Ketenbeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:
Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0616
Startdatum:
01-01-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
09-12-2020 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
Als Ketenbeheerder ben je verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en problemen en voor het doorvoeren van wijzigingen rond Stelselvoorzieningen binnen de gestelde SLA normen. Je biedt functionele ondersteuning aan overheidsorganisaties bij het gebruik van Stelselvoorzieningen. Je draagt zorg voor het verantwoord in beheernemen van nieuwe producten en releases volgens onze uitgeschreven processen.

Tevens ontwikkel je binnen de Logius-standaarden oplossingen voor wensen en behoeften van gebruikers van Stelselvoorzieningen. De gebruikers zijn in dit geval andere overheidsorganisaties. Je ondersteunt gebruikers bijvoorbeeld bij vragen over hun aansluiting op Digilevering of Digimelding. De oplossingen worden gerealiseerd middels een Agile (SAFe) samenwerking met onze leverancier. Je ondersteund vanuit jou rol de Product Owner met inhoudelijke kennis van de voorziening, het verzamelen van requirements en het uitwerken ervan in user stories.

Hierbij heb je nauw contact met architecten, beheerders en andere stakeholders. Vervolgens beoordeel je de stories die worden ontwikkeld op de consequenties voor beheer. Uiteraard weet je vanuit jouw rol beheer eisen en wensen te definieren als acceptatiecriteria voor de opgestelde stories. Verder werk je volgens de sprintplanning mee aan het tot stand komen en reviewen van de afgesproken deliverables.

Je speelt een duidelijke rol in het omvormen van technisch georiënteerd denken en werken naar functioneel georiënteerd denken en werken.

Je stuurt onze applicatiebeheerder aan in de uitvoering van doorontwikkeling en beheer. Je hebt ervaring met outsourcingscontracten.

Achtergrond Opdracht:
Binnen de hele overheid worden eenduidige e-overheidsbouwstenen geïmplementeerd. Het Stelsel van basisregistraties is zo’n bouwsteen. Door gegevens uit het Stelsel van basisregistraties slim met elkaar te delen, kan de overheid efficiënter opereren en de dienstverlening verbeteren. De Stelselvoorzieningen ondersteunen de basisregistraties bij eenvoudige, uniforme, betrouwbare en efficiënte berichtenuitwisseling met hun afnemers. De Stelselvoorzieningen bestaan uit:

  • Digikoppeling: om digitaal berichten uit te wisselen met andere overheden;
  • Digilevering: om berichten te ontvangen over mutaties in de basisregistraties;
  • Digimelding: om melding te maken van mogelijk onjuiste gegevens in de basisregistraties;
  • Stelselcatalogus: Online catalogus die de structuur van het Stelsel van Basisregistraties en de definities van soorten objecten, gegevens en berichten beschrijft.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO of WO in een relevante richting;
  • Je hebt minimaal 5 jaar HBO werk en denkniveau;
  • Je hebt 5 jaar ervaring op het vakgebied en aantoonbare ervaring met het doorvoeren van changes en afhandelen van incidenten en problemen;
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis/ervaring van informatiebeveiliging en IT auditing en werken in een SAFe-Agile organisatie;
  • Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met ebMS Broker, BRP connector, pkIO-certificaten, Kibana, Uptrends.

Wensen:

  • Competenties: Je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit en beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Ervaring met basisregistratie in het overheidsdomein en Digikoppeling standaarden;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt ervaring met use cases en user stories, Functioneel beheer en Regie op leverancier. Je hebt recente ervaring met webservices en XML;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen;
  • Je hebt affiniteit met en interesse in de techniek (denk aan PKIo certificaten of het Logius standaard platform). Je bent bereidt op verschillende locaties in het land te werken;
  • Je hebt een actieve bijdrage aan het safe gedachtengoed en het agile werken. Je levert een bijdrage in het transformeren naar een Dev/Ops organisatie.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-16 15:25:19



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Winhold Bartelink

contactpersoon:

Winhold Bartelink

Bel me nu!

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden