Ketenbeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0337
Startdatum:
06-07-2020
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
17 Jun 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week. 

De directie Productiehuis van Logius is op zoek naar ervaren ketenbeheerders voor gegevensuitwisseling op het Digipoort domein (Handel & Transport, Standard Business Reporting (SBR), Sociaal, Financieel en EBV) en voor de Generieke Logius Oplossing Berichtenbox Entry (GLOBE). – prestatiedoelstelling van de opdracht.

Als ketenbeheerder heb je een coördinerende rol aangaande de dienstverlening van Logius (en haar leveranciers) richting haar afnemers. Je handelt zelfstandig meldingen van de afnemers omtrent de dienstverlening af en communiceert proactief hierover. Cruciaal hierbij is de aansturing van de leveranciers. Je adviseert de product owner omtrent verbetertrajecten en je voert analyse- en implementatietrajecten uit. Je draagt bij aan effectieve gegevensuitwisseling tussen bedrijven en overheden, alsmede het harmoniseren van processen en standaarden binnen de Rijksoverheid. Je redeneert vanuit de dienstverlening van Logius, een wereld die 24/7 in beweging is. Continuïteit is daarbij het belangrijkste begrip. Het werk binnen onze keten en architectuur is complex. Je komt in aanraking met verschillende systemen, netwerken en partijen. We verwachten dat je zelfstandig kunt omgaan met diverse belanghebbenden, zoals Product Owners, testers, beheerders, gebruikers en ontwikkelaars. Omgaan met de dynamiek van een veranderend technisch landschap is jou niet vreemd. Voor wat betreft de bestaande dienstverlening richt je je op een zo groot mogelijke bruikbaarheid en beschikbaarheid van de applicaties. In dat kader los je incidenten en problemen op, maar zorg je ook dat zaken vroegtijdig worden gesignaleerd.

Achtergrond opdracht:
Deze opdracht betreft de vervanging van ervaren (senior) ketenbeheerders, van wie het contract binnen enkele maanden afloopt of die naar andere functies zijn verplaatst.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden. De directie Productiehuis zorgt voor het beheer en de doorontwikkeling van alle voorzieningen en de infrastructuur van Logius volgens de Scaled Agile Framework (SAFe) methodiek. In het Productiehuis zijn 4 Agile Release Trains: Authenticatie, Portalen, Gegevensuitwisseling en Platform & Connectiviteit. Samen met de directie Strategie & Regie en de directie Bedrijfsvoering & Organisatieontwikkeling wordt het afgestemde portfolio waargemaakt. Samenwerking binnen Logius is daarom essentieel. Denk bijvoorbeeld aan samenwerking tussen architecten en samenwerking tussen productmanagers, inkoop en portfolio- en relatiemanagement. We zorgen zo gezamenlijk voor een maximale toegevoegde waarde van onze dienstverlening. Op basis van je brede kennis en je flexibiliteit draag je continue bij aan het ontwikkelen en beheren van de voorzieningen en de infrastructuur.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Aantoonbaar HBO-plus werk- en denkniveau (3 jr.);
  • Beheerervaring in een vergelijkbare, complexe ICT-omgeving (3 jr. );
  • Ervaring met processen en beheer van incidenten, meldingen, serviceverzoeken en wijzigingen. (3 jr);
  • Ervaring met de aansturing van (externe) leveranciers ( 3 jr. ).

Wensen

  • Resultaatgericht;
  • Klantgericht;
  • Analytisch;
  • Ervaring met Agile/Scrum;
  • Je bent in bezit van functie gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-11 14:32:46



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden