Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Kwartiermaker problem management | Den Haag

Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
1716
Startdatum:
05-02-2018
Verwachte einddatum:
30-04-2018
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22-01-2018 12:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Gedurende een periode van drie maanden wordt van je gevraagd om de volgende taken op te pakken in afwachting van een vaste invulling van de functie:

  • Opstellen integrale visie met bijbehorend plan van aanpak voor meerjarenplan, inclusief inschatting resources;
  • Uniform inrichten problem management binnen de afdelingen met helder beschreven interfaces en integraal problem management proces (incl bemensing en werkzaamheden);
  • Werkwijze rol (integrale) problem manager benoemen, vaststellen procedures en werkinstructies;
  • Inrichten van de Logius brede problem management organisatie (product overstijgend) incl. bemensing;
  • Beschrijven en uitwerken van het onderscheid tussen het incidentproces en het problem proces;
  • Adviseren over geschikte en noodzakelijke tooling;
  • Aansturen van de problem coördinatoren voor afdelingsoverstijgende problems en voor het inrichten van het generiek problem management proces.

Het veilig en ongestoord doorgang kunnen laten vinden van de processen en producten van Logius wordt steeds belangrijker. Logius investeert daarom in integraal problem management. Als Kwartiermaker Integraal problem management ben je verantwoordelijk voor de integrale opzet en inrichting van het problem management proces (reactief en proactief). Je rapporteert functioneel aan de coördinator crisismanagement en legt hiërarchisch gezien verantwoording af aan de teamleider Infrastructuur.

Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Functie eisen

Vereist

  • Universitair werk- en denkniveau.
  • 5 Jaar ervaring met problem management in een coördinerende rol, bij voorkeur in vergelijkbare omgeving.
  • Sterk ontwikkeld analytisch en probleemoplossend vermogen.
  • Aantoonbare ervaring met projectmanagement. 
  • Het vermogen mensen te enthousiasmeren voor het oplossen van problems en vooral het voortdurend verbeteren van de dienstverlening en klantervaring.
  • Goed kunnen schakelen en verbinden doordat je zowel de taal van de techniek als die van de gebruiker, management en klant spreekt. 

Gewenst

  • Initiatiefvol, volhoudend, inventief, communiceert gemakkelijk en overtuigingskracht.
  • Kennis van aanpalende vakgebieden risicomanagement en crisismanagement.
  • ITIL als beheermethodiek. 

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-01-18 13:40:52



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht