Projectarchitect IAM | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0234
Startdatum:
11-05-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
16
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
29 Apr 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functieomschrijving

Quest4 is voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een  senior Projectarchitect IAM voor 16 uur in de week.

Beschrijving Opdrachtgever De werkzaamheden worden uitgevoerd bij het Dienstencentrum van het Ministerie van Veiligheid en Justitie (JenV). Het Dienstencentrum zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken door ondersteuning en advisering te bieden over verschillende dienstverleningsdomeinen waaronder o.a. ICT en Informatievoorziening.

Beschrijving directie/afdeling Je werkzaamheden worden uitgevoerd in de afdeling Portfoliomanagement binnen het Dienstencentrum. De afdeling richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum. Daarnaast maakt en monitort zij contracten en afspraken met leveranciers van het Dienstencentrum

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel Binnen JenV wordt vanuit het project IAM gewerkt aan het verbeteren van Identity & Access Management (IAM) voorzieningen ter ondersteuning van diverse bedrijfsvoerings- en primaire processen. Het Dienstencentrum van het Bestuursdepartement is verantwoordelijk voor het selecteren en inrichten van een IAM-dienst. Dit doet zij in samenwerking met de ICT-organisatie SSC-I van DJI.

Het nieuwe innovatieve platform voor IAM voert in hoge mate processen geautomatiseerd uit en heeft koppelingen naar diverse andere Rijksbrede systemen ten behoeve van onder andere: personeelszaken, gebouwtoegang, werkplektoegang, facilitair management. De hierdoor ontstane nieuwe IAM dienst vervangt de bestaande IdM dienst.

Het Dienstencentrum is op zoek naar een zeer ervaren project architect op het gebied van IAM die in staat is om het Dienstencentrum te ondersteunen bij het architectuur proces.

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden
De werkzaamheden bevatten o.a.:

  • Aanpassingen door voeren in de PSA
  • Opstellen van de transitie architectuur met een gedetailleerde beschrijving van de IST en de SOLL
  • Opstellen migratie aanpak
  • Inhoudelijk ondersteunen van het Access Management realisatieteam (DC en SSC-I)
  • Deelnemen aan alle relevante overlegstructuren
  • Voert de brugfunctie uit tussen de verschillende ICT-dienstverleners van JenV op het gebied van techniek/infrastructuur in opbracht van de Lead Architect
    • Technisch inhoudelijke afstemming met de JenV organisaties 
  • Technisch inhoudelijk adviseren en ondersteunen van JenV organisatie tijdens de voorbereiding van en implementatie en migratie naar het nieuwe IAM-platform
  • Gezien de aard van de JenV organisatie kunnen de werkzaamheden in heel Nederland plaatsvinden echter met een zwaartepunt in Den Haag, Utrecht.

    Competenties
    Vanuit je rol als projectarchitect denk je na over bedrijfsinrichting, organisatie en IT met een nadruk op IT. Je ontwikkelt optimale synergie tussen bedrijfsprocessen en automatisering. We zijn dan ook op zoek naar een collega met de volgende competenties:

  • Organisatie sensitiviteit
  • Communicatief vaardig
  • Goed in staat om samen te werken
  • Overtuigingskracht
  • Goed ontwikkeld analytisch vermogen en conceptueel denken
  • Praktische instelling 
  • Netwerken 
  • Besluitvaardig 
  • Je professionele integriteit staat buiten kijf

Functie-eisen en wensen

Eisen:

  • Bij eventuele gunning levert de Kandidaat zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 2 maanden na de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden.
  • Bij eventuele gunning levert de kandidaat een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in.
  • Beschikbaar voor maximaal 16 uur per week tot minimaal eind 2020, met optie tot verlenging.
  • Afgeronde WO opleiding
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als project architect binnen de rijksoverheid. Dit blijkt uit het aangeboden CV.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met het adviseren op en ontwikkelen van architecturen op het gebied van IAM binnen de rijksoverheid. Dit blijkt uit het aangeboden CV.
  • Minimaal 2 jaar werk ervaring met het opzetten van een IAM visie, strategie en roadmap binnen de rijksoverheid. Dit blijkt uit het aangeboden CV.
  • Minimaal 1 jaar werk ervaring met het opzetten van federatieve toegangsdiensten, binnen de rijksoverheid. Dit blijkt uit het aangeboden CV.
  • Minimaal 3 jaar werk ervaring met het opzetten van een transitie architectuur met een gedetailleerde beschrijving van de IST en de SOLL. Dit blijkt uit het aangeboden CV.

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van IAM. Geef aan hoeveel jaar
  • Bekend met de verschillende JenV organisaties en hun taken
  • Kent zijn weg binnen JenV en het applicatielandschap.
  • Heeft ervaring als senior-adviseur bij een ministerie of grote overheidsorganisatie (geef aan in hoeveel opdrachten)
  • Heeft ervaring met het functioneren in samenwerking en wisselwerking tussen business en ICT-teams, waarbij zowel de taal van de business als die van de techniek wordt gesproken.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-20 20:27:47



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden