Ketenbeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1019
Startdatum:
01-03-2021
Verwachte einddatum:
31-08-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Jan 2021 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week. 

Het Productiehuis van Logius is voor het team Aansluitondersteuning op zoek naar een ervaren Ketenbeheerder voor diverse beheerwerkzaamheden voor de voorzieningen van Logius. Vanwege de aard van de activiteiten van het team behoren ook 1e lijns ondersteuning (servicedesk/helpdesk) tot het takenpakket van deze ketenbeheerder.

De kernactiviteiten omvatten:

  • Afhandelen van verzoeken van organisaties die aan willen sluiten op onze voorzieningen;
  • 1e aanspreekpunt bij het oplossen van storingen, problemen en vragen bij het gebruik van die voorzieningen;
  • 1e lijns gebruikersondersteuning;
  • Meestal telefonisch, maar ook via email – aan organisaties die vragen hebben t.a.v. deze voorzieningen;
  • In behandeling nemen van meldingen van afnemers en zorgen voor adequate afhandeling;
  • Analyseren van de eigen werkprocessen en hulpmiddelen en uitwerken van verbetervoorstellen;
  • Doorvoeren van verbeteringen, indien nodig in samenwerking met andere teams;
  • Bijdragen aan verbeteringen en uitbreidingen van de dienstverlening die Logius via de voorzieningen levert.

Als Ketenbeheerder beantwoordt je meldingen van klanten en handelt deze af. Je bewaakt de kwaliteit van de meldingen en de afhandeltijden. Je zorgt voor een goede registratie van de meldingen en bewaakt de voortgang hiervan. Je levert een bijdrage aan het inregelen van servicesupport op het gebied van de uitbreiding van bestaande producten en diensten. Ook denk je mee over het oplossen van knelpunten bij producten en processen. Je levert een bijdrage aan de teams voor de verbetering van de dienstverlening en de doorontwikkeling, in de component of feature teams.

Je bent onder meer verantwoordelijk voor:

  • Afhandelen van (eerstelijns-support) klantvragen met betrekking tot de producten en diensten van Logius;
  • Het analyseren en monitoren van supportmeldingen, klantvragen en processen, om daarmee de dienstverlening te kunnen verbeteren;
  • Het behandelen van standaard wijzigingsverzoeken en bestelopdrachten;
  • Het behandelen van standaard aanvragen voor het aansluiten van klanten en gebruikers op de voorzieningen. 

Achtergrond Opdracht:
Deze opdracht is bedoeld om de capaciteit van het team Aansluitondersteuning weer op niveau te brengen, onder andere in verband met vacatures en toename van werkzaamheden.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten-besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Business Information Management (Functioneel Beheer) Professional, Functioneel Beheer Specialist;
  • IT Service Management of ITIL;
  • MBO+ werk- en denk niveau ( 5 jr);
  • Je hebt meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring in een eerstelijns support omgeving met ICT-beheer of –dienstverlening (maar géén ICT-middelen, infra- of werkplekbeheer), bij voorkeur binnen de Rijksoverheid;
  • Je hebt meer dan 5 jaar kennis en ervaring in het aannemen, registreren en afhandelen van incidenten, meldingen, wijzigingsverzoeken en serviceverzoeken en bewaking van de voortgang van de afhandeling;
  • Je hebt meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring in het analyseren van knelpunten en (bijdragen aan) het uitwerken en implementeren van oplossingen.

Wensen:

  • Competenties: – Durf; – Initiatief; – Flexibel; – Resultaatgericht; – Samenwerken; – Zelfontwikkeling. Specifiek voor deze functie zijn daarnaast de volgende competenties gewenst: – Klantgericht; – Analytisch, Plannen en organiseren;
  • Kennis van de diensten en producten van Logius;
  • Ervaring met of kennis van de Agile/Safe werkwijze;
  • Kennis van relevante technische standaarden (zoals SMTP, POP3, FTP, WUS, SAML, CGI, PKIo Certificaten);
  • Ervaring met Clientèle, Confluence en Jira;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen. Bekend met werken in scrum (agile) teams, Agile/Safe (in bezit van certificaten Agile scrum foundation en Safe for teams of de bereidheid deze te behalen via de Logius Academie).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op tussen 18-1-2021 en 26-1-2021. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-07 13:29:42



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden