Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Project-informatiearchitect | Ridderkerk

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Ridderkerk
Aanvraagnummer:
A2019-0135
Startdatum:
25-02-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
12
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 Feb 2019 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor Waterschap Hollandse Delta op zoek naar een Project-informatiearchitect voor 12 uur in de week.

Korte beschrijving werkzaamheden

Het afgelopen decennium is sprake van een toenemende digitalisering van overheidsinformatie. Dat geldt ook voor WSHD. Inkomende post wordt in rap tempo vervangen door e-mail en elektronische formulieren. Steeds meer informatie is “digital born” en wordt opgeslagen in informatiesystemen, in netwerk directories en mailboxen. Ondertussen bestaat het formele archief van WSHD nog grotendeels uit fysieke archiefbescheiden. Deze hybride opslag van documenten leidt tot twee soorten problemen.
In de eerste plaats is sprake van onnodige werkzaamheden. Van digitaal ontvangen of verstuurde documenten moet ook een papieren versie worden gemaakt ten behoeve van formele archivering. Dit wordt door de gebruikersorganisatie als dubbel werk ervaren. Een belangrijke drijfveer voor het project VTH Digitaal was dan ook het uitfaseren van de opslag van documenten in het post- en archiefsysteem Corsa.
In de tweede plaats neemt de kans toe dat gerelateerde informatie op verschillende plaatsen wordt opgeslagen waardoor de vindbaarheid van informatie afneemt, het risico op incomplete dossiers toeneemt en er verwarring kan ontstaan over de betrouwbaarheid van informatie. Niet voor niets wordt door deskundigen binnen de overheid gewaarschuwd voor “digitale dementie”. In het verslag van de archivaris over het toezicht op het informatiebeheer van WSDH in 2018 wordt dan ook aanbevolen om de “benodigde stappen naar een volledig digitaal informatiebeheer” te zetten.
Om grip te krijgen op de informatiehuishouding maakt WSHD steeds meer gebruik van SharePoint als een infrastructurele voorziening voor de opslag van documenten. Om over te kunnen gaan op een volledig digitaal informatiebeheer moet SharePoint echter worden ingericht als DMS en voorzien worden van RMA-functionaliteit[1].
Met het project VTH Digitaal is een flink aantal stappen gezet om de bovengenoemde problemen te kunnen oplossen. Deze stappen zijn echter niet voldoende. Een aantal zaken is nog niet geregeld. We gaan een roadmap bouwen welke voorzieningen moeten worden gerealiseerd en welke maatregelen moeten worden getroffen.

Je vertaalt de business wensen voor de verschillende dienstverleningsprocessen en e-formulieren. Deze moeten passen binnen de bestaande IT architecturen en de komende ontwikkelingen. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan de Digitale & ICT strategie, zodat op hoofdlijnen duidelijk is welke verbeteringen en innovatiemogelijkheden er zijn op het vlak organisatie, proces en technologie.

Het voornaamste doel hiervan is te voldoen aan de wettelijke verplichting t.a.v. digitalisering dienstverlening. Als belangrijke onderwerpen van dit project worden onderkend:

  • Digitalisering van de producten Diensten catalogus (PDC);
  • Aansluiten bij lokale ontwikkelingen (interne koppelingen, e-formulieren, standaard sjablonen etc.);
  • Ontwikkelen en borgen van het Zaak Gericht werken;

De opdracht

  • Je vertaalt de (business) veranderingen naar architectuur epics die praktisch te vertalen zijn naar oplossingen voor het zaaksysteem en de e-formulieren.
  • Je borgt het ontwerp i.s.m. het scrum/testteam en bewaakt de samenhang van de veranderingen.
  • Je zorgt dat de specificaties helder zijn voor het bouwteam en bewaart het overzicht.
  • Ook volg je de verschillende business processen en technologie ontwikkelingen binnen de waterschapswereld en je begeleidt en doet voorstellen rondom optimale inzet van zaakgericht werken.  Dit doe je in overleg met de informatiemanager en opdrachtgever digitale dienstverlening l.
  • Tot slot ben je een coach voor de informatie adviseurs en projectleiders van het programma en de afdeling I&A op inhoudelijk gebied.

Functie eisen

  • Kandidaat dient per 25 februari 2019 beschikbaar te zijn
  • Je beschikt over minimaal HBO+ werk- en denkniveau;
    Opleidingsniveau is duidelijk terug te vinden in het CV en indien nodig zijn kopieën van diploma’s beschikbaar.
  • Je hebt kennis en werkervaring van en met Digitalisering, Zaakgericht Werken en Zaaksystemen
  • Je hebt kennis en ervaring met oa DSO/GDI, Wilma/Nora en Archimed
  • Je beschikt over analytisch vermogen en je bent creatief;
  • Je bent oplossingsgericht en je beschikt over overtuigingskracht;
  • Je bent klantgericht en kwaliteitsbewust;
  • Ervaring met SharePoint en Office 365 is een pre;
  • Ervaring met Document Management en Recordsmanagement is een pre;
  • Goede communicatieve – en sociale vaardigheden, in woord en geschrift;
  • Projectmatig, zelfstandig en nauwkeurig kunnen werken
  • Beschikbaar voor een intake op woensdag 20 februari tussen 08.30-17.00
  • Kandidaat heeft minimaal vijf jaar of meer aantoonbare relevante werkervaring opgedaan in de gevraagde functie
  • Geef aan hoe op basis van opgedane kennis en ervaring de opdracht bij het waterschap uitgevoerd wordt
    Denk hierbij o.a. aan Informatiekunde; dienstverlening publieke organisaties; informatie-architectuur;
    Projectmanagement, kennis van landelijke ontwikkelingen digitale overheid
  • Geef aan wat uw motivatie is voor het vervullen van de functie bij waterschap Hollandse Delta.
  • Geef een beschrijving waaruit blijkt dat kandidaat een positieve en kritische werkhouding heeft, eigenaarschap toont, verantwoording neemt, pro-actief is,  oog heeft voor plannen en organiseren en mensen met elkaar wil verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties
  •  U dient 2 referenties in te dienen. Met het invullen van deze referenties geeft u WSHD het recht om rechtstreeks contact op te nemen met uw referenten.

Aanvullende informatie

Middelen zoals telefoon, PDA, laptop of tablet worden niet door het waterschap verstrekt.

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-05 08:30:57



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht