Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Informatiearchitect | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0061
Startdatum:
11-02-2019
Verwachte einddatum:
08-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
23 Jan 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Ministerie van Veiligheid en Justitie op zoek naar een Informatiearchitect voor 24 uur in de week. 

Als informatiearchitect stem je strategie, organisatie en informatievoorziening zodanig op elkaar af dat deze bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen van de dienst DigiJust.

Je levert de volgende producten op:

  • Plan van aanpak;
  • Een overzicht van de kaders die van toepassing zijn;
  • Een architectuurbeschrijving van DigiJust op het niveau van business architectuur, applicatiearchitectuur en informatiearchitectuur;
  • Een toets van de Dienst DigiJust tegen de bredere kaders;
  • Een heldere positionering van DigiJust in het landschap van JenV;
  • Conclusies en aanbevelingen op basis van uitkomsten van de toets; ten aanzien van het systeem en de dienstverlening, maar ook ten aanzien van de wijze waarop het beheer van de architectuurproducten het beste kan worden geborgd;
  • Bijbehorende architectuurdiagrammen worden in Enterprise Architect uitgewerkt. 

Beschrijving Opdrachtgever:
De werkzaamheden worden uitgevoerd bij het Dienstencentrum van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Het dienstencentrum zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken door ondersteuning en advisering te bieden over verschillende dienstverleningsdomeinen waaronder o.a. ICT en Informatievoorziening.

Beschrijving directie/afdeling:
Je werkzaamheden worden uitgevoerd in de afdeling Portfoliomanagement binnen het Dienstencentrum. De afdeling richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum. Daarnaast maakt en monitort zij contracten en afspraken met leveranciers van het Dienstencentrum.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel:
Het systeem DigiJust is in een meerjarig programma van 2015 t/m 2017 volledig vernieuwd. Daarnaast is er vanuit het Dienstencentrum van JenV een dienst ingericht die zorg draagt voor beheer, ondersteuning, implementatie en doorontwikkeling van het systeem. In de tussentijd zijn ook de verschillende kaders binnen JenV en de overheid doorontwikkeld. Er is behoefte aan een herijking van DigiJust tegen de actuele kaders, zoals de NORA, de BIR, de Informatiestrategie JenV en het informatieplan JenV.

Het opdrachtgeverschap voor DigiJust is gedelegeerd aan de dienst Informatisering en Inkoop (DI&I). DigiJust valt binnen het domein documentdiensten en dient ook aan te sluiten bij de kaders binnen het domein die momenteel nog in ontwikkeling zijn.

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar vanaf half februari voor 24 uur in de week (KO);
  • Je hebt een afgeronde opleiding HBO/WO opleiding. Als je wordt uitgenodigd voor het Interview overleg je Kopie van het HBO of WO diploma (KO);
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als informatiearchitect. Deze ervaring dient opgedaan te zijn in de laatste 10 jaar (KO);
  • Je bent TOGAF 9 gecertificeerd (KO);
  • Je hebt aantoonbare ervaring in de toepassing van overheidskaders zoals NORA en BIR. Deze ervaring dient opgedaan te zijn in de laatste 10 jaar (KO);
  • Je hebt brede kennis van en ervaring met theoretische en wettelijke kaders voor de informatievoorziening binnen de Rijksoverheid (zoals AWB, WOB/WOO, Archiefwet en AVG) Deze ervaring dient opgedaan te zijn in de laatste 10 jaar (KO);
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het product Enterprise Architect Deze ervaring dient opgedaan te zijn in de laatste 10 jaar (KO);
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van documentaire informatievoorziening en documentmanagement (KO);
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met informatieopdrachten bij de Rijksoverheid waarbij het toepassen van theoretische en wettelijke kaders voor de informatievoorziening aan de orde was;
  • Je bent bekend met de verschillende JenV organisaties en hun taken, is een pré;
  • Je kent je weg binnen JenV en het applicatielandschap, is een pré;
  • Je hebt minimaal 1 opdracht als senior adviseur bij een ministerie of grote overheidsorganisatie gedaan, is een pré;
  • Je hebt ervaring met advisering en communicatie bestuurlijke en politieke doelgroepen, is een pré;
  • Je hebt ervaring met het functioneren in samenwerking en wisselwerking tussen business en ICT-teams, waarbij zowel de taal van de business als die van de techniek wordt gesproken, is een pré.

Competenties:

  • Organisatie sensitiviteit;
  • Communicatief vaardig;
  • Goed in staat om samen te werken;
  • Overtuigingskracht;
  • Goed ontwikkeld analytisch vermogen en conceptueel denken;
  • Praktische instelling;
  • Netwerken;
  • Besluitvaardig;
  • Je professionele integriteit staat buiten kijf.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-18 09:19:26



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Wordt gevonden door Quest4

Open inschrijving