Microsoft systeembeheerder | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0507
Startdatum:
02-11-2020
Verwachte einddatum:
30-09-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 Oct 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Microsoft systeembeheerder op basis van 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
In Amsterdam verplaatsen dagelijks tienduizenden mensen zich over bruggen, kades en wegen, door tunnels en het groen. Verkeerslichten, toezicht-, milieuzone- of reistijdencamera’s en dynamische route-informatiesystemen leiden deze verkeersstromen in goede banen. Branden straatlantaarns niet, haperen de camera’s of staan de schermen van digitale informatieborden op zwart? Dan loopt het verkeer vast, komt de veiligheid in het gedrang én halen we meteen de krant. Jij begrijpt deze afbreukrisico’s als geen ander en bent als systeembeheerder infrastructuur een belangrijke schakel voor de verkeersveiligheid, sociale veiligheid, sfeer en beleving van de stad Amsterdam.

Werkzaamheden:
De gemeente Amsterdam, onderdeel Verkeer en Openbare Ruimte beschikt over een automatiseringsomgeving voor het besturen van objecten zoals Verkeer Regel Installaties, Verkeer Informatie Systemen en Openbare Verlichting. Vanuit een oude situatie gebaseerd op elektrotechnische installatietechniek wordt nu een moderne omgeving conform IT standaarden en best-practices gebouwd. Hiervoor is het noodzakelijk applicatie servers in te richten en voorzieningen te migreren of opnieuw op te bouwen.

We zoeken een ervaren Microsoft systeembeheerder voor het zelfstandig, maar wel onder toezicht en begeleiding, uitvoeren van herinstallaties en migraties van onder andere de volgende toepassingen:
1. Microsoft Exchange Server 2013
2. Fileserver inclusief ontwerp mappenstructuur, rechtenmodel en quotering.

Met andere gerelateerde projecten en werkzaamheden is door de collega’s wel al een begin gemaakt (bijvoorbeeld desktop deployment), maar uiteindelijk als bovenstaande 2 projecten voltooid zijn kunnen de bedienposten en gebruikersaccounts gemigreerd worden naar het nieuwe VOR-IN domein en de oude VBS netwerkvoorzieningen verder afgebouwd.

We krijgen ook meer werkzaamheden in het kader van de ombouw van de werkplekken n.a.v. de Corona crisis en de daarvoor benodigde aanpassingen aan de Telewerkvoorziening en desktop management.

Kortom, we zoek een doener met ervaring van het uitvoeren van migraties in Microsoft omgevingen die zelfstandig deze taken kan uitvoeren maar wel communicatief vaardig genoeg is om onze wensen en eisen te volgen. We zoeken niet iemand die alles wil veranderen en naar de Cloud wil migreren.
De genoemde 2 migraties moeten gemakkelijk door een ervaren persoon in ongeveer een half jaar afgerond kunnen worden inclusief oplevering van documentatie en overdracht naar de servicedesk, daarna zou gewoon in het team meegedraaid kunnen worden en de overzetting van de bedienposten naar VOR-In uitgevoerd kunnen worden.

Je realiseert je dat je werkt in een automatiseringsomgeving met een industrieel karakter. De werkzaamheden die gevraagd worden zijn standaard in een kantoor automatiseringsomgeving, maar de keuzes die gemaakt worden ten aanzien van planning, inrichting en uitvoering zijn niet standaard.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Hier ga je werken:
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er veel bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de vele bezoekers aan evenementen in Amsterdam, maar ook voor de buurman die ‘s avonds graag op een goed verlichte weg van zijn stamkroegje naar huis fietst.

Binnen de eenheid Verkeer & Openbare Ruimte bestuurt en onderhoudt Team Licht verkeersregelinstallaties, verkeersinformatiesystemen én de openbare verlichting.
Je wordt onderdeel van een club betrokken mensen die hun handen graag uit de mouwen steken en voor elkaar klaarstaan. We communiceren direct, zeggen wat we vinden en accepteren dat van elkaar. En de sfeer? Die is prima! Zodra het weer kan, drinken we op gezette tijden graag een biertje met elkaar en steken we de barbecue weer aan.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met jou en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je bent in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO-diploma automatisering of een vergelijkbaar MBO-diploma met aanvullende cursussen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Geef in maximaal 1A4 pagina’s aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het beheer van kantoorautomatisering. En je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met MS SQL-databases. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare basiskennis van en ervaring met netwerken en je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met Linux. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare kennis van ITIL 3 Foundation. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare kennis van systeembeheer en ervaring als generiek systeembeheerder van een Windows Server 2016-gebaseerd netwerk met daarin virtualisatie op basis van Hyper-V. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het nauwkeurig documenteren van de werking van de systemen en de aanpassingen eraan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met cyber security. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • Je hebt kennis van en ervaring met systeembeheerder in een industriële netwerkomgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt kennis van en ervaring met verkeersregelinstallaties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt kennis van en ervaring met verkeersinformatiesystemen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van en ervaring met private cloud- & hostingtechnologie en kennis en ervaring met het beheer en onderhoud van Enterprise Service Buspplicaties en message queueing software. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van en ervaring met videomanagementsystemen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van en ervaring met long range low power WAN-technologie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van en ervaring met elektrotechniek. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 19 oktober – 25 oktober 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-05 11:07:43



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden