Ketenbeheerder | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1377
Startdatum:
27-05-2021
Verwachte einddatum:
27-11-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
04-05-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
Je zorgt er als ketenbeheerder voor dat alle (technische) benodigdheden vanuit de beheerorganisatie goed zijn ingevuld om eHerkenning goed te laten functioneren. Je vervult hierin o.a. de rol van verbinder, adviseur en troubleshooter. Continuïteit is daarbij het belangrijkstebegrip. Je komt in aanraking met verschillende systemen, netwerken en partijen.

We verwachten dat je zelfstandig kunt omgaan met diverse belanghebbenden, zoals leveranciers, deelnemers in het stelsel, Product Owners, testers, beheerders en ontwikkelaars. Je bent dan ook omgevingsbewust en communicatief vaardig. Omgaan met de dynamiek van een landschap en een continu veranderend technisch landschap is jou niet vreemd.

In samenhang met de changemanager, projectmanager, productmanager, architect, servicemanager en informatie beveiliging specialist help jij het stelsel eHerkenning verder te ontwikkelen. Je toetst samen met de (senior) architect implementatievraagstukken van deelnemers met het afsprakenstelsel, waaruit antwoorden naar deelnemers of voorstellen tot aanscherping van het afsprakenstelsel volgen. Je denkt mee en adviseert over technische en functionele wijzigingen van de gebruikte applicaties. Ook speel je een belangrijke rol bij nieuwe implementaties, het begeleiden van nieuwe toetreders en het in beheer nemen van nieuwe functionaliteit.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het (procesmatig) oplossen van incidenten en problemen en het begeleiden van wijzigingstrajecten voor de gebruikte applicaties. Belangrijk hierbij is de operationele aansturing van leveranciers en daarnaast een ondersteunende rol bij het oplossen van problemen en het doorvoeren van wijzigingen. Tevens houd je je bezig met het oplossen van bevindingen die voortvloeien uit beveiligings-assessments en audits. Je draagt zorg voor het uitvoeren van controles in het informatie beveiligingssysteem en het onderhouden van procedures en werkinstructies.

De persoon die wij zoeken denkt mee en kan uitleggen wat wel mogelijk is. Je gaat goed om met verwachtingen en deadlines en komt gevraagd en ongevraagd met alternatieven. Je weet informatie op te halen als dat nodig is, hebt een flexibele basishouding en bent toegankelijk. Je bent analytisch sterk en in staat om complexe vraagstukken om te zetten in heldere oplossingen. Je kunt informatie delen op diverse niveaus en bent daarbij organisatie- en omgevingssensitief. Je organiseert zelfstandig je werk en onderneemt zelf actie. Je kunt prioriteiten stellen en helpt collega beheerders met het organiseren van het werk. Je bent ambitieus, maar realistisch in de haalbaarheid en mogelijkheden van de dienstverlening. Tot slot ondersteun je je collega’s als dat nodig is.

Achtergrond Opdracht:
Het team elektronische toegangsdiensten/eTD voert het beheer over het afsprakenstelsel eHerkenning en is onderdeel van de afdeling Stelsels en Standaarden. eHerkenning wordt gebruikt om consumenten of medewerkers van organisaties veilig te laten inloggen bij een online dienst. Zie het als een slagboom waar wordt gecontroleerd of iemand daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is. In het afsprakenstelsel staat beschreven aan welke eisen eHerkenning voldoet en waar je als deelnemer aan moet voldoen om toe te kunnen treden. De daadwerkelijke dienstverlening gebeurt door private ondernemingen. Het is een publiek-private samenwerking onder regie van een governance.

De komst van de wet Digitale Overheid heeft gevolgen voor het stelsel en de publiek-private samenwerking. De rolverdeling tussen overheid en markt in het beheer van eHerkenning verschuift waarbij de markt steeds meer op eigen benen moet staan. De komende periode staat in het teken van die verandering. Om deze verandering te implementeren zullen mogelijkheden onderzocht en besproken moeten worden met de verschillende stakeholders. Daarnaast maakt het team eHerkenning ook een verandering door, ze sluiten aan bij de SAFe werkwijze van Logius.

Het team eTD bestaat uit ruim twintig medewerkers. Collegialiteit staat binnen het team hoog in het vaandel.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.

Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kennis en ervaring met het beheren van Linux systemen;
  • Kennis van IT auditing;
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt meer dan 2 jaar ervaring met het voeren van regie binnen dienstverleningsketens.

Wensen:

  • Competenties: – Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden; – Je hebt een goede beheersing van Nederlands en Engels; – Omgevingsbewust, klant- en resultaatgericht; – Probleemoplossend vermogen, planmatig werken en organiseren zelfstandig, maar je kunt ook goed samenwerken;
  • Je hebt aantoonbare kennis van informatiebeveiliging (ISO27001(2)/BIO) en IT auditing;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met methodieken en werkwijzen zoals ITIL, BiSL/ASL en agile;
  • Je hebt ervaring met webservices en XML;
  • Kennis van SAML;
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken;
  • Ervaring met complexe omgevingen binnen de (rijks)overheid;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-05-02 19:15:10

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden