Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Project-/programmanager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0791
Startdatum:
20-08-2019
Verwachte einddatum:
20-08-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18 Jul 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Project-/programmamanager voor 36 uur in de week.

De functie is ondergebracht bij de afdeling Informatievoorziening van het Cluster Interne Dienstverlening. Deze afdeling verzorgt de informatievoorziening voor de directies binnen Interne Dienstverlening. Een van deze directies is het Juridisch bureau. Voor de aanbesteding en implementatie van de bezwaar-beroep applicatie zoeken wij per 20 augustus een IV projectleider.

Juridisch gezien is het Juridisch Bureau verplicht de functionaliteit bezwaar en beroep Europees aan te besteden. De huidige applicatie die het bezwaar-en beroep proces ondersteunt, kon worden ingezet door het samenvoegen van bestaande contracten. Door de licentie-uitbreiding moet opnieuw worden aanbesteed. tegelijkertijd wordt hierbij ook gekeken naar Legal Tech, de technologische ontwikkelingen  op het juridisch werkveld.

Werkzaamheden:
In deze opdracht ben je als IV projectleider verantwoordelijk voor de IV aspecten van het project.

De projectleider IV voert de volgende werkzaamheden uit:

  • Je zorg voor de inrichting, planning en uitvoering van het IV-gedeelte van het project;
  • Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de ICT aspecten van het project;
  • Je stuurt het IV projectteam aan, inspireert en coacht;
  • Je monitort de ontwikkelingen die de uitvoering van het IV-project kunnen beïnvloeden;
  • Je bewaakt de voortgang van het IV-project en stuurt bij waar nodig;
  • Je stelt prioriteiten voor de sturing van het IV-project aan de hand van de inhoudelijker en beleidsmatig meest relevante onderwerpen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de projectdocumenten met specificaties ten aanzien van de tijd, bemensing, risico’s, budget en kwaliteit;
  • Je werkt volgens de IV-kaders en afspraken (project portfoliomanagementproces);
  • Je bewaakt het aan het project toegewezen budget;
  • Je zorg voor een goede overdracht van de projectresultaten naar beheer;
  • Je rapporteert aan de business projectleider en opdrachtgever.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Opdrachtgever:
De functie is ondergebracht bij de afdeling Informatievoorziening van het Cluster Interne Dienstverlening. Deze afdeling verzorgt de informatievoorziening voor de directies binnen Interne Dienstverlening en afdeling Bestuur en Organisatie. Wij werken daarvoor samen met de Expertisepool Projectmanagement bij het Cluster Ruimte Economie en Stadsdelen. De opdrachtgever is de programmanager Innovatie Personeel Domein.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO/WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt minimaal 5 jaar recente ervaring als projectmanager op het snijvlak van organisatie en informatie voorziening met opdrachtgevers en ketenpartners;
  • Ervaring met het aansturen van projecten vanuit de inhoud en niet alleen op basis van procedures;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het afstemmen van gewijzigde/nieuwe werkprocessen met stakeholders;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met applicatievervangingstrajecten;
  • Ervaring met Europese IV aanbestedingsprojecten binnen de (lokale) overheid;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het aansturen van agile (scrum) projecten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Vakinhoudelijke kennis en praktijkervaring met diverse methodieken zoals: werken onder architectuur; Prince II, (Lean) procesmanagement, beheer en ICT organisaties (ASL, BiSL, ITL). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met IV of ICT projecten binnen het Juridisch domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met testtrajecten en de coördinatie daarvan;
  • Ervaring met IV-ondersteuning en implementatie van het gemeentelijke proces bezwaar en beroep.

Wensen:

  • Recente ervaring bij de gemeente Amsterdam of een vergelijkbare grote overheidsorganisatie, gezien de complexiteit van de organisatie en de omvang van de implementatie;
  • Recente ervaring met implementatie op het gebied van de digitale dienstverlening, gezien de koers van het Juridisch Bureau.

Competenties:

  • Overtuigingskracht;
  • Besluitvaardigheid;
  • Voortgangscontrole en resultaatgerichtheid;
  • Samenbindend leiderschap;
  • Innovatief handelen;
  • Analytisch;
  • Communicatieve eigenschappen.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-07-09 09:28:13



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Wordt gevonden door Quest4

Open inschrijving