Informatiespecialist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0636
Startdatum:
01-12-2020
Verwachte einddatum:
31-07-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24 Nov 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een Informatiespecialist op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtgever:
De afdeling Digitale Informatiehuishouding van Doc-Direkt faciliteert digitaal werken bij verschillende kerndepartementen en uitvoeringsorganisaties van het Rijk. Dit doet de afdeling aan de ene kant door bijvoorbeeld het ondersteunen van het gebruik van document management systemen en het leveren van adviesdiensten en projectleiding. Aan de andere kant wordt specialistische ondersteuning verleend voor specifieke vraagstukken zoals de automatisering van workflows, geautomatiseerde dataclassificatie maar ook toepassing van krachtige zoekmachines om informatie terug te vinden in omvangrijke bronnen.

Opdrachtomschrijving:
We zijn op zoek naar een breed onderlegde ”informatiespecialist” die de informatievraag goed kan doorgronden en in staat is deze via Zoek & Vind om te zetten in (combinaties van) relevante zoekvragen. Het gaat hierbij vooral om de syntax. Deze informatiespecialist is goed in staat om daarvoor met de juiste mensen te praten, gerichte vragen samen te stellen en het onderzoeksproces vast te leggen. Maar is ook in staat om bijvoorbeeld mee te denken over de inrichting van metadatafilters, van een informatieportaal en de inrichting van de benodigde workflow voor een klant of voor een specifieke gebruikersgroep.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over een diploma op minimaal HBO+ niveau;
  • Je beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening en brede kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIR, Toepassingsmodel metadata);
  • Je hebt recente en relevante werkervaring bij de overheid op het gebied van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van relevante ICT-middelen;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder: – Rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen; – Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers;
  • Goed kunnen luisteren; de vraag achter de vraag kunnen oppikken;
  • Competenties: – Onderzoeksvaardig, kennis van relevante (papieren en digitale) bronnen en mogelijkheden; – Sterk analytisch vermogen, verbanden kunnen leggen; – Kennis van semantische en linguïstische indexeringsfunctionaliteiten (synoniemen en vervoegingen); – Netwerkvaardigheid; – weten hoe relaties te onderhouden; – Creativiteit; – Zelfstandigheid; – Nauwkeurigheid; – Pro-activiteit; – Dienstverlenende en klantgerichte instelling; – Kunnen denken in mogelijkheden en oplossingen (en niet in beperkingen of problemen); – Representativiteit.

Wensen:

  • Je beschikt over kennis van (documentair) informatiebeheer en –dienstverlening, brede kennis van relevante kaders en regelgeving;
  • Je hebt ervaring en/of affiniteit met het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-23 07:40:38

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden