Project-/Programmamanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0623
Startdatum:
01-01-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
19 Nov 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar een Project-/Programmamanager op basis van 36 uur per week. 

Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het initiëren, starten en uitvoeren van het project waarin een aanbesteding wordt uitgevoerd voor het verkrijgen van een Onderhoud Management Systeem (OMS) ter ondersteuning en sturing van de geharmoniseerde processen voor het instandhouden van het vastgoed. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces van projectinitiatie tot en met het afsluiten van de aan te besteden contracten. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor het proces maar je bent ook de inhoudelijke strateeg die de aanbesteding nauwgezet vormgeeft. Onderdeel van het project is een herijking van de reeds geïnventariseerde functionele en niet-functionele specificaties op basis van de huidige situatie.

Als projectmanager leg je hiërarchisch verantwoording af aan het hoofd van de afdeling PIM. De organisatorische plaatsing van deze functie zal binnen de directie P&P de afdeling PIM zijn.

De functie bevat onder andere de volgende onderdelen:

  • Je bent in staat om over (strategische) aanbestedingsprojecten te adviseren richting (senior) management en key stakeholders;
  • Je kunt programma van eisen (PvE) vertalen naar oplossingen en realiseerbare projectresultaten;
  • Je bent in staat een complex aanbestedingsproject te begeleiden en succesvol te implementeren;
  • Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken in- en externe organisaties en partijen en stemt de aanpak hierop af;
  • Je bent in staat om realistische ramingen te maken van budget, capaciteit en looptijd van projecten;
  • Je bent in staat om te bepalen welke capaciteit wanneer nodig is voor je projecten;
  • Je bent in staat om risico’s te identificeren, impact te bepalen, te zorgen voor alternatieven en neemt maatregelen als deze het projectresultaat verstoren;
  • Je bent in staat om doelen, wensen, prioriteiten van stakeholders op te halen en gericht te sturen op realisatie daarvan;
  • Je stelt het eindresultaat van projecten voorop en weet overzicht te houden;
  • Je legt en onderhoudt contacten met voor de realisatie van het project en doelstellingen relevante personen en leveranciers;
  • Je stelt voor diverse i-projecten een PID en projectplan op;
  • Je draagt er zorg voor dat i-projecten kwalitatief goed en binnen planning en budget worden uitgevoerd;
  • Je bent verantwoordelijk voor de sturing, management en oplevering van je projecten;
  • Je zorgt ervoor dat de i-projecten passen binnen de gestelde architectuurkaders;
  • Je rapporteert over de voortgang van projecten aan diverse stakeholders op verschillende niveau’s.

Profiel:

  • Meerjarige werkervaring als projectleider in project- en/of programmamanagement bij voorkeur ook bij ICT-projecten;
  • Zeer ruime aantoonbare ervaring als projectmanager binnen informatiemanagement;
  • Minimaal 4 jaar relevante kennis en ervaring met vastgoedprocessen;
  • Minimaal Prince2 Practioner gecertificeerd;
  • Relevante kennis en ervaring met (vastgoed) informatiesystemen;
  • Vaardigheid in het analyseren van doelstellingen, wensen en behoeften van je opdrachtgever en het vertalen daarvan in projecten;
  • In staat zijn zonder vooraf bepaalde kaders een opdracht te formuleren en om te zetten in resultaten;
  • Vaardigheid in het omgaan met tegengestelde belangen die optreden bij de uitvoering van informatievoorzieningsprojecten;
  • Bezit een hoge mate van organisatiegevoeligheid en bovengemiddelde stakeholdermanagementkwaliteiten;
  • Ervaring met het opzetten en uitvoeren van leveranciersmanagement;

Organisatie:
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Rijksvastgoedbedrijf zet vastgoed in voor de realisatie van rijksoverheidsdoelen, in samenwerking met en met oog voor de omgeving. Binnen het Rijksvastgoedbedrijf vormt informatievoorziening een belangrijk onderdeel van de organisatie. De bedrijfsprocesarchitectuur en de daarbij behorende integrale informatievoorziening vormt het zenuwstelsel voor een slagvaardig, efficiënt en innoverend Rijksvastgoedbedrijf. Binnen het Rijksvastgoedbedrijf is de afdeling Proces- en Informatiemanagement (PIM) onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het bepalen en vaststellen van het informatiebeleid/ informatiestrategie;
  • Het adviseren en begeleiden bij het vaststellen van de processen;
  • Het ontwikkelen van de enterprise-architectuur;
  • Het voeren van regie op het veranderportfolio van de i-portefeuille;
  • Het uitvoeren van het functioneel beheer van alle informatiesystemen die binnen het RVB worden toegepast;
  • Integrale beveiliging.

Het werk van de afdeling PIM speelt zich af aan de vraagzijde van de informatiebehoefte. Er is een nauwe samenwerking met de afdeling ICT van de directie Financiën en Bestuursadvisering, waar de aanbodzijde van informatievoorzieningen wordt geborgd. Ook zorgt de afdeling voor inhoudelijke verantwoording en vertegenwoordiging naar het kerndepartement.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO denk- en werkniveau. Bij voorkeur in een technische-, bedrijfskundige of datamanagement richting (aantoonbaar in cv/motivatie);
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van project- en of programmamanagement in vergelijkbare organisaties. Bij voorkeur bij ICTprojecten;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met EU aanbestedingen op ICT-gebied binnen de Rijksoverheid;
  • Aantoonbare kennis van Prince2;
  • Vaardigheid in het tot stand brengen van adviesproducten; – Vaardigheid in het onderscheiden van hoofd- en bijzaken; – Vaardigheid op het gebied van coördineren, organiseren, analytisch denken en proactief optreden; – Zeer goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

Wensen:

  • Aantoonbare ervaring heeft op het gebied van project- en of programmamanagement in vergelijkbare organisaties en bij voorkeur bij ICT-projecten;
  • Aantoonbare kennis heeft van en ervaring heeft met EU-aanbestedingen op ICT-gebied binnen de Rijksoverheid;
  • Je hebt ervaring en/of affiniteit met het Rijksvastgoedbedrijf.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-17 18:03:05



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden