Ketenbeheerder | Amsterdam

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0368
Startdatum:
03-08-2020
Verwachte einddatum:
30-07-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
30 Jun 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week.

Functieomschrijving:
Een wedstrijd van Ajax in de ArenA, tegelijkertijd concerten in de AFAS Live én de Ziggo Dome. Dat veroorzaakt een bezoekersstroom van ongeveer 78.000 personen. Grote drukte op een en hetzelfde stukje Amsterdam. Stel je voor wat er gebeurt als juist nú de verkeerslichten uitvallen. In elk geval kom jij dan als de wiedeweerga in actie. Als ketenbeheerder verkeerssystemen bij de skilled servicedesk achterhaal jij de oorzaak van de storing en zorg je dat deze wordt opgelost.

Werkzaamheden:
Jij bent de schakel tussen de servicedesk, systeembeheerders en leveranciers. Wat jouw werk uitdagend maakt, is dat de systemen die jij beheert in de openbare ruimte staan. Het gaat om de soft- en hardware van onder meer straatverlichting, tekstpanelen boven en langs de weg, verkeerslichten, beveiligingscamera’s, ANPR-camera’s (Automatic NumberPlate Recognition) en verzinkbare paaltjes. Dat brengt natuurlijk een grote verantwoordelijkheid met zich mee: de veiligheid en bereikbaarheid van Amsterdam hangen mede van jou af.
 
Krijg je een melding van de verkeersleider dat camera 341 is uitgevallen? Of dat er geen reistijdeninfo op de displays verschijnt? Dan ga jij op zoek naar de oorzaak. En dat betekent: de telefoon pakken. Je hebt namelijk te maken met een keten. Camera’s worden door de leveranciers zelf onderhouden, maar de ICT erachter beheert de gemeente, en mogelijk draait er in ons datacenter ook nog een applicatie. Waar in die keten ligt nou de oorzaak van de storing? Het is aan jou om met de verschillende partijen contact op te nemen om dit te achterhalen. Gevonden? Dan geef je opdracht om het probleem op te lossen en bewaak je de voortgang.
 
Ook al ben je zelf niet degene die de storing oplost, het is wel belangrijk dat je heel goed kunt inschatten hoe ernstig deze is. Verwacht je binnen een uur een oplossing? Of is er meer tijd nodig? En wat betekent dit voor de in-, door- en uitstroom van verkeer en de veiligheid? Jij onderneemt de juiste actie, zoals regelen dat de politie verkeersregelaars inschakelt of dat Rijkswaterstaat een rijstrook afsluit. Mooi toch, dat jij zo’n belangrijke bijdrage levert aan de veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid van Amsterdam?

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

Hier ga je werken:
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de vele bezoekers van een EK, maar ook voor de forenzen die zich elke dag in de spits begeven. De skilled servicedesk is onderdeel van de eenheid Verkeer en Openbare Ruimte. Wij besturen en onderhouden verkeersregelinstallaties, verkeersinformatiesystemen en de openbare verlichting. Jouw team bestaat uit 12 collega’s (ICT-beheerders en ketenbeheerders), maar we zijn volop in ontwikkeling. Dit brengt interessante ontwikkel- en groeimogelijkheden voor jou mee.
Helaas zullen we nog de eerste maanden meer dan ons lief is op afstand moeten werken.
Wat ons team kenmerkt? We staan voor elkaar klaar. Houden van een grapje. En zeggen eerlijk wat we vinden en accepteren dat van elkaar.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van ICT. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan;
  • Je hebt goede kennis van Windows en bij voorkeur van Linux of Red Hat. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan;
  • Je bent slagvaardig. Geef daarom in maximaal 1 A4 pagina aan waarom hij/zij de meest geschikte kandidaat is voor deze opdracht. Graag 1,2 en 3 onderbouwen. Je bent niet bang om iemand te bellen, of het nu gaat om collega’s als ICT-beheerders, leveranciers of de hoofdverkeersleider van Amsterdam. Ook kun je er goed tegen dat meldingen en vragen bij jou terechtkomen op vaak ongelukkige momenten, zoals tijdens de spits of grote events als EK en Koningsdag. Je houdt het hoofd koel en haalt alles uit de kast om te zorgen dat een melding goed wordt afgehandeld. Denk aan de inzet van het Crowd Monitoring Systeem dat bedoeld was voor het in toom houden van mensen massa’s gedurende de evenementen. Dit systeem is nu zo aangepast dat het social distancing in het kader van de Corona crisis in de gaten houdt. Deze informatie wordt nu bijvoorbeeld gebruikt in het Vondelpark om de drukte te reguleren en te tonen op tekstborden. De crisis heeft ook grote gevolgen voor de manier waarop we nu, en voorlopig de komende tijd ook, zullen moeten werken. Het werken op afstand is nu eenmaal anders en dat is heel erg goed merkbaar voor iemand die deel uitmaakt van de servicedesk;
  • In het bezit van het Certificeringen voor ITIL Foundation Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Enkele jaren werkervaring als systeembeheerder. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan:
  • Je vindt een uitdaging om met verkeerssystemen te werken. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan
  • Je hebt uitgebreide ervaring met verschillende Servicedesk pakketten. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan;
  • Je hebt ervaring met het opzetten van een Servicedesk en je hebt conceptuele ervaring met Enterprise Service Bus  Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.

Wensen:

  • Ervaring met werken in een innovatieve omgeving, welke nog steeds aan het door-ontwikkelen is. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.
  • Relevante werkervaring met verkeerssystemen. Dit dient duidelijk geel gearceerd in het cv te staan.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-18 11:16:46



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden