Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Ketenbeheerder (Functioneel beheer) | Den Haag

Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
1781
Startdatum:
02-19-2018
Verwachte einddatum:
06-30-2018
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
02-07-2018 09:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

De senior Ketenbeheerder is verantwoordelijk voor de coördinatie van de uitvoering van het wijzigingsproces van de diensten van Team Infrastructuur in samenspraak met je collega’s, leveranciers en klanten. Team Infrastructuur levert generieke infrastructuurdiensten zoals hosting en connectiviteit ten behoeve van Logius producten, waaronder MijnOverheid, Digipoort, DigiD en DigiD Machtigen. Tevens coördineert Team Infrastructuur netwerkvoorzieningen binnen de (rijks-)overheid zoals de Haagse Ring, Diginetwerk, Rijksinternet, Rijks-DNS etc. De senior Ketenbeheerder verzamelt wensen van gebruikers ten aanzien van wijzigingen in de infrastructuur, denk hierbij onder andere aan feedback van klanten ten aanzien van huidige functionaliteiten en processen. Hij/zij analyseert en vertaalt deze wensen naar wijzigingsverzoeken voor de infrastructuur. Hij/zij neemt verantwoordelijkheid voor de realisatie van aanpassingen in de infrastructuur, pakt functionele aanvragen op, coördineert ze en lost deze op. De ketenbeheerder is het eerste aanspreekpunt van team Infrastructuur en is daarmee de spin in het web. Daarbij zal je als ketenbeheerder niet alleen oog moeten hebben voor het klant perspectief, maar ben je ook in staat het technisch proces mee te laten wegen bij het uitvoeren van de activiteiten.

Werkzaamheden:

•Het analyseren, verzamelen en vertalen van klantwensen ten aanzien van aanvragen en/of wijzigingen op de diensten van Team Infrastructuur.

•Het coördineren, begeleiden en bewaken van de voortgang van deze functionele aanvragen.

•Het monitoren van de leveranciers op een tijdige uitvoering van de wijzigingen .

•Bij de klant nagaan of de wijziging naar tevredenheid is uitgevoerd.

•Het bijhouden van de klant en dienstendocumentatie.

•Je onderhoudt de contacten met klanten en leveranciers en je bent een vraagbaak voor complexe klantvragen/dossiers. Met complex bedoelen wij: binnen het dossier heb je te maken met verschillende stakeholders en dien je rekening te houden met business, ICT, financiële- en technische vraagstukken, processen en systemen.

 

Taken:
• Eerste aanspreekpunt en vraagbaak voor collega’s/klanten/opdrachtgevers en leveranciers met zijn/haar specifieke (proces)vragen, behoeften/wensen en wijzigingen;
• Vertalen van klantvragen naar (standaard) oplossingen binnen het Managed Services platform
• Verantwoordelijk voor het gestructureerd afhandelen van behoefte/wensen;
• Begeleiden van complexe wijzigingen vanaf indiening tot aan oplevering;
• Aansturen leveranciers;
• Monitoren van de uitvoering van opdrachten door leveranciers en sturen op kwaliteit en doorlooptijd;
• Afhandelen van incidenten (3e lijns ondersteuning) en problemen;
• Onderhouden van contacten met klanten/opdrachtgevers en leveranciers;
• Verantwoordelijk voor het inrichten, beheren en optimaliseren van beheerprocessen en procedures;
• Uitvoeren van werkzaamheden en controles in het kader van informatiebeveiliging;
• Faciliteren en beheren van de gemeenschappelijke releasekalender;
• Participeren in projecten;
• Coördineren van periodieke testen, zoals security-, performance- en uitwijktesten;
• Complexe wijzigingen en klantwensen doorvoeren en proactief adviseren;
• Rapporteren over de voortgang en het gebruik van de dienstverlening;
• Het deskundig opereren op het gebied van gevirtualiseerde infrastructuur- en platformdienstverlening tussen afnemer en leverancier
• Leveren van ondersteuning en ontzorging van klanten bij nieuwe aanvragen en wijzigen, en migratietrajecten naar het Manages Service platform
• Opstellen, controleren en uit laten voeren van major changes
• Leggen en onderhouden van contacten met de architecten van de belangrijkste (interne) gebruikers van het Managed Services platform
• Onderhouden van contacten met de leverancier van het Managed Services platform
• Overleggen over de realisatie en implementatie van infrastructuur- en platformdiensten.
• Het (doen) oplossen en laten analyseren van ingewikkelde verstoringen in het platform.
• Het bijdragen aan snellere, betere en efficiëntere dienstverlening

Functie eisen

  • Ruime ervaring op het vakgebied.
  • Kennis en ervaring op het gebied van functioneel beheer en in complexe omgevingen zoals de Rijksoverheid.
  • Ervaring met regievoering binnen dienstverleningsketens.Affiniteit met primaire klantprocessen en de inhoudelijke kant van ICT en e-overheid.
  • Probleem oplossend en analyserend vermogen.Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.Je hebt goede communicatie- en netwerkvaardigheden.
  • Je hebt een helikopterview en je bent doortastend en accuraat. Je hebt een Hands on mentaliteit.Je realiseert je in overleg met collega’s en andere betrokkenen welke invloed wijzigingen kunnen hebben op overige componenten.
  • Ervaring met netwerk monitoring tools.
  • Je hebt academisch of hbo-niveau en gedegen kennis van vooral infrastructuur dienstverlening (Hosting en Netwerken) en daarnaast platform dienstenverlening, beveiliging en beheer.

Wensen:

  • Probleem oplossend en analyserend vermogen.Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.Je hebt goede communicatie- en netwerkvaardigheden.
  • Je hebt een helikopterview en je bent doortastend en accuraat. Je hebt een Hands on mentaliteit.Je realiseert je in overleg met collega’s en andere betrokkenen welke invloed wijzigingen kunnen hebben op overige componenten.
  • Je hebt logisch en analytisch denkvermogen ook op conceptueel niveau.Je werkt gestructureerd en accuraat.Je hebt ervaring om gebruikmakend van bestaande processen, doelen tijdig te realiseren.Je krijgt mensen in beweging en kunt je weg vinden, ook als processen nog niet ingericht zijn. Je denkt zowel vanuit de klant als vanuit de beheerorganisatie en beweegt je gemakkelijk door de organisatie.Je wordt gezien als inhoudelijke deskundige in de toegepaste technologie.Je combineert structuur met pragmatisme.Je hebt ervaring met het tactisch beheer en de ontwikkeling van infrastructuur- en platformdiensten inclusief beveiliging in overeenkomstige situaties.Initiatiefrijk.Organisatiebewust (o.a. dwarsverbanden kunnen leggen).
  • Ervaring met DNS, Firewalls, IaaS en PaaS platformen, beheer en administratie van Ipv6 is een pré.
  • Kennis van Ripe administration is een aanbeveling.

 

Aanvullende informatie

CV in het Nederlands, word en max 5 pagina’s

Gesprekken vinden plaats op 12 en 13 februari

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-02-06 06:43:53



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht