Projectleider ICT | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
2865
Startdatum:
07-01-2019
Verwachte einddatum:
07-06-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20-12-2018 08:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de gemeente Amsterdam op zoek naar een Projectleider ICT

Functieomschrijving
De projectleider is werkzaam binnen de afdeling Projecten en verantwoordelijk voor het realiseren van grote projecten op het gebied van serviceverlening, binnen tijd, budget en conform de acceptatiecriteria van de opdrachtgever. De functie wordt gekenmerkt door het voorbereiden en begeleiden van projecten van grote omvang en/of complexiteit.
De afdeling projecten bestaat uit projectleiders, -managers, programmamanagers, architecten en project management officers. Het team rapporteert aan de manager van de afdeling.

Werkzaamheden

  • Stemt af met bij de implementatie van projecten met betrokken partijen
  • Zorgdragen voor de adequate aansturing en bezetting van het projectteam
  • (mede) uitvoeren van (delen van) het project
  • Realiseren van de uitvoering van het projectplan, alsmede zorgdragen voor periodieke rapportages over voortgang, uitputting van middelen en beslismomenten
  • Bewaken en bevorderen van de samenhang tussen verschillende met elkaar verbonden projecten
  • Stelt een eindverslag op met verantwoording voor gebruikte tijd en middelen
  • Toetsen van de opgeleverde projectresultaten aan het projectplan en, na het bereiken van de gewenste projectdoelstellingen, overdragen van relevante kennis en documenten aan de PMO en Team Projecten
  • Doen van voorstellen tot processen productverbetering o.b.v. lessons learned

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De gemeente Amsterdam wil optimale dienstverlening leveren aan Amsterdammers, publieke organisaties en bedrijven. Daarvoor is een duurzame, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur nodig. ICT verzorgt dit, samen met haar partners.

Medewerkers van de gemeente Amsterdam gebruiken de ICT-infrastructuur om hun dagelijkse werk te doen. De gemeentelijke ICT-infrastructuur bestaat onder andere uit een netwerk met datacenters, maar ook uit bijvoorbeeld computers, telefoons en Wi-Fi. Dit alles wordt beheerd door ICT. Zij verzorgen ook de inkoop van nieuwe voorzieningen voor de ICT-infrastructuur.

Naast het verzorgen van de ICT-infrastructuur die medewerkers gebruiken, ondersteunt de afdeling ICT ook bij het optimaal vastleggen en ontsluiten van informatie binnen de gemeente. Met die informatie kan de gemeente Amsterdam haar interne processen goed inrichten, zodat optimale dienstverlening geleverd kan worden aan Amsterdammers, publieke organisaties en ondernemers.

Kortom, ICT verbindt Amsterdam en haar omgeving.

Functie eisen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Kandidaat heeft de afgelopen 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met: (KO)
    – infrastructuur omgevingen
    – digitale dienstverlening aan burgers
    – Scrum/Agile
  • Kandidaat is Prince2 Practitioner of IPMA level C gecertificeerd (Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet.) (KO)
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van bedrijfskunde en bestuurskunde. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv aan de hand van een diploma, training en/of cursus (KO)
  • Kandidaat beschikt minimaal over een aantoonbaar hbo werk- en denkniveau (opgedaan door relevante werkervaring) en/ of een Informatierechnologie/Bedrijfskundige achtergrond met een minimaal behaald hbo diploma. (KO)
  • Kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring met het realiseren van technische- en organisatiewijzigingen.(KO)
  • Kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring met projectleiderschap en kwaliteitsmanagement op het terrein van serviceverlening en infrastructurele ICT Projecten (KO)
  • Kandidaat is full time (32 uur per week) beschikbaar per 07 januari 2019 (KO)
  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan binnen een G4 gemeente (KO)

Aanvullende informatie

CV in het Nederlands, MS word en max 5 pagina’s

Gesprekken vinden plaats in de week van 2 t/m 4 januari 2019

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-17 10:19:29



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht