Programmamanager Best in Class en Omnichannel | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:
Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0984
Startdatum:
09-12-2019
Verwachte einddatum:
09-12-2020
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25-11-2019 09:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Kamer van Koophandel op zoek naar een Programmamanager Best in Class en Omnichannel voor 40 uur per week.

Kamer van Koophandel:
De KVK zoekt een programmamanager voor het zetten van de volgende stappen in de omnichannel bediening van Ondernemend Nederland. De programmamanager is verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling, uitwerking en implementatie van onderdelen van de visie “Omnichannel Klantfocus – Best in Class”. In de visie wordt beoogd om te komen tot één gezicht voor de voorkant van de organisatie, zodat klantwaardering en klantbereik worden verhoogd door te werken met betrokken en capabele medewerkers via de juiste en deels vernieuwende kanalen op een financieel robuuste wijze.

Wat ga je doen?
Je leidt hiervoor het Best in Class Omnichannel programma (BICO). De belangrijkste onderdelen van dit programma richten zich op 1.) cultuur, leiderschap en verandermanagement, 2.) kanaalsturing, 3) nieuwe kanalen (oa chatbot) en doorontwikkeling digitale kanalen. Je zet deelprojecten op om resultaten te boeken in de uitwerking van de visie. Je analyseert kansen en uitdagingen en koppelt je analyses aan voorstellen om de uitwerking van de visie te realiseren. Je zet je expertise op het gebied van agile en multidisciplinair werken, strategische personeelsplanning en dynamische inzetbaarheid in voor je adviezen. Vanuit je programma verantwoordelijkheid participeer je in relevante KvK brede management overleggen en bewaak je de planning & voortgang van de projectdoelen.

De KVK zoekt een zeer ervaren programmamanager en consultant op het gebied van:
– Omnichannel en kanaalsturing
– Digitale kanalen
– Customer Experience
– Verandermanagement.

Wat vragen wij?
Je hebt bewezen ervaring en wezenlijke resultaten geboekt in programma en verander management. Je spreekt zowel de taal van de klant, de business als interne belanghebbenden en eventuele externe stakeholders en weet deze actief te bewegen in actieve participatie.

De programma manager combineert strategische en operationele ervaring op het terrein van verander-, en lean management van klantcontact omgevingen gecombineerd met stakeholdermanagement in een matrix organisatie. De programma manager heeft ruime ervaring met het samenwerken en ondersteunen van senior managers en voorzitters en leden van Raden van Bestuur (of vergelijkbaar), en heeft ervaring opgedaan met project management bij een publieke organisatie.

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je bent bereid om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren na gunning. De KvK hanteert vanwege haar publieke taken een beleid waarin al haar medewerkers worden gescreend middels een VOG. Wanneer deze niet binnen een maand na gunning geleverd wordt leidt dat tot ontbinding van de overeenkomst;
  • Minimaal een WO opleiding afgerond;
  • In het bezit van Lean/Customer Excellence certificering op WO niveau. Universitair certificaat, alsmede Lean schildjes/levels;
  • Kennis van organisatie ontwikkeling en verandermanagement op WO niveau? Universitaire certificering;
  • Ervaring met het opzetten en leiden van meerdere strategische programma’s op het gebied van klantbeleving en verandermanagement, waarvan minimaal 1 binnen Zelfstandige Bestuursorganen? In ieder geval 1 programma bij ZBO en 1 programma bij een profit organisatie;
  • Meer dan 5 jaar ervaring met Leanmanagement. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Meer dan 5 jaar ervaring met lijn projectmanagement. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Meer dan 3 jaar ervaring met het neerzetten van structurele verbetering van NPS? 2 of meer functies/projecten. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Meer dan 3 jaar ervaring met multi miljoen besparingen? 2 of meer functies/projecten. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Meer dan 5 jaar ervaring met organisatie brede communicatie over projectvoortgang. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Ervaring met transformatie van complexe organisaties naar meer klantfocus en implementaties van cultuur- en gedragsverandering;
  • Ervaring met het optimaliseren / uitnutten van CRM (dus niet perse implementeren) als vehikel voor omnichannel / kanaalsturing.

Wensen:

  • Je hebt een opleiding op het gebied van Communicatie- en verandermanagement afgerond.

Competenties:

  • Communiceren: Je verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden;
  • Impact: Je maakt een vertrouwenwekkende en positieve indruk op anderen en weet deze te handhaven;
  • Monitoren: Bewaakt de voortgang van werkzaamheden en grijpt tijdig in als de situatie hierom vraagt;
  • Resultaatgericht: Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren;
  • Samenwerken: Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-11-18 10:00:12



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden