Linux Specialist | Utrecht

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0148
Startdatum:
25-02-2019
Verwachte einddatum:
25-08-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Feb 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Linux Specialist voor 36 per week. De duur van het project is voor minimaal 6 maanden met uitzicht op verlenging.

Je komt te werken bij het cluster Solution Center. We zorgen voor de uitvoering van de technische support van de dienstverlening in de volle breedte. We lossen verstoringen op (tweede en derde lijn), we voorkomen verstoringen door problem management en proactieve monitoring. We zorgen ook voor de uitvoering van wijzigingen van de infrastructuur/applicaties en de overdracht naar beheer (Operations Center). Ook het automatiseren van beheer en uitbreiden en aanpassen van selfservice is een taak van ons cluster. We werken procesmatig (ITIL, Agile, prince2). Samen met de collega’s van Operation Center zorgen we voor de levering van de afgesproken functionaliteit en kwaliteit aan de klant/gebruiker.

Binnen de cluster Solution Center ben je verantwoordelijk voor het bouwen, wijzigen en configureren van de ICTinfrastructuur in het kader van projecten, het oplossen van problemen of het uitvoeren van upgrades. Je ondersteunt de supportgroep bij het oplossen van complexe incidenten. Je werkt nauw samen met andere specialisten in het Ucloud team en versterkt elkaar bij het uitvoeren van de werkzaamheden.

Participeert in projecten door:

  • Het inbrengen van kennis van de productie-omgeving;
  • Het Installeren en configureren van hard- en software;
  • Het uitvoeren van risico-analyses en opstellen testplannen;
  • Intake, kwaliteitscontrole scripting (gevirtualiseerde) applicaties;
  • Ondersteunen van de testmanager en testcoördinator;
  • Het testen van wijzigingen en voorstel tot in productiename;
  • Het afstemmen van de overdracht naar de productie-omgeving met het Operation Center;
  • Het analyseren en oplossen van technische problemen op basis van meldingen vanuit monitoring of support;
  • Het voorstellen van aanpassingen om gemelde problemen op te lossen (Wijzigingsvoorstel);
  • Het uitvoeren van wijziging in het kader van upgrades en oplossen van problemen;
  • Als technisch expert het doen van voorstellen naar architectuur en ontwerp;
  • Als domein expert het afstemmen van functionele instellingen tooling met de Toolmanager.

Inleiding:
Automatisering Utrecht is verantwoordelijk voor de technische ICT Infrastructuur van de gemeente Utrecht. Wij doen dit vanuit een state of the art twin-datacenter in eigen beheer. Wij lopen voorop in virtualisatie – met servers, werkplekken en netwerkinfrastructuur. Wij gaan voor maximale automatisering van beheerstaken; selfservice is meer regel dan uitzondering. De grootste uitdaging waar de afdeling voor staat is het steeds sneller implementeren van zeer innovatieve technische infrastructuur en tegelijk ook het blijvend waarborgen van de correcte levering van deze infrastructuur.

Dit is onze ICT-omgeving:
Wij bieden aan circa 5200 collega’s in totaal ongeveer 700 applicaties aan. De werkplekken zijn gevirtualiseerd op basis van Vmware View en zijn 24/7 intern en extern beschikbaar. Voor ontsluiting van alle (circa 80) gemeentelijke locaties beschikken we over een eigen glasvezelnetwerk in de stad.

Het Windows/Linux applicatie-hosting platform is gevirtualiseerd op basis van Vmware vSphere. In onze private cloud is Selfservice voor het leveren van ICT infrastructuur een speerpunt. In dat kader implementeren we netwerkvirtualisatie, automation en orchestration. Dit doen we met producten NSX, VRA en VRO van Vmware. We gebruiken oplossingen van Netapp voor de benodigde storage (werkplek en applicatiehosting). Voor database hosting gebruiken we Oracle, MS-SQL en MySQL. Telefonieservices leveren we op basis van een Avaya oplossing gecombineerd met een private en een openbare GSM-oplossing.

Er is een aparte omgeving ingericht voor het beheer van de productieomgeving. Naast de specifieke product tooling zetten we de Microsoft System Center Suite in als enterprise oplossing.

Hier zijn we trots op:
Wij willen vooroplopen als het gaat om innovatie. We werken in een nagelnieuw Stadskantoor met een ‘state of the art’ ICT omgeving en een moderne technische infrastructuur. Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om problemen op te lossen, te ontzorgen en te vernieuwen. Door onze dienstverlening, maatwerkoplossingen en support, kunnen collega’s zich optimaal richten op hun kerntaken voor burgers en bedrijven. Soortgelijke diensten leveren we ook aan andere publieke organisaties. Het leveren van een goede service aan onze interne en externe klanten is topprioriteit.

Onze plek in de organisatie:
Automatisering Utrecht is opgebouwd uit vier clusters. Het cluster Vernieuwing is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en vernieuwen van de infrastructuur en de realisatie van ICT projecten.

Het cluster Solution Center is verantwoordelijk voor de uitvoering van (projectmatige) wijzigingen en het oplossen van verstoringen. Het cluster Operations Center is verantwoordelijk voor het technisch beheer van de infrastructuur. Het cluster Besturing en Control is verantwoordelijk voor de ICT beheerprocessen en logische operationele taken die deze direct ondersteunen

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 21 februari aanstaande voor de intakegesprekken;
  • Je bent fulltime beschikbaar, 4 dagen per week, totaal 36 uur;
  • Je hebt aantoonbare werk- en denkniveau op HBO-niveau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis van testen en testprocedures (TMAP-Infrastructuur);
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis en ervaring met Vmware;
  • Je kent ICT-beheer en service management (ITIL) en gewerkt in omgeving met ITIL;
  • In je aanpak toon je eigen initiatief, werk je zelfstandig, ben je vasthoudend en tactisch. Je bent communicatief vaardig (in woord en geschrift). Ook ben je analytisch vaardig en oplossingsgericht;
  • Graag ontvangen wij een motivatie voor deze opdracht waaruit blijkt waarom je deze opdracht wilt uitvoeren en waarom jij de beste kandidaat bent;
  • De gemeente Utrecht wenst graag twee relevante referenties te ontvangen van de kandidaat, die zij gaan na bellen.

Wensen:

  • Je bent gecertificeerd op het gebied van Linux;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van Linux;
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met scripting zoals Bashscripting;
  • Je hebt kennis van en ervaring met Satelite 6x en ClamAV;
  • Je hebt minimaal 5 jaar kennis en ervaring met Vmware;
  • Je hebt ervaring op het gebied van NSX, vRA ,vRO;
  • Je hebt minimaal 5 jaar kennis van testen en testprocedures (TMAP-Infrastructuur);
  • Je kent ICT-beheer en service management (ITIL) en bent ITIL Foundation gecertificeerd en gewerkt in omgeving met ITIL.;
  • Gemeente Utrecht verwacht dat je telefonisch bereikbaar bent.

Competenties:

In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet. Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden – hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen.

IB Automatisering hanteert de kernwaarden (open, wendbaar, scherp en betrouwbaar) en de U-Factor (onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat kunnen werken, verdergaande digitalisering van werkprocessen, ketenvorming en veranderende dienstverlening van de gemeente). Deze kernwaarden zijn het uitgangspunt om te komen tot de gewenste cultuur binnen IB Automatisering. IB Automatisering verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt inzet gevraagd buiten kantoortijden, omdat de ICT dienstverlening 7×24 uur per week geleverd wordt. Groot onderhoud wordt bij voorkeur gepland in het weekend, zodat gebruikers hierdoor zo min mogelijk worden gehinderd.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-06 08:59:20



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht