Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Interim hoofd Automatisering | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0056
Startdatum:
01-02-2019
Verwachte einddatum:
01-08-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Jan 2019 11:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht met spoed op zoek naar een interim hoofd automatisering voor 24-36 uur in de week

Door ziekte van het huidige hoofd Automatisering zijn wij –gezien alle veranderingen die spelen – met spoed opzoek naar een interim hoofd die hem kan vervangen.
De Interne Bedrijven Automatisering (Auto) en Informatie Voorzieningen (IV) zijn gestart met het inrichten van de demand- supply organisatie voor de generieke voorzieningen van de gemeente Utrecht. Doel is het maken van de juiste strategische keuzes aangaande het ontwikkelen en gebruik van de beschikbare ICT systemen samen met Concern Informatie en Procesmanagement (CIPM).
Op dit moment lopen er proeftuinen om de nieuwe manier van voortbrengen te toetsen. De nieuwe inrichting van de keten naar het model demand-supply heeft een grote impact op de huidige organisatie indeling.

Het interim hoofd is verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling en speelt een cruciale rol in
de transitie van Informatie en Procesmanagement (IPM). Hij of zij zich zal richten op de volgende taken:
 Het borgen van de continuïteit van de ICT dienstverlening aan de organisatie en het sturen van vervangings- en vernieuwingsprojecten.
 Nauwe samenwerking in de driehoek Auto, IV en CIPM om de transitie koers – die is uitgezet voor Informatie- en procesmanagement – uit te werken en vast te houden.
 Het doorvoeren van de beoogde verandering voor IB-Automatisering naar een demand/supply organisatie. Dit betreft zowel organisatorische, personele als technische wijzigingen.
 Lid van het netwerk Hoofden Interne Bedrijven waarin alle bedrijfsvoering afdelingen zijn vertegenwoordigd.
 Gesprekspartner van de controller en van de MT-leden over de bedrijfsvoering.

Plek in de organisatie
Het onderdeel Automatisering is een van de negen gemeentelijke interne bedrijven. Het interim hoofd Auto participeert in het netwerk van de interne bedrijven (IB). Als lid van het netwerk IB hoofden werk je met de andere IB hoofden aan de kwaliteit van de bedrijfsvoering. Functioneel leg je verantwoording af aan de concernmanager Informatie- en Procesmanagement. Het interim hoofd IB Auto rapporteert hiërarchisch aan de themadirecteur Bedrijfsvoering.

Taak van het onderdeel
De afdeling Automatisering (97 fte, budget 21 mln) ondersteunt de gemeentelijke organisatie bij haar bedrijfsvoering door voorwaarden te scheppen voor een goed werkende ICT infrastructuur zodat het primaire proces zich kan concentreren op haar kerntaken voor burgers en bedrijven. We werken met een gevirtualiseerde infrastructuur, stimuleren selfservice en we automatiseren waar mogelijk beheertaken. De afdeling draagt actief bij aan de innovatie van primaire en bedrijfsvoeringsprocessen van de organisatieonderdelen.

Functie eisen

  • Een afgeronde relevante WO opleiding;
  • Je cv toont een academisch werk- en denkniveau
  • Je cv toont als werkervaring tenminste de afgelopen drie jaar opdrachten waarin leiding werd gegeven aan een brede afdeling ICT waarbij accent lag op de inzet van moderne technologische oplossingen en complexe infrastructuur.
  • Ervaring met het werken in een organisatie waarin een grote mate van diversiteit is aan diensten en producten
  • Veranderkundige ervaring, bij voorkeur de lokale overheid, bij het ontwerpen, inrichten en implementeren van een demand en supply organisatie, scrum/agile en datagedreven werken.
  • Ervaring in de rol van richtinggever, aanjager en verbinder die eigenaarschap stimuleert.
  • Je kan professioneel balanceren tussen delegeren en het geven van verantwoordelijkheid en blijft op hoofdlijnen in control.
  • Je hebt een proactieve, doortastende houding en bent een goede gesprekspartner voor de organisatie onderdelen in het primaire proces, Interne Bedrijven en concern IPM
  • Je beschikt over politiek/bestuurlijke sensitiviteit
  • Je cv toont de afgelopen 5 jaar minstens twee opdrachten als leidinggevenden ICT bij organisaties die grote mate van diversiteit bieden aan diensten en producten.
  • Je cv toont meerdere opdrachten (max 8 jr geleden) gericht op het ontwerpen, inrichten en/of implementeren van een demand/suppy organisatie.
  • Je cv toont veranderkundige ervaring bij organisaties waarbij gebruik gemaakt werk van scrum/agile en een gerichtheid op datagedreven werken.
  • Beschikbaar voor selectiegesprekken in de week van 28 januari 2019 en in de week van 1 februari kunnen starten.
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden.
    Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten.

Toelichting in motivatie op volgende punten is een eis.

  • Welke ervaring heb jij als opdrachtnemer binnen de (lokale) overheid?
  • Beschrijf een situatie waarin duidelijk wordt hoe jij sturing geeft en eigenaarschap stimuleert. Tevens zien wij graag terug hoe jij balanceert tussen delegeren, verantwoordelijkheid geven en in control blijven.
  • Beschrijf wat jij belangrijk vindt in de samenwerking met de andere bedrijfsvoeringsonderdelen in de organisatie en welke rol jij daarin pakt.
  • Waarom vindt je dat we jou moeten vragen voor deze opdracht?

Aanvullende informatie

CV in het Nederlands en MS word,  je cv is max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-17 07:37:43



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht