Ondersteuner product owner | Rotterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0152
Startdatum:
30-03-2020
Verwachte einddatum:
30-09-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Mar 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Rotterdam op zoek naar een Ondersteuner Product Owner op basis van 36 uur per week.

In het team Expertisecentrum Informatiebeheer is een vacature voor een (administratief) ondersteuner met affiniteit voor ICT.

Bij de afdeling werken momenteel 4 product owners (PO’s) die betrokken zijn bij de ontwikkeling en het beheer van een aantal systemen. Zij zijn naast hun reguliere PO-taken ook inhoudelijk intensief betrokken bij verschillende voorbereidings- en implementatietrajecten. Daardoor hebben de PO(s) geen tijd om de vele (administratieve) handelingen zelf uit te voeren.

Zij willen hierbij ondersteund worden door iemand die zaken zoals handleidingen, release notes en verslagen op een uniforme manier opstelt waardoor er op een eenduidige en uniforme wijze gecommuniceerd wordt naar programmateam, veranderteam en gebruikers.

De uitdaging is om de communicatie over de systemen, de sprints en releases en de administratieve handelingen die hierbij nodig zijn, structureel en uniform op te zetten en te onderhouden.

In de functie van administratief ondersteuner ICT zullen je werkzaamheden bestaan uit:

  • Het uitschrijven van releasenotes en sprintplanning;
  • PowerPointpresentaties maken van de sprint review;
  • Handleidingen actueel houden;
  • Overzicht creëren van de (belangrijkste) known issues;
  • Uitwerken verslagen systeemanalyses;
  • Bundelen resultaten systeemanalyses per applicatie;
  • Voorbereiden systeemanalyses a.d.h.v. eerdere systeemanalyses gelijke applicaties;
  • Voorbereiden en inplannen gebruikersoverleggen;
  • Uitwerken en delen verslagen gebruikersoverleggen;
  • Voorbereiden en inplannen gebruikerssessies om functionele wensen uit te werken;
  • Verantwoordelijk voor beheer, communicatie en support op de RIO Gers pagina;
  • Verantwoordelijk voor het voorbereiden scrum board.

De afdeling:
De afdeling Informatiebeheer & Processen is onderdeel van de directie Innovatie, Informatie, Facilitair en Onderzoek. Informatiebeheer betreft het beheer van alle informatie die gecreëerd wordt tijdens het uitvoeren van bedrijfsactiviteiten en transacties. Het Expertisecentrum Informatiebeheer is één van de zes teams van de afdeling. 

Tot het takenpakket van de medewerkers van het Expertisecentrum Informatiebeheer behoren onder andere het voorbereiden van kaders en instrumenten voor duurzaam informatiebeheer, het inbrengen van kennis en ervaring bij digitaliseringtrajecten en het beheer van digitale informatie. Het Expertisecentrum bevordert bewustzijn met betrekking tot informatiebeheer (eigen verantwoordelijkheid) en beoogt een gedragsverandering bij medewerkers en ondersteunt het digitale werken.

Onze organisatie:
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je bent geen zzp’er. Je komt voor de duur van het project in dienst bij Quest4. Je gaat akkoord dat je na 12 gewerkte maanden in dienst gaat bij de Gemeente Rotterdam na akkoord van de Gemeente;
  • Je beschikt over een afgeronde MBO-4 opleiding;
  • Je hebt één jaar ervaring als administratief /ICT-medewerker of ICT helpdesk (met de werkzaamheden zoals beschreven in het kopje ‘jouw opdracht) opgedaan binnen de afgelopen 3 jaar in een organisatie met >3000 gebruikers,
  • Wij ontvangen naast het CV graag ook een motivatie van je, waarin minstens de volgende vragen worden beantwoord;

– welke aspecten in de functieomschrijving spreken jou aan in deze functie? Licht dit toe
– welke competenties, kwaliteiten en/of eigenschappen zorgen ervoor dat jij de geschikte kandidaat bent voor de functie? (Noem voorbeelden waarop blijkt dat jij geschikt bent).

Competenties:
De administratieve ondersteuner ICT waar wij naar zoeken heeft, naast een proactieve houding, bij voorkeur kennis van scrum en agile werken of is bereid een cursus op dit gebied te volgen. Verder ben je nauwkeurig en beheers je de Nederlandse taal uitstekend. Je herkent jezelf in de volgende kenmerken: accuraat, zelfstandig, gestructureerd, en je kunt helder communiceren.

Wensen:

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO of WO diploma;
  • Je hebt een afgeronde studie in een ICT gerelateerde studierichting;
  • Je bent in het bezit van afgeronde training of cursus (inclusief certificaat) op gebied van Agile/scrum.
  • Minimaal een half jaar werkervaring met het werken met JIRA opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-03-10 12:46:06



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden