Projectleider Cloud based platform | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0667
Startdatum:
17-06-2019
Verwachte einddatum:
15-06-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12 Jun 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Projectleider Cloud based platform voor 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
Projectmanager Cloud Based Applicatieplatform
Om in de behoefte van de stad te voorzien, start ICT met haar partner een traject waarin zij “landingsbanen” op een cloud based applicatieplatform aanlegt en aan de stad beschikbaar stelt. Dit cloud based applicatieplatform wordt geschikt voor een breed gebruik in de stad en zal onbeperkt met het gebruik mee kunnen groeien. In opdracht van IV kunnen applicaties van derden aan de stad beschikbaar worden gesteld. Maar de stad kan ook eigen DevOps-teams of teams van externe partijen op het cloud based applicatieplatform applicaties voor de stad laten ontwikkelen en/of beheren. Doordat het cloud based applicatieplatform generieke functies voor  data & applicatie-integratie, connectiviteit, toegang & autorisatie (IAM) en beveiliging (achter @DP, CyberSOC) biedt, faciliteert het de inbedding van applicaties in de Amsterdamse context.
De projectleider speelt een verbindende rol tussen IV, ICT en haar partner(s) en zorgt dat zowel platform als beheerorganisatie in hierboven beschreven context wordt gerealiseerd op een iteratieve manier bijvoorbeeld a.d.h.v. casussen.

Werkzaamheden:

  • Voor regie op ICT-partner(s) in beschikbaarstelling cloudplatform en inrichting van bijbehorende processen en organisatie;
  • Zorgt voor de realisatie van Architectuur van het landingsplatform;
  • Geeft richting aan  het verandertraject en communiceert hier breed over;
  • Bewaakt en monitort de voortgang;
  • Betrekt actief de IV-organisatie en andere belanghebbenden.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De afdeling ICT van de gemeente Amsterdam is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomstvaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties. De gemeente Amsterdam is volop in ontwikkeling naar een moderne overheid waarin digitalisering, zoals innovaties op het gebied van data een grote rol speelt. Organisatieonderdeel ICT is een belangrijke speler in deze ontwikkeling.  De afdeling ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations,  Ondersteuning Primair Proces, en het CIO Office. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt een afgeronde WO opleiding in de richting van Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskunde of Informatie Management. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. 
    Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Geef in maximaal 2 pagina’s aan waarom je de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je bent in het bezit van certificaat Scrum Product Owner. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld;
  • Je hebt ruime ervaring met verandermanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ruime kennis en ervaring op gebied van Agile/SCRUM. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met het aansturen van complexe leveranciersrelaties en het betrekken van stakeholders. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;

Wensen:

  • Kennis van en ervaring met verandertrajecten, bij voorkeur binnen gemeente Amsterdam. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Aantoonbare kennis van en affiniteit met het vakgebied (ICT applicatieontwikkeling). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met het aansturen van externe ICT-partners. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je beschikt over het vermogen technische oplossingen te vertalen naar consequenties voor de organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-04 06:07:57

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden