Proces- en Implementatiemanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1198
Startdatum:
15-03-2021
Verwachte einddatum:
14-03-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
08-03-2021 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Rijksdienst voor Identiteitsgegevens op zoek naar een Proces- en Implementatiemanager op basis van 40 uur per week. 

Opdracht:
Wij zoeken een ervaren Proces & Implementatiemanager met zowel project management als operationele proces management skills.

Als Proces & Implementatiemanager zorg je voor het ontwerp, de invoering en de naleving van de IT-serviceprocessen. Je belangrijkste opdracht zal zich richten op implementeren en borgen van Life Cycle Management van vitale identiteitsdiensten en producten van RvIG. Je creëert en visie op het proces binnen de organisatie en acteert als project manager om het proces te definiëren en implementeren. Je blijft betrokken en als proces manager met de operationele verantwoordelijkheid van het proces om te zorgen voor een hoogwaardige dienstverlening. Het is een actuele vraag die in een breder kader binnen BZK wordt opgepakt.

De kandidaat zal in contact komen met meerdere groepen, afdelingen en departementen en zal technische kennis moeten combineren met proces kennis en communicatieve vaardigheden. Je komt te werken bij de afdeling IV&S Infra waar de regie wordt gevoerd voor de ITdienstverlening. Als Proces & Implementatiemanager ben je verantwoordelijk voor het optimaal laten verlopen van de processen zoals IA&M, Capaciteitsmanagement, Life Cycle management etc. Je zorgt voor inzicht in de procesvoortgang, stelt prestatie-indicatoren op en rapporteert aan de Service Level Managers en Afdelingsmanager.. Je zorgt voor optimale samenwerking tussen de verschillende teams in de keten t.a.v. de uitvoering van de IT Service processen. Je acteert vanuit een ITIL denkkader en stuurt op de samenhang tussen de verschillende ITIL- processen in een PRINCE2 organisatie die agile werken aan het omarmen is.

Opdrachtomschrijving:
Je maakt onderdeel uit van het IV&S Infra team waarbij de belangrijkste taken zijn:

  • Zorgen voor het ontwerp, de invoering en de naleving van de IT-serviceprocessen;
  • Verantwoordelijk voor optimaal laten verlopen van IT service processen;
  • Managen van de stakeholders in de processen in de organisatie. Weet verantwoordelijkheden duidelijk en goed te beleggen;
  • Aansturen verschillende leveranciers en zorgen dat zij aansluiten op de projectstructuren;
  • Het assisteren van / kennis overdragen naar de projectteams en beheerorganisatie;
  • Participatie als implementatiemanager en adviseur.

Opdrachtgever:
De kernwaarden van de democratie: het ministerie van BZK zorgt ervoor dat die gewaarborgd zijn. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt er aan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. ‘Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Productkennis en -ervaring:

  • Agile SAFe;
  • Prince2, Foundation & Practitioner;
  • Kennis van ITIL V4 en minimaal gecertificeerd in ITIL V3;
  • Topdesk.

Opdrachteisen:

  • Minimaal 5 jaar IT projectmanagement ervaring bij complexe organisaties en projecten, waarbij de consultant een substantiële rol heeft gespeeld;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als implementatiemanager;
  • Kennis en ervaring met IT serviceprocessen en aantoonbare ervaring in Life Cycle management;
  • Ruime ervaring met het implementeren van processen;
  • Ervaring binnen een complexe organisatie en/of (Rijks) overheid;
  • Ervaring binnen een hoog beveiligde omgeving;
  • HBO werk- en denkniveau;
  • Sterke algemene kennis van complexe ICT infrastructuren.

Hij/zij is in het bezit van:

  • Een zakelijke en beveiligde laptop;
  • Een mobiel;
  • Zelfstandig vervoer en/of openbaar vervoer. Deze dienen ingezet te worden t.b.v. deze opdracht.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal een HBO denk- en werkniveau;
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als implementatiemanager;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de producten/technieken: Agile Safe, Prince 2, ITIL V3/4, Topdesk;
  • Je hebt kennis en ervaring in het beschrijven, implementeren en beheren van IT serviceprocessen en specifiek Life Cyle Management;
  • Je hebt aantoonbare ervaring als projectmanager;
  • Competenties: – Proactief en initiatiefrijk; – Samenwerken en draagvlak creëren; – Zelfstandig; – Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk); – Zacht op de mens, hard op resultaat; – Analytisch; – Flexibel; – Overtuigingskracht.

Wensen:

  • Relevante kennis en ervaring heeft met de beschreven werkzaamheden;
  • Je weet tot nieuwe scenario’s te komen wanneer gegevens en/of omstandigheden wijzigen;
  • Je hebt een substantiële rol gespeeld bij complexe projecten;
  • Je hebt ervaring binnen complexe en hoog beveiligd infra omgevingen, met o.a. hoge eisen rondom beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-03-05 08:01:16

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden