Medewerker Datamigratie (3 FTE) | Utrecht

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0306
Startdatum:
25-03-2019
Verwachte einddatum:
30-11-2019
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
7 Mar 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar 3 medewerkers Datamigratie voor 32-36 uur per week. 

De gemeente heeft in de periode 1997 tot 2014 een applicatie in gebruik gehad. In 2014 heeft een migratie plaatsgevonden naar een nieuwe applicatie, maar die migratie is niet volledig succesvol verlopen. Sindsdien is de oude applicatie in gebruik gebleven als raadpleegomgeving. Inmiddels is gebleken dat de content in de applicatie van zodanig waarde is, dat de gemeente die niet verloren wil laten gaan. De applicatie is volledig maatwerk en na onderzoek is gebleken dat een geautomatiseerde migratie van de destijds tijdens de migratie ontbrekende content redelijkerwijs niet mogelijk is. De gemeente heeft daarom besloten tot een handmatige migratie. Hiertoe is vooronderzoek gedaan, waardoor duidelijk is uit welke categorieën nog bestanden ontbreken die moeten worden overgezet.

De te verrichten werkzaamheden bestaan uit:

  • Opzoeken van stukken die mogelijk gemigreerd moeten worden;
  • Controle of deze stukken in de doelapplicatie aanwezig zijn;
  • Pdf-en van de bestanden die gemigreerd moeten worden (indien nog nodig);
  • Opname van de stukken in de doelapplicatie inclusief metadatering.

Voor de uitvoering van deze opdracht wordt een team met medewerkers datamigratie (ca 3) ingezet. Er is één coördinerend medewerker datamigratie die meewerkt aan de migratie en zorgt voor het inwerken van medewerkers, voor dagelijkse begeleiding tijdens de realisatie, voor kwaliteitsbewaking en voor rapportages over de voortgang.

Het projectteam werkt in opdracht van de Concernmanager Informatie- en Procesmanagement en maakt onderdeel uit van het programma Informatie op orde. Het projectteam wordt aangestuurd door een projectleider.

Het programma Informatie op orde ondersteunt de organisatie bij het op orde brengen van informatie uit het verleden (analoge archiefbewerking, uitfasering oude applicaties, etc.).

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal een MBO4 of HBO-diploma, bij voorkeur in de richting van bestuurskunde, politicologie of informatiemanagement;
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht na gebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten.
  • Beschikbaar voor een intake op 13 en 18 maart 

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar ervaring in projecten op het gebied van informatiebeheer binnen de overheid. Beschrijf de rol, taken  en verantwoordelijkheden en behaalde resultaat waaruit de gevraagde ervaring blijkt;
  • Je hebt ervaring met het toekennen van metadata en het koppelen van digitale documenten aan het juiste digitale dossier/de juiste locatie in de doelapplicatie.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-05 08:32:41



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht