Project Management Officer | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0207
Startdatum:
07-05-2020
Verwachte einddatum:
07-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Apr 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functieomschrijving

Quest4 is voor het Openbaar Ministerie op zoek naar een Senior Project Management Officer op basis van 36 uur per week. 

Werkzaamheden:

  • Als PMO voor de projectteams bewaak je de correcte toepassing van de project management standaarden en begeleid het project tot en met de implementatie;
  • Vanuit je kennis en ervaring lever je een bijdrage aan de inrichting en optimalisatie van nieuw op te zetten project office;
  • Financiële sturing op project Portfolio;
  • Je bent onderdeel van een multidisciplinair team en laat zien hoe jouw expertise en vaardigheden van toegevoegde waarde zijn.

Beschrijving Opdrachtgever:
De dienstverleningsorganisatie OM wil een professionele partner in OM bedrijfsvoering zijn voor een zichtbaar, merkbaar en herkenbaar OM. De DVOM stelt hierbij de professionals centraal en zoekt nadrukkelijk de verbinding met het operationele proces. DVOM verricht met haar 350 betrokken en vakbekwame medewerkers de uitvoerende bedrijfsvoeringstaken voor alle OM-onderdelen (arrondissements- en ressortsparketten en landelijke OM-onderdelen) en is hiermee ondersteunend aan het primaire proces van het OM. OMmedewerkers hebben dagelijks met ons te maken voor producten en diensten op het gebied van personeel & organisatie, financiën, ICT en facilitair beheer.

Beschrijving directie/afdeling:
Domein IT is als onderdeel van DVOM verantwoordelijk voor veilige, stabiele en soepel draaiende bedrijfsprocessen van het OM. De taken op het gebied van bedrijfsvoering worden vanuit de DVOM in Utrecht geleverd aan alle onderdelen van de OM organisatie. De DVOM streeft hierbij naar excellente uitvoering en vanzelfsprekend speelt het ICT domein hierin een cruciale rol. Voor dit belangrijke domein zoekt het OM nu twee Projectleiders IT.

Binnen de DVOM zijn er vier domeinen benoemd; HR, Financiën, ICT en Facilitair Beheer, daarnaast ondersteuning door Bedrijfsvoering. In het kader van eigenaarschap zijn domeineigenaren verantwoordelijk voor de resultaten en de kwaliteit van de processen van het domein. Om dit te kunnen waarmaken, beschikken ze over personele en materiële middelen met bijbehorende bevoegdheden. Vanuit het managementteam (MT) adviseren zij het bestuur over de strategie, daarnaast dragen zij zorg voor de verbinding tussen de domeinen en het imago van de DVOM en het OM in het algemeen.

Nieuwe functionaliteit wordt op onderwerp veelal ontwikkeld in projectvorm, waarin medewerkers uit het Kennis en Klant segment van DVOM IT op tijdelijke basis aan Projecten worden toegekend. Na opleveren van het project, wordt verantwoordelijkheid voor het dagelijks beheer gedragen door DVOM IT en externe leverancier(s).

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel:
Binnen de nieuw te vormen segment “Projecten” worden alle IT projecten ondergebracht. Deze sectie wordt verantwoordelijk voor de delivery van alle development activiteiten van Domein IT. Voor deze afdeling wordt een Project Management Office opgezet. De Project Management Officers (PMO) ondersteunen de organisatie bij de gecontroleerde uitvoering van projecten en programma’s of bij het vaststellen en beheersen van de projectportfolio. De PMO doet dit door het ontwikkelen, implementeren, bewaken en beheren van de governance, processen, tools en andere middelen en informatiestromen.

Functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Bij eventuele gunning overlegt u per ommegaande een ingevulde en rechtsgeldig ondertekende Bijlage 4 Verklaring Sociale Voorwaarden als bijgevoegd;
  • VOG: Bij eventuele gunning lever je zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 6 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je bent beschikbaar vanaf 7 mei 2020 voor maximaal 36 uur per week voor de periode van minimaal 1 jaar;
  • Je hebt een afgeronde opleiding HBO in de richting van Office Management of een andere managementopleiding;
  • In het bezit van een Prince2 foundation certificaat. Geef aan hoeveel relevante jaren ervaring je hebt  Prince2 (systemen/methoden);
  • Minimaal 7 jaar ervaring met Projectmatig werken (PMO);
  • Minimaal 7 jaar werkervaring binnen de justitie- strafrechtketen. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het oprichten van Project Office. Geef aan hoeveel jaar projectadministratie en projectfinanciën c.q. control ervaring je hebt. 

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-07 09:35:16



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden