Programmamanager Digi-AT | Groningen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Groningen
Aanvraagnummer:
A2020-0657
Startdatum:
04-01-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
30 Nov 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Agentschap Telecom is onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Programmamanager Digi-AT op basis van 36 uur per week. 

Gezocht wordt een resultaatgerichte en ervaren programma- of projectmanager die in een bestuurlijke omgeving zich zeer krachtig kan opstellen richting de leverancier en resultaten weet te bereiken binnen de gestelde planning. Ervaring met de projecten binnen de Rijksoverheid is een must en voldoende bestuurlijke achtergrond om te kunnen participeren in overleggen op niveau Ministerie EZK is van belang om leiding te kunnen geven aan dit project. Van de programma- / projectmanager wordt verwacht dat hij/zij dit project op een adequate en doeltreffende manier realiseert en zorg draagt voor effectieve communicatie in de lijn en met de organisatie.

De programma- / projectmanager is de verbindende factor tussen het project binnen AT; het project samen met de ICT dienstverlener DICTU.

  • HBO of WO werk- en denkniveau;
  • Meerdere jaren ervaring als projectleider (in meer complexe organisaties – bij voorkeur overheid);
  • Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
  • Doel- en resultaatgericht; 
  • Overzicht bewaren, binnen tijd, binnen budget;
  • Proactief en overtuigend;
  • Om kunnen gaan met conflicterende belangen;
  • Goed in staat om ideeën te vertalen naar concrete plannen.

Achtergrond opdracht:
Agentschap Telecom (AT) is per 1 maart 2019 het programma DigiAT gestart. Het programma geeft invulling aan de ambitie van AT om de dienstverlening te digitaliseren en te vernieuwen. De vernieuwing maakt het mogelijk voor klanten van AT om via een ‘MijnAT’ portaal toegang te krijgen tot de dienstverlening. Voor medewerkers wordt zaakgericht werken mogelijk gemaakt. AT verleent vergunningen aan gebruikers van frequentieruimte en houdt toezicht op de volledige digitale infrastructuur van Nederland. Gebruikers zijn bijvoorbeeld de telecom providers, de scheepvaart, luchtvaart, omroepen en bedrijven die portofoons, straalverbindingen en/of satelliet verbindingen gebruiken. Verder is er een grote groep gebruikers van frequentieruimte in de pleziervaart (marifoon) en zijn er de radiozendamateurs. Het programma wordt in kleinere deelprojecten uitgevoerd. Voor de laatste twee genoemde klantgroepen is daardoor het ‘MijnAT’ portaal reeds beschikbaar.

Organisatie:
Agentschap Telecom is onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken. Drie hoofdtaken van Agentschap Telecom zijn het verwerven, uitgeven en beschermen van frequentieruimte. Het dagelijkse werk van Agentschap Telecom heeft onder andere betrekking op het gehele werkterrein van draadloze en draadgebonden communicatie. Door de verweving van draadgebonden en draadloze communicatie breidt het werkgebied van Agentschap Telecom zich uit. Draadloze en draad gebonden toepassingen zijn zo met elkaar verweven, dat een storing in een draad gebonden netwerk grote gevolgen kan hebben voor draadloze communicatie. Agentschap Telecom is de toezichthouder, uitvoerder en expert voor het gehele elektronische communicatiedomein. Agentschap Telecom heeft twee locaties, één in Groningen en één in Amersfoort.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Hbo of wo niveau;
  • PRINCE 2 Practitioner, foundation;
  • Scrum master;
  • MSP foundation, practitioner;
  • Ruim 3 jaar ervaring als programmamanager (in meer complexe organisaties);
  • Ervaring met de projecten binnen de Rijksoverheid is een must;
  • Voldoende bestuurlijke achtergrond om te kunnen participeren in overleggen op niveau Ministerie EZK is van belang om leiding te kunnen geven aan dit project.

Wensen:

  • Competenties: – Voortgangscontrole; – Organisatiesensitiviteit; – Netwerken; – Motiveren; – Creativiteit; – Overzicht bewaren binnen tijd en binnen budget;
  • Kennis (en ervaring) op het gebied van bouw, inrichting en implementatie van zaakgerichte systemen en in het bijzonder PEGA bij Rijksoverheid;
  • Proactief en overtuigend en goed in staat om ideeën te vertalen naar concrete plannen – goede communicatieve en organisatorische vaardigheden en om kunnen gaan met conflicterende belangen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Dienstreizen naar Amersfoort en Den Haag kunnen aan de orde zijn.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-27 07:42:20



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden