Project Manager | Den Haag en vanuit huis

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag en vanuit huis
Aanvraagnummer:
A2020-0672
Startdatum:
04-01-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
8 Dec 2020 12:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

De door SSC-ICT ingezettte hardware met bijbehorende besturingssystemen (Windows 2008/2012) worden in het kader van Life Cycle Management (LCM) vervangen en geupgrade. Gezien de verschillende lifecycles van de infrastructuur, waarbij het eigenaarschap van applicaties in sommige gevallen bij de gebruikersorganisatie is ondergebracht, is de uitvoering hiervan een complexe aangelegenheid.

De projectleider die SSC-ICT zoekt, is mede verantwoordelijk voor het aansturen van het LCM project vanuit de Business Unit (BU) Basis Infrastructuur. Daarbij wordt hij geholpen door verschillende implementatieconsultants en technische projectleiders. De projectleider werk onder een Senior Projectmanager die eindverantwoordelijk is voor de uitvoering.

De betreffende kandidaat heeft hiervan de benodigde ervaring opgedaan met eerdere LCM projecten in vergelijkbare ICT organisaties en moet voldoen aan de gestelde harde eisen om direct te kunnen worden ingezet. Daarbij dient de kandidaat onder hoge druk kunnen presteren. De kandidaat moet in staat zijn de parate kennis en ervaring direct toe te passen in de praktijk.

Taken/werkzaamheden:

  • Afspraken maken (en daarop sturen) met diverse Ministeries over de uit te voeren upgrades/migraties
  • Zorgdragen dat benodigde testen tijdig worden uitgevoerd
  • Contacten onderhouden met de interne organisatie (en mogelijke externe leveranciers) over de uit te voeren voorbereidingen t.b.v. de upgrade/migratie
  • Waar nodig i.s.m. technische specialisten verduidelijkingen laten aanbrengen over de opbouw van het applicatielandschap

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Prince 2 Practitioner
  • Minimaal drie jaar relevante en aantoonbare ervaring als projectmanager binnen de overheid of organisaties van vergelijkbare omvang
  • Minimaal 2 jaar relevante en aantoonbare ervaring met Agile-projectmanagement / werken;
  • Minimaal 2 jaar relevante en aantoonbare ervaring als projectmanager met het aansturen van infrastructurele projecten
  • Minimaal 1 jaar ervaring met verandermanagement

Wensen:

  • Analyse & OordeelsvormingAutonomieBesluitvaardigheidLeiding gevenNetwerkenOmgevingssentiviteitOvertuigingskrachtPlannen en organiserenResultaatgerichtheidRisicobereidheidGevoel voor HumorDenkt ‘in wat kan wel’ i.p.v. ‘wat kan niet’Veel gevoel voor onderlinge samenwerking (ook buiten de eigen kaders);
  • Kennis van IT Infrastructuur

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op maandag 14 december 2020 en 15 december 2020 tussen 13:00 – 17:00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-12-04 15:27:32

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden