Ketenbeheerder | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1478
Startdatum:
01-07-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
31-05-2021 11:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Ketenbeheerder op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
Als beheerder ben je ervoor verantwoordelijk dat wijzigingen (o. a. code, data, configuratie) worden uitgevoerd en problemen en incidenten worden opgelost rondom de Stelseldiensten voorzieningen. Het operationele beheer (zowel technisch als functioneel applicatie beheer) van de voorzieningen wordt echter gedaan door onze leverancier. Jij hebt vanuit Logius hoofdzakelijk dan ook een coördinerende en regisserende rol richting het technisch- en functioneel applicatie beheer bij onze leverancier. Bij incidenten, vragen en wijzigingsverzoeken ben jij verantwoordelijk voor de coördinatie en monitoring van de uitvoering van de bij deze zaken horende processen. Richting onze leverancier ben je dan ook het aanspreekpunt m.b.t. allerhande beheerzaken zoals: wijzigingsverzoeken, releases, documentatie, incidenten, onderhoud, updates, logging en monitoring, rapportages, planningen, etc.

Daarnaast ondersteun je vanuit jouw rol de Product Owner met inhoudelijke en technische kennis van de voorziening, het verzamelen van requirements en het uitwerken ervan in user stories. Hierbij heb je nauw contact met architecten, beheerders en andere stakeholders. Verder ben je nauw betrokken bij de ontwikkelwerkzaamheden binnen het scrumteam en beoordeel je de stories die worden ontwikkeld op de consequenties voor beheer. Uiteraard weet je vanuit jouw rol beheereisen en wensen te definiëren als acceptatiecriteria voor de opgestelde stories. Je draagt zorg voor het verantwoord in beheer nemen van nieuwe releases en weet daarom wat er wordt opgeleverd en hoe dit werkt. Het kritisch reviewen van opgeleverde documentatie door jou speelt hierin een zeer belangrijke rol. Daarnaast maak jezelf ook (gebruikers)documentatie en zorg je ervoor dat de content die op de front end van onze voorzieningen te zien zijn door onze gebruikers altijd actueel zijn. Affiniteit met data en specifiek linked data of metadata is een grote pre.

Voor deze opdracht zoeken we een stevige persoonlijkheid die pro-actief en ondernemend is en beschikt over een helicopter view. Hij/zij dient in teamverband te kunnen werken, self starting te zijn en goed in staat zijn om werkzaamheden te coördineren en regisseren. Het is dan ook belangrijk dat jij goed kan communiceren en flexibel ben. Logius werkt volgens de SAFe methodiek waarbij binnen het ontwikkelteam volgens scrum/agile wordt gewerkt.

Achtergrond Opdracht:
Deze opdracht betreft de vervanging van een ervaren senior Ketenbeheerder ten behoeve van de ART Authenticatie en Portalen, Stelselvoorzieningen.Binnen de hele overheid worden eenduidige e-overheidsbouwstenen geïmplementeerd. Het Stelsel van basisregistraties is zo’n bouwsteen. Door gegevens uit het Stelsel van basisregistraties slim met elkaar te delen, kan de overheid efficiënter opereren en de dienstverlening verbeteren. De Stelselvoorzieningen ondersteunen de basisregistraties bij eenvoudige, uniforme, betrouwbare en efficiënte berichtenuitwisseling met hun afnemers.

De Stelselvoorzieningen bestaan uit:

  • Digikoppeling: om digitaal berichten uit te wisselen met andere overheden;
  • Digilevering: om berichten te ontvangen over mutaties in de basisregistraties;
  • Digimelding: om melding te maken van mogelijk onjuiste gegevens in de basisregistraties;
  • Stelselcatalogus: Online catalogus die de structuur van het Stelsel van Basisregistraties en de definities van soorten objecten, gegevens en berichten beschrijft.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld HBO-diploma in een relevante studierichting (zie KWIV kennisgebieden);
  • Leveranciermanagement;
  • HBO werk en denkniveau ( 3 jr);
  • Je hebt ervaring op het vakgebied en aantoonbare ervaring met het doorvoeren van changes en afhandelen van incidenten en problemen ( 3 jr);
  • Je hebt kennis/ervaring van informatiebeveiliging en IT auditing. ( 3 jr).

Wensen:

  • Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. Geen 9-tot-5 mentaliteit;
  • Actuele kennis op het gebied van ITIL en Agile scrum. Ervaring met SAFE is een pré. Ervaring met functioneel beheer en met regie op (aansturen van) externe leveranciers. Recente ervaring met webservices en XML;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen. Ervaring met beheer van complex omgevingen binnen de (Rijks)overheid is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-05-27 10:40:11

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden