-05-2020 en 15-05-2020;
  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding, op het gebied van Informatica (of vergelijkbaar);
  • In het bezit van IREB-CPRE certificering;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbaar ervaring als Informatieanalist;
  • Aantoonbaar ervaring met Agile/Devops;
  • Aantoonbaar ervaring met het gestandaardiseerd opstellen van requirements door middel van modellen als UML, BPMN, Archimate;
  • Aantoonbaar ervaring met Enterprise Architect en certificering op dat gebied;
  • Aantoonbaar ervaring met het specificeren van services, Service-Oriented Architecture (SOA);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbaar ervaring met werken bij (semi)overheidsorganisaties;
  • Je moet Nederlands spreken en het cv dient ook in het Nederlands te zijn.

Competenties:

  • Kwaliteitsgerichtheid: Hanteert hoge kwaliteitsnormen bij de uitvoering van het werk, bewaakt en verbetert deze waar mogelijk;
  • Impact: Maakt een positieve indruk en wekt vertrouwen bij anderen leden van het team en daarbuiten;
  • Analytisch vermogen: Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang;
  • Communiceren: Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden;
  • Samenwerken: Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-05-05 19:46:20



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden