Informatiemanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0455
Startdatum:
01-10-2020
Verwachte einddatum:
31-03-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
17 Sep 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op zoek naar een Inforrmatiemanager op basis van 36 uur per week. 

Als informatiemanager maak je de vertaling van de functionele vraag van de ACM organisatie naar het aanbieden van oplossingen voor een juiste Informatievoorziening. Deze oplossingen worden voornamelijk vanuit de afdeling I&A geleverd, zij zijn dus een belangrijke stakeholder in het realiseren van jouw advies. Je maakt onderdeel uit van het CIO-office en adviseert samen met deze collega’s de organisatie over de gewenste informatievoorziening en wat er nodig is om deze te implementeren. Naast je gesprekpartners binnen de directies van de ACM, overleg je met functionele en technische beheerders binnen de ACM over de vertaling van behoeften naar oplossingen. Je begeleidt en ondersteunt aan- of inbestedingen van ICT-contracten en brengt daarbij functionele en technische eisen en wensen in kaart samen met materiedeskundigen. Naast een adviserende rol geef je ook leiding aan projecten die bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening en ICTinfrastructuur van ACM.

De informatiemanager is eindverantwoordelijk voor de informatievoorziening van een organisatie, directoraat of directie op tactisch/operationeel niveau. Informatiemanagement wordt sterk wisselend ingevuld. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat informatievoorziening in sommige organisaties beschouwd wordt als een kostenpost, waar in andere organisaties informatievoorziening beschouwd wordt als belangrijkste strategische factor. Afhankelijk van deze verschillende betekenissen wordt ook de invulling van Informatiemanagement bepaald. De verwachting is dat de strategische invulling op termijn gemeengoed zal zijn.

Door het vertrek van een informatiemanager binnen het CIO-Office /i-Regie team is ter overbrugging naar een permanente invulling, een tijdelijke inzet van een informatiemanager gewenst.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is een toezichthouder en in 2013 ontstaan uit een fusie tussen.

De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). ACM ziet erop toe dat bedrijven eerlijk concurreren en beschermt consumentenbelangen. Het is onze missie kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten te bevorderen. Dit doen we door probleemoplossend te werken. ACM is een zelfstandig bestuursorgaan en komt onafhankelijk en zelfstandig tot besluiten. Het Ministerie van Economische Zaken is politiek verantwoordelijk voor het beleid en de wetgeving en bepaalt de kaders waarbinnen ACM opereert. Wij maken ons met ruim 520 collega’s op onafhankelijke en professionele wijze sterk voor consumenten en bedrijven. We zijn een platte, overzichtelijke organisatie met acht directies, te weten: Mededinging, Consumenten, Energie, Telecom Vervoer en Post, Juridische Zaken, het Economisch Bureau, Bedrijfsvoering en Bestuur Beleid en Communicatie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur een relevante opleiding op het snijvlak van ICT en bedrijfsprocessen (bijvoorbeeld HBO Bachelor Bedrijfskundige Informatica);
  • Kennis en ervaring met PrinceII (Foundation);
  • Meer dan 4 jaar werkervaring als informatie manager;
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met Projectleiding;
  • Ruim 2 jaar kennis van en ervaring met IT-architectuur;
  • Ruim 2 jaar kennis van en ervaring met informatiebeveiliging (BIR).

Wensen:

  • Competenties: – Plannen en organiseren, Bepaalt een geschikte werkaanpak voor een gegeven doel of taak en regelt de uitvoering. – Pragmatisch. Zich niet verschuilen achter processen. Is in staat een brug te vormen, vanuit procesgericht denken naar de toe te passen techniek. – Klantgerichtheid. Houdt rekening met de behoeften en belangen van de klant;
  • Werkervaring bij de Rijksoverheid;
  • In bezit van certificaten ITIL Servicemanagement;
  • Kennis van en ervaring met Microsoft, Citrix en/of VMware infrastructuuroplossingen;
  • Kennis van en ervaring met ontwerpmethoden en –technieken, waaronder TOGAF, NORA en MARIJ.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-09-14 12:34:43



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden