Programmamanager Product Life Cycle Management | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0343
Startdatum:
01-04-2019
Verwachte einddatum:
01-01-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Mar 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Kamer van Koophandel op zoek naar een Senior Programmamanager Product Life Cycle Management voor 40 uur per week. 

Kamer van Koophandel:
Ondernemen is kansen benutten, risico’s nemen, klanten vinden en behouden. De Kamer van Koophandel geeft ondernemers zinvolle informatie die het leven makkelijker maakt. Met toegang tot het Handelsregister en onze data, kennis en netwerken.
Wij bieden als moderne publieke dienstverlener actuele en onafhankelijke informatie voor alle fasen van ondernemerschap. Of het nu gaat om het starten van een bedrijf, veilig zakendoen, innoveren, internationaal ondernemen of financiering.

Omschrijving van de opdracht:
Wij zijn op zoek naar een senior consultant die ons helpt bij de inrichting van product life cycle management binnen de KVK. De KVK gaat in 2019 een volgende stap zetten naar portfolio- en productsturing: het werken met proposities, Product Lifecycle Management en besluitvorming via een Product Board. Doel is een Product Lifecycle Management framework te implementeren dat borgt dat het KvK portfolio blijvend actueel en relevant is voor ondernemers. Insteek is dat op 1 januari 2020 alle proposities die in het KvK portfolio zitten via het nieuwe PLM proces lopen en aantoonbaar bijdragen aan de strategische doelstellingen van KVK. De consultant is binnen een nog te vormen team van interne/externe experts verantwoordelijk voor de planvorming en implementatie van het proces.

Je wordt gevraagd om te komen tot een implementatie van het Product Lifecycle management binnen de KVK.

  • PLM Proces implementatie;
  • Organisatie en governance;
  • Product Blueprint (business rules en productspecificaties);
  • Benodigde infrastructuur voor effectief PLM;
  • Optimaliseren van Planview voor sluitende budgetverdeling en- reporting;
  • Change management, communicatie;
  • En deze plannen na goedkeuring ook te helpen verwezenlijken.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 25 – 29 maart aanstaande voor de intake gesprekken;
  • Je bent beschikbaar per 1 april aanstaande voor 9 maanden met optie op verlenging van 12 maanden en voor 40 uur per week;
  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op WO-niveau (of hoger);
  • Je hebt aantoonbare kennis van Implementatie van organisatieveranderingstrajecten en bijbehorend change management;
  • Je hebt aantoonbare kennis van procesdesign;
  • Je hebt aantoonbare kennis van Productmanagement, Product Life Cycle management en werken met Productboards;
  • Je bent bekend met In- en extern stakeholder management;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het aansturen van in- en externe, ook domeinoverstijgende projecten;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een Product Life Cycle Management rol;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met innovatieve product ontwikkeling (online, api, app’s etc)  binnen complexe organisaties;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met de ontwikkeling van het diensten portfolio – een product Roadmap en de realisatie hiervan;
  • Je hebt aantoonbaar 2 jaar of meer ervaring met aansturen van een projectorganisatie/processen en van een projectteam;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met Implementatie van organisatieveranderingstrajecten en bijbehorend change management.

Wensen:

  • Je hebt een opleiding op het gebied van Bedrijfskunde of Informatica (of vergelijkbaar);
  • Je bent bekend met de dienstverlening van de KvK;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een Product Life Cycle Management rol.

Competenties:

  • Plannen en organiseren;
  • Klantgerichtheid;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgericht.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-12 13:21:16



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht