Medewerker Gebruikersondersteuning Servicedesk ICT | Rotterdam

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2021-1056
Startdatum:
15-02-2021
Verwachte einddatum:
15-02-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27-01-2021 07:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Rotterdam op zoek naar een Medewerker Gebruikersondersteuning Servicedesk ICT op basis van 36 uur per week.

De Afdeling “Gebruikersondersteuning en Regie” verzorgt ondersteuning aan gebruikers. Deze ondersteuning bestaat uit:

  • Servicedesk: je bent het eerste aanspreekpunt voor ICT. Je registreert en lost voor zover mogelijk zelf vragen en storingen op en routeert door naar de juiste oplosgroep, conform de richtlijnen van de afdeling;
  • Servicepunt: verzorgt aan de hand van werkorders de ondersteuning voor de mobiele ICT-middelen en facilitaire dienstverlening;
  • Werkplekbeheer: verzorgt de 2e lijnondersteuning aan gebruikers voor de voorzieningen op de werkplek en vergaderruimtes.

Voor nu zoeken we een collega voor de ICT Servicedesk die klantgericht is en die uitdaging vindt in het telefonisch ondersteunen van gebruikers. Als eerste aanspreekpunt voor ICT voorzie je de gebruikers van een uitstekende dienstverlening.

De Servicedesk ICT van de gemeente Rotterdam levert ondersteuning aan meer dan 16.000 collega’s in een complexe omgeving met veel verschillende applicaties:

  • De meldingen komen binnen via de telefoon, webformulieren en email;
  • De Servicedeskmedewerker registreert en classificeert de meldingen en handelt die, vanaf de eigen werkplek, zoveel mogelijk direct en volgens procedure af;
  • De meldingen die de Servicedeskmedewerker niet zelf kan of mag afhandelen worden naar de juiste oplosgroepen gerouteerd;
  • Meldingen kunnen o.a. bestaan uit storingsmeldingen, vragen en aanvragen;
  • Wij werken met Citrix, Windows 10 en Office 365;
  • Windows, iOS & Android voor onze mobiele ICT-middelen.

De afdeling:
Rotterdam heeft de grootste ICT-afdeling in gemeenteland. Honderden collega’s houden zich dagelijks bezig met het beheren, beveiligen en (door)ontwikkelen van alle ICT-dienstverlening. Zowel binnen de organisatie als in de stad. We werken met de meest geavanceerde technologieën om Rotterdam beter en innovatiever te maken, om flexibel op die dynamiek in te kunnen spelen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent geen zzp’er. Of je komt voor de duur van het project in loondienst bij Quest4; 
  • Je bent de afgelopen zes maanden niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam;
  • Een afgeronde mbo 4 ICT-opleiding of een succesvol afgeronde MCSA training of gelijkwaardig (Microsoft 365 Certified traject);
  • Een ITIL-foundation certificaat;
  • Minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, als servicedeskmedewerker aan de telefoon in een grote complexe omgeving met >1000 medewerkers;
  • Minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, met het telefonisch ondersteunen van gebruikers, eventueel met het remote overnemen van de gebruikerspc;.
  • Minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, met het registreren van storingen en hulpvragen in een Servicemanagement tool.

Wensen:

  • Een afgeronde HBO-opleiding;
  • Een succesvol afgeronde training MD-100: Windows 10;
  • Recente en aantoonbare kennis en ervaring met Microsoft 365 Fundamentals (Excel, Outlook, Word, MS teams);
  • Aantoonbare systeemkennis van Citrix, Windows 8/10 en mobiele telefonie (Android / IOS).

Aanvullende informatie

Vormvereisten:

– Volledige naam + voorletters kandidaat;
– Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum;
– Opleiding;
– Werkervaring;
– Specifieke kennis;
– Systeem kennis;
– Relevante nevenactiviteiten;
– Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald;
– In het Nederlands;
– Maximaal 5 A4 enkelzijdig groot.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 5 plaats vinden (via MS teams). Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-21 14:26:24

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden