Projectleider – Communicatie en digitale dienstverlening | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-1020
Startdatum:
01-01-2020
Verwachte einddatum:
30-06-2020
Aantal uur per week:
36-40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Dec 2019 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Provincie Zuid Holland op zoek naar een Projectleider – Communicatie en digitale dienstverlening voor 36-40 uur in de week in Den Haag.

Achtergrond / aanleiding Een aantal ICT-projecten bij de provincie Zuid-Holland moet gecontinueerd worden. Het zwaartepunt van de projecten ligt in de richting van communicatie (doorontwikkelen van verschillende interne websites, in het kader van wet GDI de sites toegankelijk maken en het opstarten van het project voor een nieuwe externe website) en het neerzetten van nieuwe digitale dienstverlening door onder andere e-formulieren een prominente positie binnen de Provincie te geven.

Additionele opdrachten worden in onderling overleg bepaald. Voor al deze projecten is bij de provincie ZuidHolland voldoende inhoudelijke kennis voorhanden. Er is wel een grote behoefte aan processturing. Gezien de aard en complexiteit van de opdrachten wordt hiervoor een ervaren projectleider gezocht.

Opdracht De volgende taken dienen uitgevoerd te worden:

  • projectbewaking en -sturing op tijd, geld, kwaliteit en scope; 
  • aansturing van het projectteam; 
  • organiseren van project- en stuurgroep overleg;
  • opstellen van project- en stuurgroep verslagen;
  • opstellen van maandelijkse projectrapportages;
  • actualiseren van de projectstatus in de projectportfolio;
  • communicatie met stakeholders;
  • leveranciersmanagement; 
  • impactbepaling van knelpunten en opstellen van afwijkingsrapporten; 
  • managen van faseovergangen en opstellen van daarbij behorende faseplannen.

Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten De Senior Projectleider geeft terugkoppeling van de (deel) resultaten en producten aan de opdrachtgever. Vanuit de afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) vindt hierop door portfoliomanagement monitoring plaats.

Informatie over de projectomgeving

Afdeling Informatisering & Automatisering

De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.

De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving op basis van Citrix.

De afdeling Informatisering & Automatisering kent vijf specifieke aandachtsgebieden:

– Bureau Infrastructuur & Support (BIS). BIS zorgt voor een optimale beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (computers, tablets, telefoons) en beheert alle applicaties, het netwerk, de gegevensopslag en de telecommunicatie van de provincie Zuid-Holland.

– Bureau Bedrijfsinformatie (BBI). De provincie Zuid-Holland verwerkt en produceert bij de uitvoering van haar kerntaken heel veel digitale geo- en bedrijfsinformatie. BBI helpt provinciale collega’s bij het beheer en gebruik hiervan. Daarnaast beheert BBI applicaties die door de organisatie worden gebruikt.

– Bureau Documentaire Informatie (BDI). BDI ondersteunt het werk van provinciale medewerkers met middelen om documentaire informatie digitaal te ontsluiten en te beheren. Vindbaar en toegankelijk zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook ondersteunt BDI digitale bedrijfsprocessen.

– Bureau Advies & Beleid (BAB). Informatisering & Automatisering is een integraal onderdeel van ieders werk geworden. BAB kijkt samen met provinciale medewerkers hoe alle taken nog beter uitgevoerd kunnen worden en hoe nieuwe IT-oplossingen en innovaties binnen het totaalplaatje van de provincie Zuid-Holland passen.

– Portfoliomanagement (PM). Portfoliomanagement heeft als doel om enerzijds de beschikbare ICT-middelen in te zetten op de, vanuit organisatieperspectief gezien, meest cruciale projecten en anderzijds om de projecten op een zo goed mogelijke manier en conform afspraak uit te voeren.

Functie eisen en wensen

  • In het bezit van een diploma op HBO-niveau;
  • Aantoonbare recente werkervaring in het leiden van van projecten voor het implementeren van nieuwe (interne) websites; De afgelopen vijf (5) jaar tenminste één (1) implementatietraject van een (interne) website begeleid;
  • Aantoonbare recente werkervaring met het invoeren van e-formulieren organisatie breed; De afgelopen vijf (5) jaar tenminste één (1) implementatietraject op het gebied van e-formulieren/digitale dienstverlening begeleid;
  • Afgelopen 15 jaar minimaal 10 jaar projectleiding ervaring;
  • Afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar overheidservaring;
  • In het bezit van het Prince2 Practitioner certificaat;
  • In het bezit van het Professional Scrum Manager certificaat.
  • competenties:

    • Resultaatgericht handelen:
    o daadkrachtig optreden, proactieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch, procesmatig;
    • Flexibiliteit:
    o tact, zorgvuldigheid en goede oordeelsvorming in relatie tot tegenstrijdige belangen van stakeholders;
    • Communicatieve- en adviesvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
    • Samenwerking:
    o teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding, omgevingsgericht;
    o sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, overtuigingskracht, organisatiesensitiviteit;
    o ‘als een vis in het water’ op zowel de management- als werkvloer;
    • Gedreven instelling;
    o passie in het werk;
    o doorzettingsvermogen;

  • Aanvullend op het CV, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak enerzijds een implementatietraject een nieuwe website te schetsen en anderzijds het opzetten van digitale dienstverlening gebaseerd op de omschrijving van de opdracht bij de Provincie Zuid Holland.
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden van projecten?
  • aantoonbare relevante werkervaring met projecten op het gebied van de implementatie van nieuwe websites in een organisatie (geef aan in hoeveel projecten)
  • aantoonbare relevante werkervaring met projecten in het kader van het opzetten van digitale dienstverlening (geef aan hoeveel implementatieprojecten je hebt begeleid
  • aantoonbare werkervaring met Fortes Principal Toolbox & Topdesk?
  • aantoonbare werkervaring bij een provincie?

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-12-03 12:04:41



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden