Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Medewerker U-cloudbeheer | Utrecht

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0357
Startdatum:
08-04-2019
Verwachte einddatum:
08-04-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Mar 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een medewerker U-Cloudbeheer voor 36 uur per week. 

Je werkt voor het cluster Operations Center, team U-Cloudbeheer – onderdeel van Automatisering Utrecht. Je zorgt voor beschikbaarheid, (technisch) beheer en onderhoud van de U-Cloud infrastructuur. De omgevingen bestaat uit VDI-desktop ’s, VMWare clusters, Gevirtualiseerde Windows server omgevingen gebruikmakend van NetApp storage. Bestaande, nieuwe en vernieuwde U-Cloud infrastructuur neem je in beheer en beheer je. Je zorgt dat we de afgesproken serviceniveaus halen. Dat doe je op basis van beschreven operationele processen en de technische documentatie. Ook de documentatie van de infrastructuur en werkprocessen onderhoud je.

Dit is het werk:
Je voert standaard changes uit en ondersteunt de Supportgroep, als 2e/3e-lijn, bij het oplossen van incidenten en problemen. De capaciteit en werking van componenten monitor je en signaleert mogelijke performance-, capaciteits- en security problemen. Wij leveren onze dienstverlening 24*7 en plannen groot onderhoud meestal in het weekend. Zo hebben gebruikers er het minste last van. Daardoor hebben we je inzet soms ook in het weekend nodig.  

Plek in de organisatie:
Automatisering Utrecht ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en Server Based Computing. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.

Hier zijn we trots op:
Wij willen vooroplopen als het gaat om innovatie. We werken in een nagelnieuw Stadskantoor met een ‘state of the art’ ICT omgeving en een moderne technische infrastructuur. Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om problemen op te lossen, te ontzorgen en te vernieuwen. Door onze dienstverlening, maatwerkoplossingen en support, kunnen collega’s zich optimaal richten op hun kerntaken voor burgers en bedrijven. Soortgelijke diensten leveren we ook aan andere publieke organisaties. Het leveren van een goede service aan onze interne en externe klanten is topprioriteit.

ICT Organisatie gemeente Utrecht:
De organisatiestructuur is toegesneden op de nieuwe technologie en dienstverlening en bestaat uit vier clusters: Besturing & Control, Vernieuwing, Solution Center en Operations Center.

Taak van het onderdeel:
Het Operations Center bestaat uit de teams: Applicatiebeheer, Datacenter & Infrastructuur, en UCloudbeheer. We beheren en zorgen voor het ongestoord functioneren van technische (netwerk)infrastructuur en applicaties. We monitoren systeemonderdelen van de U-Cloud en CatharijneNet 4. Maken back ups en stellen data veilig, voeren herstelopdrachten uit, standaard wijzigingen en (veiligheids-)upgrades. Samen met het Solution Center nemen we nieuwe en gewijzigde voorzieningen in beheer en bewaken we de kwaliteit en serviceniveaus.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 27 maart aanstaande voor een intake gesprek;
  • Zodra een geldige VOG in ons bezit is, is de start van de inhuur;
  • Wij verwachten van onze externe collega’s dat zij telefonisch bereikbaar zijn;
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • In je aanpak toon je eigen initiatief, werk je zelfstandig, ben je vasthoudend en tactisch. Je bent communicatief vaardig (in woord en geschrift). Geef een concreet voorbeeld waaruit bovenstaande blijkt;
  • Je bent  analytisch en oplossingsgericht. Geef voorbeelden;
  • Je begrijpt de noodzaak van kwalitatief goede documentatie en hebt oog voor detail. Geef hiervan een praktijkvoorbeeld;
  • Graag ontvangen wij een motivatie voor deze opdracht waaruit blijkt waarom je deze opdracht wilt uitvoeren en waarom jij de beste kandidaat bent;
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden.
    Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. LET OP: Referenties vanuit de gemeente Utrecht zijn niet toegestaan. 

Wensen:

  • Je hebt diepgaande kennis van ICT-infrastructuur, in het bijzonder Windows 2016, 2012R2 & VMWare 5.5 of hoger;
  • Je voelt je meer dan comfortabel in het beheren van VDI omgevingen met VMWare Horizon View 6;
  • Je kent ICT-beheermethodieken en service management (ITIL) en hebt ruime beheer ervaring op het gebied van vermelde platforms.
    Geef hier voorbeelden van.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s enkelzijdig in normaal lettertype en normale marges.

Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-14 14:33:11



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht