Ketenbeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0392
Startdatum:
01-10-2020
Verwachte einddatum:
30-09-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Aug 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week.

De ketenbeheerder bij DigiInkoop is verantwoordelijk voor het 2e-lijns functioneel beheer van DigiInkoop. Doel van het 2e lijn beheer is het ondersteunen van de ketenpartners bij het gebruik en het zo snel mogelijk herstellen van verstoringen van de applicaties en de daarbij behorende functionaliteiten.- prestatiedoelstelling van de opdrachtJe zult werkzaam zijn in klein team met directe contacten en korte lijnen met opdrachtgevers, leveranciers, applicatiebeheerder en de gebruikers binnen de rijksoverheid. Als senior ketenbeheerder ben je het aanspreekpunt voor 1e lijn functioneel beheerders (centrale en decentrale helpdesks) bij ministeries en met de leveranciers van Logius (applicatiebeheer, technisch beheer). Je bent het aanspreekpunt voor functionele problemen en issues. Je ondersteunt de proceseigenaren binnen de ministeries en je beheert de (leverancier)stamgegevens in DigiInkoop. Ook maak je helpinformatie ten behoeve van het 1e-lijns functioneel beheer aan en wijzig je deze binnen de DigiInkoop-applicatie. Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en problemen en voor het doorvoeren van wijzigingen rond DigiInkoop binnen de afgesproken service normen. Ook het afhandelen van meldingen met betrekking tot e-facturatie en het uitvoeren van functionele controles ten aanzien van de interfaces behoort tot je taken. Hiervoor stuur je onze externe applicatiebeheerder aan in de uitvoering van doorontwikkeling en beheer.

Achtergrond opdracht:
DigiInkoop is het inkoopsysteem van de Rijksoverheid. Een aantal Rijksoverheidorganisaties(afnemers) koopt via dit systeem goederen of diensten in. Overheidsorganisaties kunnen in DigiInkoop onder andere de volgende taken uitvoeren: 

  • Offertes aanvragen;
  • Bestellingen plaatsen;
  • Goederen en diensten ontvangen;
  • Facturen gereed maken voor betaling. Leveranciers kunnen via DigiInkoop onder andere inkoopberichten ontvangen, facturen versturen, offertes toevoegen en inkoopcontracten registreren. DigiInkoop is gebaseerd op Oracle EBS.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden. De medewerkers worden geplaatst in een HR-team en verrichten werkzaamheden in een Agile Release Train (ART). In een ART zijn componentteams en featureteams. Componentteams creëren toegevoegde waarde voor de featureteams, zoals platformcapaciteit. De featureteams creëren op basis daarvan toegevoegde waarde voor de klanten, zoals een nieuwe functionaliteit. Teams zijn multidisciplinair samengesteld en bestaan uit circa tien personen. In elk team zit in ieder geval een Scrum.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO werk en denkniveau ( 5 jr. );
  • Ervaring met het aansturen van (externe) leveranciers ( 5 jr. );
  • Ervaring in vergelijkbare functies of rollen op het gebied van incidentbeheer, wijzigingenbeheer en klantondersteuning ( 5 jr. );
  • Werkervaring binnen het e-Procurementdomein binnen de Rijksoverheid. ( 2 jr. );
  • Kennis van Oracle EBS modulen en het inkoopproces is een pré;
  • Kennis en ervaring met de Agile/scrum en/of Safe. ( 2 jr. ).

Wensen:

  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen;
  • Je hebt een hands-out mentaliteit. Je bent bereid om dagelijks in te zetten om vragen van gebruikers te beantwoorden;
  • Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Je bent kwaliteitsgericht;
  • Je bent stress bestendig, en goed in staat om prioriteiten te stellen;
  • Je bent samenwerkingsgericht. Je kunt met anderen een gezamenlijk resultaat bereiken;
  • Je bent analytisch en in staat om complexe vraagstukken om te zetten in heldere oplossingen;
  • Je bent klantgericht. Je kunt de behoeften van de klant herkennen en hiermee rekening houden;
  • Je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit, je bent proactief en resultaatgericht. Je kunt zo handelen dat je het vooraf vastgestelde doel, product of effect bereikt.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-08-17 13:50:37



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden