Programmacoördinator | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0416
Startdatum:
10-08-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22 Jul 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Programmacoördinator Digitale Transformatie op basis van 36 uur per week.

De stip op de horizon voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer is, in lijn met de landelijke ontwikkelingen, volledige digitalisering en verregaande automatisering. Om echt volledig digitaal en geautomatiseerd te kunnen werken is veel nodig. Zo moet de digitalisering samen met de samenleving en ambtelijke organisatie vorm worden gegeven, moeten bestuur, management en medewerkers opgeleid worden voor het werk in een digitale samenleving, moeten flexibele, plaats- en tijdonafhankelijke werkplekken worden ingericht en moet de ICT organisatie worden ingericht voor volledige digitalisering. Het gaat om een volledige transformatie van de organisatie in de manier van kijken, denken en werken.

Een belangrijk onderdeel van deze transitie wordt gevormd door het Programma Digitale Transformatie. Dit programma bestaat voor de jaarschijf 2020 uit ruim 30 projecten die er gezamenlijk toe moeten leiden dat, nadat in 2019 de randvoorwaarden reeds zijn gecreëerd, in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten worden opgeleverd. Voor dit programma zoeken wij een ervaren Programmacoördinator Digitale Transformatie.

Als Programmacoördinator geef je leiding aan het Programma Digitale Transformatie en breng je interne en externe betrokkenen op een inspirerende en deskundige wijze bij elkaar. Je bent hierbij verantwoordelijk voor de realisatie van de programmaresultaten en de aspecten die hierbij een rol spelen, zoals programmasturing op resultaten, planning, budgetten, communicatie, overleg en afstemming en leveranciersrelaties. Je rapporteert direct aan hoofd ICT en rapporteert over de voortgang en status van het programma eveneens aan de directie en bestuur. Daarnaast zorg je voor een zorgvuldige overdracht van opgeleverde werkprocessen aan de lijn- en beheerorganisatie.

Het betreft een tijdelijke opdracht welke loopt van 10 augustus 2020 t/m 31 december 2020. Er is een mogelijkheid tot verlenging.

De ideale kandidaat is een ervaren programmacoördinator met ruime ervaring op het gebied van programma- en project coördinatie met projecten met een grote I(CT) component.

  • Minimaal WO werk en denkniveau; 
  • Een ervaren en resultaatgerichte Programmacoordinator die in verbinding en afstemming met betrokken vakafdelingen succesvol programmaresultaten weet te realiseren;
  • Ruime ervaring als programmacoördinator van complexe programma’s met een grote I(CT) component;
  • Beschikt over sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Ervaring met advies, rapportage en verantwoording in een bestuurlijke omgeving;
  • Weet doelen onder bijbehorende tijdsdruk goed te managen in afstemming met de organisatie (het bestuur en de vakafdelingen).

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde en erkende Master diploma;
  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van Programma- en projectcoördinatie I(CT) in 100.000+ gemeenten (minimaal twee verschillende gemeenten) in de afgelopen 10 jaar;
  • Op CV aantoonbaar gecertificeerd als projectleider op het gebied van Prince2 of IPMA;
  • Ervaring met de Digitale Transformatie van een gemeentelijke organisatie op alle gebieden die hierop betrekking hebben: ICT techniek, Dienstverlening aan klanten, Processen, Organisatie en Mensen bij en 100.000+ gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht);
  • Je beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.

Wensen:

  • Een afgeronde master opleiding in de richting van informatiekunde of informatietechnologie;
  • Op CV aantoonbare werkervaring met het opbouwen van projectteams en het aansturen van meer dan 20 projecten tegelijkertijd bij gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar. (benoem deze ervaring per werkgever/opdracht);
  • Op CV aantoonbare werkervaring met het digitaliseren en verbeteren van klantprocessen én werkprocessen in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht);
  • Op CV aantoonbare werkervaring met het opstellen van voorstellen, adviezen en rapportages aan management, bestuur en externe toezichthouders in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht).

Competenties:

  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrouwbaar;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Communicatief vaardig;
  • Samenwerken;
  • Overtuigingskracht;
  • Omgevingsbewust;
  • Werken onder tijdsdruk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 4 augustus 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-20 08:03:17



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden