Program Management Officer | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0540
Startdatum:
07-12-2020
Verwachte einddatum:
03-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 Oct 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Program Management Officer op basis van 32 uur per week. 

Cloud Competence Center Het Cloud Competence Center (CCC) van Gemeente Amsterdam ondersteunt de implementatie van de public cloud binnen gemeente Amsterdam. Het CCC wordt binnen Amsterdam ingericht omdat gemeente Amsterdam nieuwe expertise en standaarden wil opbouwen binnen de organisatie. Dit doet zij door de verantwoordelijkheid te nemen voor het ontwikkelen en het inrichten van een cloud-native platform en het begeleiden van de transitie naar dit nieuwe platform. Het CCC bestaat uit diverse experts die kennis verspreiden door de organisatie en best practices delen. Het CCC is verantwoordelijk voor het definiëren van de roadmap, standaarden en architectuur van de expertise/standaarden, en het ondersteunen van werving, trainingen en aantrekken van partners gerelateerd aan de nieuwe competenties.

Het CCC werkt volgens agile / SAFe principes en heeft hier een voortrekkers rol in binnen Amsterdam. Het CCC is in ontwikkeling en groeit in de opstart fase hard Senior Program Management Officer Met jouw vaardigheden draag je bij aan het succes van de implementatie van de public cloud van het CCC.

Als Senior Program Management Officer ben je een kei in het zelfstandig creëren, verzamelen, bundelen, organiseren en controleren van informatie over de beheersaspecten van het CCC en de voortgang hierin. Je rapporteert en signaleert knelpunten en afwijkingen tijdig naar de Programmamanager en naar het team met wie je nauw samenwerkt. Je zorgt ervoor dat het Dagelijks Bestuur, de Stuurgroep en Programmamanager steeds actueel inzicht hebben in de stand van zaken rond de beheersaspecten van het project. Naast het verzorgen van de informatievoorziening verzorg je ook de communicatie vanuit het programma. Je bereidt de Stuurgroepvergadering, Scrum-of-Scrums PO Sync, Scrum-of-Scrums Maandelijkse Demo voor, stelt de agenda op en controleert/ redigeert de benodigde stukken aan betrokkenen. Ook registreer je voortgang op Epics, Features en Tasks en en verzorg je de Dashboardig. Je organiseert, van begin tot eind, verschillende soorten workshops/ informatie/ opleidingen sessies die nodig zijn voor het CCC. Daarnaast help je in deze vreemde periode als ‘Fun Officer’ virtuele teamsessies te organiseren/ nieuwsbrieven op te stellen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Geef in maximaal 1A4 pagina’s aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien Je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je bent in het bezit van een certificering in Prince2 Practitioner, IPMA-C of PMI is een vereiste. En je bent in het bezit van het scrum.org PSM1 (Scrum Master). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Minimaal 10 jaar ervaring in ICT project- en programmamanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal ervaring met technische projecten/ programma’s. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met Microsoft Azure. Je bent in staat om besluitdocumenten voor de directie te redigeren. En je bent in staat op technisch conceptueel inhoudelijk niveau issues/ risico’s te kunnen identificeren. Dit dient allemaal duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met het aansturen van leveranciers/ vendors/ contractmanagement. Je hebt ervaring met het samenwerken met financial business control/ procuratie. Je hebt inzicht in de organisatie en (politieke) verhoudingen. Hier kun jij als geen ander goed mee omgaan. Je bent bekend met het organiseren en het begeleiden van de directierapportages en informatiestromen binnen een constant veranderende omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met Scrum.org PPO1 (Product Owner). En je hebt ervaring in Agile werken en bijhorende stijl van ondersteunen. Dit dient duidelijk te blijken uit cv;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met jou en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

Wensen:

  • Je hebt kennis van en ervaring met Gemeente Amsterdam / overheidsinstanties (Publieke Sector). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met veranderprogramma’s. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met Cloud migraties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 20 november tot en met 26 november 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-19 08:02:20



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden