Manager beheer IV IT | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0006
Startdatum:
24-02-2020
Verwachte einddatum:
24-02-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Jan 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Openbaar Ministerie op zoek naar een Manager beheer IV IT voor 36 uur per week. 

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden:

  • Manager beheer IV IT;
  • De domeinmanager is integraal verantwoordelijk voor de operationele ICT dienstverlening van het OM en geeft daaraan invulling door de (externe) dienstverleners daarop aan te sturen (de omvang van de ICT infrastructuur is ter indicatie meer dan 6200 werkplekken en 4500 mobiele devices);
  • Stuurt hiervoor de interne ICT beheerorganisatie aan van circa 140 landelijk werkende ICT professionals in samenwerking met 4 afdelingshoofden;
  • Vertegenwoordigt de beheerorganisatie in organen waar de vraag vanuit de organisatie, beleid en implementatie hiervan in de beheerorganisatie op elkaar worden afgestemd;
  • Vertegenwoordigt het Openbaar Ministerie in departementale overleggen (in afstemming met CIO office);
  • Geeft mede vorm en invulling aan de rolverdeling tussen beleid (CIO), vraagorganisatie (Business) en aanbodorganisatie en is aanspreekpunt voor de leiding vanuit de OMonderdelen en de CIO;
  • Is verantwoordelijk voor de uitvoering van de afspraken met en de aansturing van de externe leveranciers. Dit betreft zeer omvangrijke aanbestedingen en meerjarige contracten;
  • Geeft directe sturing en coaching aan de afdelingshoofden;
  • Legt verantwoording af aan de directeur DVOM;

Beschrijving Opdrachtgever:
Het OM is een landelijke organisatie verdeeld over tien arrondissementen. Deze zijn gelijk aan de tien regionale eenheden van de politie. Daarnaast is er een Landelijk Parket dat zich richt op de bestrijding van (internationaal) georganiseerde misdaad, en een Functioneel Parket dat criminaliteit bestrijdt op het gebied van milieu, economie en fraude. Op de tien arrondissementsparketten beoordelen officieren van justitie, ondersteund door administratieve en juridische specialisten, de enkele honderdduizenden zaken die jaarlijks binnenkomen. De zaken waarin hoger beroep wordt aangetekend komen bij een van de vier vestigingen van het Ressortsparket. Daar heet de vertegenwoordiger van het OM ‘advocaatgeneraal’. De parketten worden geleid door hoofdofficieren van justitie en aan het hoofd van een ressortsparket staat de hoofdadvocaat-generaal. De landelijke leiding van het OM berust bij het College van procureurs-generaal (het College) in Den Haag. De minister van Justitie en Veiligheid is politiek verantwoordelijk voor het OM. Hij bepaalt samen met het College de prioriteiten in de opsporing en vervolging. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM.

Beschrijving directie/afdeling:
De Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie (DVOM) is verantwoordelijk voor veilige, stabiele en soepel draaiende bedrijfsprocessen van het OM. De taken op het gebied van bedrijfsvoering worden vanuit de DVOM in Utrecht geleverd aan alle onderdelen van de OM organisatie. Vanzelfsprekend speelt ICT hierbij een cruciale rol. Voor dit belangrijke werkveld zoekt de DVOM nu een inspirerende vakinhoudelijk gedreven leidinggevende.

Binnen de DVOM zijn er vier domeinen benoemd; HR, Financiën, ICT en Facilitair Beheer, naast de interne afdeling bedrijfsvoering. Het beheer van de ICT-infrastructuur van het OM is (op zeer specifieke voorzieningen na) uitbesteed. Ook de ontwikkeling en het beheer van applicaties is uitbesteed.

De domeinmanagers adviseren het bestuur over de strategie, daarnaast dragen zij zorg voor de verbinding tussen de domeinen, voelen zich gemeenschappelijk verantwoordelijke voor het totaal en het imago van de DVOM en het OM in het algemeen.

Functie eisen en wensen

Functie-eisen:

  • Je hebt aantoonbaar academische werk en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar kennis en werkervaring van zowel infrastructuur- als applicatiebeheer in een veeleisende omgeving. In het cv wordt deze ervaring aantoonbaar gemaakt;
  • Diepgaande kennis en werkervaring op zowel infrastructuur- als applicatiebeheer in een veeleisende omgeving;
  • Meerjarige ervaring in het optimaliseren van de IT-dienstverlening in een complex politiek en bestuurlijk krachtenveld, vanuit diverse rollen bij zowel de overheid als marktpartijen;
  • Minimaal 5 jaar recente werkervaring in complexe omgevingen. De complexiteit zit in een combinatie van governance, portfoliomanagement en informatiebeveiliging. In het cv wordt deze ervaring aantoonbaar gemaakt;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in het optimaliseren van de IT-dienstverlening in een complex politiek en bestuurlijk krachtenveld, vanuit diverse rollen bij zowel de overheid als marktpartijen. In het cv wordt deze ervaring aantoonbaar gemaakt;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met complexe vraagstukken op het gebied van bedrijfskritische informatievoorziening in complexe bestuurlijke en politiek gedreven organisaties. In het cv wordt deze ervaring aantoonbaar gemaakt;
  • Je dient binnen 2 weken na gunning beschikbaar te zijn;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring en deskundigheid op het gebied van IT-IV dienstverlening binnen een geoutsourcete multi-vendor omgeving, bedrijfsvoering in het algemeen en strategische IT-IV-vraagstukken in het bijzonder. In het cv wordt deze ervaring aantoonbaar gemaakt;
  • Meerjarige managementervaring in het aansturen/managen van een IT (uitvoerings)organisatie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met lijnmanagement in een IT organisatie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring waarbij inhoudelijke en actuele IT kennis (o.a. doormiddel van een relevante opleiding) een vereiste is;
  • Je overlegt indien je wordt uitgenodigd voor het Interview Kopie van de diploma’s relevante bewijsstukken van opleiding;
  • Je bent beschikbaar week 4 voor een intake gesprek;
  • VOG; Bij eventuele gunning levert de Kandidaat zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG BOA in welke niet langer dan 6 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Een screening A hoort bij deze rol. Je dient ook akkoord te gaan dat deze screening op termijn kan worden uitgevoerd;
  • Geheimhoudingsverklaring; Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijlage is bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je dient een persoonlijke motivatie te schrijven. Je licht toe waarom je geschikt bent voor deze functie en wat je voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon geschreven). De motivatiebrief vormt het startpunt van het interview.

Wensen:

  • Geef aan hoeveel jaar werkervaring en deskundigheid je bent op het gebied van ICT dienstverlening heeft binnen Shared Service Centre;
  • Geef aan hoeveel jaar relevante ervaring je hebt in het werken in een bestuurlijk- en politiek gedreven omgeving;
  • Geef aan hoeveel jaar je aantoonbare ervaring hebt op het gebied van werkervaring en deskundigheid op ICT dienstverlening binnen een geoutsourcete multi-vendor omgeving, bedrijfsvoering in het algemeen en strategische ICT-vraagstukken in het bijzonder.

Profiel:

  • Heeft het doorzettingsvermogen en de flexibiliteit om binnen een veranderende organisatie te zoeken naar de slimste manier van werken met de juiste medewerker op de juiste plaats;
  • Voelt zich verbonden met het maatschappelijke belang van het uitvoeren van het rechtssysteem en is gedreven de professional maximaal te faciliteren in het uitvoeren hiervan en draagt dit uit, zowel in- als extern;
  • Heeft het doorzettingsvermogen om in complexe besluitvormingsprocessen resultaten te boeken, weet hoe je bruggen slaat om tot een gezamenlijk succes te komen;
  • Is een teamspeler die verbinding legt zowel intern binnen DVOM en OM als met externen. Zoekt de samenwerking die dienstverlening bevordert;
  • Inspirerende leidinggevende met oog voor de mens in een professionele IT organisatie;
  • Is ondernemend, gericht op resultaat en een aanpakker, waarbij accuratesse, enthousiasme en een heldere communicatiewijze de basis vormen;
  • Is stressbestendig en blijft effectief functioneren bij bijv. verstoringen in de dienstverlening;
  • Is in staat om als gelijkwaardig en rolvaste gesprekspartner op te treden naar en met de leiding van de OM onderdelen en externe partners in de keten en leveranciers.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor de duur van de herinrichting DVOM en de werving en selectie. Verwachting 6 tot 12 maanden. De werkzaamheden eindigen echter niet voordat de herinrichting is afgerond en de werving en selectie naar tevredenheid is uitgevoerd.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-01-07 06:58:06



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden