Projectarchitect en informatieanalist | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0116
Startdatum:
11-02-2019
Verwachte einddatum:
31-05-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
4 Feb 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Projectarchitect en informatieanalist voor 24-36 uur in de week. 

Dit is de opdracht:
De U-Flex IPM is op zoek naar een ervaren projectarchitect & informatieanalist. Als projectarchitect & informatieanalist heb je ervaring met het volledige informatie (applicaties en gegevens) landschap: zowel vernieuwing als instandhouding en het functioneel beheer.

De projectarchitect & informatieanalist die wij zoeken, begeleidt meerdere ICT-projecten en heeft daarin de volgende verantwoordelijkheden:

  • Definiëren en opstellen van proces- en systeemrequirement;
  • Inventariseren en analyseren van de informatiebehoefte binnen de organisatie;
  • Opstellen Project Start Architectuur: Redactie op het samenstellen, de ontwikkeling en beheer van Project Start Architectuur (PSA) als kaders voor het ICT-project. Hierbij werk je intensief samen met de architecten Infrastructuur;
  • Goedkeuren: Laten reviewen / toetsen en goedkeuren van de PSA door de verantwoordelijke Architectuurboard;
  • Projectsturing: Meegeven van kaders en eindoplossing aan ICT-project middels de PSA. Monitoren en eventueel bijsturen van afwijkingen in projecten op de PSA;
  • Projectondersteuning: Bijdragen aan inhoudelijke project deliverables, zoals (informatie) analyse, functioneel ontwerp, technisch ontwerp, programma van eisen, etc. Dit kan door aanleveren van requirements die voortkomen vanuit PSA, of door inhoudelijke reviews doen van die deliverables;
  • Implementatie: Je ondersteunt de implementatie met kennis en ervaring op het gebied van architectuur, bedrijfs- en beheerprocessen en techniek. Je bent gesprekspartner voor specialisten uit de lijnorganisatie, architecten uit de verschillende domeinen, projectleiders, functioneel en technisch applicatie beheerders.

Een greep van projecten waar projectarchitecten aan werken:

  • ICT voorzieningen ter ondersteuning;
  • Slim toezicht & handhaven Zaakgericht werken;
  • Vervanging subsidieadministratie;
  • Capaciteitsplanning JGZ;
  • Werkplek vernieuwing;
  • Rooster en Planningstoo;
  • SAP koppelingen;
  • Vervanging leerlingzaken.

Plek in de organisatie:
Je komt te werken bij het cluster U-Flex IPM (Informatie- en Procesmangement). U-Flex IPM is een cluster bij Informatievoorzieningen. Informatievoorzieningen voert het functioneel beheer over de gemeentebrede voorzieningen op het gebied van publieksdienstverlening, bedrijfsvoering, basis- en kernregistraties en kantoorautomatisering.

Taak van het onderdeel :
U-Flex IPM voert namens de opdrachtgever binnen de gemeente Utrecht ICT projecten uit. Deze businessICT-projecten zijn veelal gezichtsbepalend en innovatief van aard.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het vervullen van de rol als project- of informatiearchitect;
  • Bekend met het GEMMA en NORA;
  • Ervaring met architectuurmodellering in ArchiMate 2.1 of hoger;
  • Ervaring met het werken in een architectuurtool (Bizzdesign architect);
  • Kennis van projectmatig werken (Prince2, Scrum/Agile);
  • Geef een succesvol voorbeeld van een uitgevoerde opdracht waarin je als project- / informatiearchitect hebt gefunctioneerd. Beschrijf je rol, taken, verantwoordelijkheden en behaalde resultaat;
  • Geef een motivatie waarom je denkt dat jij geschikt bent om deze opdracht bij de gemeente uit te voeren. (Max 1000 karakters);
  • Beschikbaar voor een gesprek op 6 februari aanstaande;
  • De gemeente Utrecht wenst graag twee relevante referenties te ontvangen van de kandidaat, die zijn gaan na bellen.

Wensen:

  • Kennis en ervaring met zaakgericht werken;
  • Algemene kennis van werken binnen een overheidsorganisatie;
  • Kennis/ ervaring met het opstellen en gebruiken van informatiemodellen;
  • Ervaring met StUF koppelvlakken, webservices (SOAP/REST);
  • Ervaring met berichtenverkeer en daarvoor gebruikte definities;
  • Ervaring met het opstellen van Project Start Architecturen.

Competenties:

  • Uitstekende communicatievaardigheden;
  • Pragmatische en proactieve werkhouding;
  • Teamspeler.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-31 08:39:10



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht