Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Portfoliomanager | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-1036
Startdatum:
06-01-2020
Verwachte einddatum:
30-04-2020
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Dec 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Portfoliomanager voor gemiddeld 24 uur per week. 

Portfoliomanagement inkoop en contractmanagement is verantwoordelijk voor strategisch inkoopbeleid. De gemeente Utrecht staat de komende jaren voor een mooie uitdaging om inkoop en contractmanagement verder te professionaliseren.

Als portfoliomanager inkoop en contractmanagement ben je de motiverende en verbindende factor met alle stakeholders binnen jouw portfolio in een veranderende inkoopomgeving. Jij houdt je bezig met het op strategisch niveau coördineren, implementeren en verbeteren van de diverse activiteiten gericht op het inkoop- en contractmanagement proces. Het doel hiervan is om de organisatiedoelstellingen en de beleidsdoelstellingen uit het coalitieakkoord op effectieve en efficiënte wijze te realiseren.

Je zoekt hierbij actief de samenwerking met stakeholders en creëert een breed en bestendig netwerk. Je werkt hierbij samen in een team met twee portfoliomanagers en de inkoopanalist onder aansturing van de inkoopstrateeg. Jij wordt ingezet op de portfolio bedrijfsvoering, waar de afdelingen HRM en ICT de grootste inkoopuitgaven hebben (afdeling facilitaire dienstverlening valt niet onder dit portfolio). Naast de veranderingen op het gebied van inkoop en contractmanagement, maken deze afdelingen een transitie door voor wat betreft het eigen primaire proces.

Als Portfoliomanager bedrijfsvoering:

  • Ben jij de spil in het samen met de afdelingen realiseren van optimale resultaten in de inkoop en contractmanagement uitvoering;
  • Draag je de strategische visie uit binnen de organisatieonderdelen;
  • Adviseer je op strategisch niveau over inkoopontwikkelingen;
  • Ben je functioneel verantwoordelijk voor de inkopers en contractmanagers binnen deze portfolio;
  • Stuur je waar nodig op tactisch en operationeel niveau bij om de gestelde doelen te behalen;
  • Ben je op de hoogte van de marktontwikkeling binnen de categorieën die gekoppeld zijn aan de portfolio (Inhuur en ICT) en weet je deze te benutten voor de gemeentelijke organisatie;
  • Ben je verantwoordelijk voor het implementeren en borgen van de uitkomsten van de reeds ingezette transitie inkoop binnen de organisatieonderdelen die gekoppeld zijn aan de portfolio.

Je brengt zaken in beweging en werkt vanuit een visie. Als expert op het gebied van relatiemanagement heb je tenminste aandacht voor:

  • Het ontwikkelen en onderhouden van een breed netwerk met alle stakeholders uit de portfolio, waaronder de themadirecteur, Afdelingshoofden, MT’s, inkopers, contractmanagers, opdrachtgevers en projectleiders van aanbestedingen;
  • Een pro- actieve invulling aan de inkooptransitie binnen de portfolio met aandacht voor ieders invalshoek;
  • Het op inspirerende, coachende wijze functioneel leiding geven aan de inkopers en contractmanagers in de afdelingen;
  • De regievoering voor het opstellen en periodiek herijken van het portfolioplan;
  • Het actief deelnemen aan de tactische tenderboard van de portfolio. 

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar voor 24 uur per week en je dient aanwezig te zijn op de dagen maandag en minimaal op de dinsdag of donderdag. Overige dagen (dagdelen) worden in overleg bepaald;
  • Ervaring met strategische complexe inkoop implementatievraagstukken binnen de overheid;
  • Herleidbare ervaring waarbij je inkoop en contract- en leveranciersmanagement verder geprofessionaliseerd hebt;
  • Aantoonbare ervaring met inkoop- en contractmanagement binnen de vakgebieden ICT en HRM;
  • WO/HBO werk- en denkniveau en meerjarige ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken;
  • Je hebt een afgeronde opleiding op WO/master-niveau in een vak gerelateerde studierichting;
  • Je bent beschikbaar op donderdag 19 december aanstaande tussen 11.00 uur en 14.00 uur voor een intake gesprek;
  • Je bent beschikbaar uiterlijk 6 januari aanstaande tot en met 30 april 2020;
  • Geef aan in een motivatie waarom je de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht maximaal 500 karakters;
  • Geef 2 relevante referenties door die de Gemeente Utrecht mag nabellen: Naam organisatie, contactpersoon, afdeling, telefoonnummer. 

Wensen:

  • Je beschikt over een inkoop opleiding;
  • Je beschikt over een aanvullende opleiding contractmanagement, bij voorkeur CATS CM. 

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-12-10 08:06:48



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Wordt gevonden door Quest4

CV aanbieden