Projectleider ICT Servicemanagement | Ridderkerk

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Ridderkerk
Aanvraagnummer:
A2020-0112
Startdatum:
09-03-2020
Verwachte einddatum:
31-08-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Feb 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Waterschap Hollandse Delta op zoek naar een Projectleider ICT Servicemanager op basis van 24 uur per week. 

Beschrijving:
De afdeling Advies en Automatisering (AA) beheert en levert de kennis, informatie en automatisering voor de processen zoals die door het waterschap worden uitgevoerd. Binnen de afdeling AA is het team Informatietechnologie (AAIT) verantwoordelijk voor de Servicedesk. De Servicedesk is een belangrijke schakel in de klantbediening. 

Het team AAIT is het project “Modernisering ICT Dienstverlening” gestart, dat tot doel heeft de dienstverlening, de verantwoording daarover en de bijsturing daarvan te professionaliseren.

In dit project moet het volgende gebeuren:

  • Het herijken van de Service Level Agreement (SLA) en Producten Dienst Catalogus (PDC);
  • Het inrichten van Service (Delivery) Management;

Het inrichten van het Service Level Rapportage proces.
De aanpak is erop gericht om te komen tot duidelijke service afspraken met de organisatie, die realiseerbaar zijn door team AAIT.
 
Voor het beheren en onderhouden van deze service afspraken worden de taken en verantwoordelijkheden van de Service Manager beschreven en opgeleverd, waarna het Service Management begeleid kan worden.
1. Inrichten Service Level Management
2. Advies en inrichting servicemanagement tool
3. Inrichten dashboards om de processen te managen
4. Begeleiden van proces eigenaren
5. Beschrijven rol en verantwoordelijkheden servicemanager
6. Opleiden/begeleiden servicemanager

Je werkzaamheden als projectleider ICT servicemanager, zullen o.a. bestaan uit:

  • Actualiseren PDC/SLA-dienstverlening;
  • Herijking servicemanagement tool, advies, implementatie en inrichting;
  • Opzetten, inrichten moderne dashboards om de huidige en de ingerichte processen te managen;
  • Opzetten, inrichten moderne SLR-rapportage (infographics);
  • Top 10 meldingen in het proces ontdekken doormiddel van trends, en dit automatiseren om de klantgerichtheid en de efficiëntie te vergroten;
  • Integrale afspraken over het detailniveau van het beschrijven van processen;
  • Ophalen wensen/behoeftes vanuit de gebruikersorganisatie met betrekking tot het SLA;
  • Werksessies organiseren met alle afdelingen en zorgen voor vastlegging van gezamenlijke overeengekomen SLA;

De werkzaamheden worden afgerond met een audit.
 
Overige gegevens
Inzet voor 24 uur/week (maandag, dinsdag en donderdag, vanaf 08.30 uur tot 17.00 uur.) vaste dagen en uren.

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Middelen zoals telefoon, PDA, laptop of tablet worden niet door het waterschap verstrekt;
  • Je dient per 9 maart 2020 beschikbaar te zijn. Geef hieronder aan per wanneer je beschikbaar bent;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau en ITILV3 en ITILV4 volledig gecertificeerd. Opleidingsniveau is duidelijk terug te vinden in het cv en indien nodig zijn kopieën van diploma’s beschikbaar;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als ICT-servicemanager. De werkervaring moet duidelijk terug te vinden zijn in het cv. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Minimaal Prince 2 Foundation certificaat of haalt dit voor 1 april 2020;
  • Minimaal rijbewijs B;
  • Ervaren in het geven van interactieve presentaties/workshops (powerpoint, prezi of mentimeter);
  • Het is kandidaat en het adviesbureau waaraan hij/zij verbonden is niet toegestaan deze rol uit te voeren indien kandidaat en/of het adviesbureau onderdeel zijn van de aanbieding van een aannemer aan opdrachtnemerszijde voor de uitvoeringsfase op de projecten;
  • Geef aan waarom je van mening bent dat je de geschikte persoon bent voor deze opdracht;
  • Geef aan hoe op basis van opgedane kennis en ervaring de opdracht bij het waterschap uitgevoerd wordt. Ga in op onder meer
    • ITIL -beheerprocessen
    • ICT middelen beleid;
    • PDC, SLA en SLR
    • Selfservice;
    • Infographics;
    • Projectleiding;
    • Pre Ivanti selfservice.

     De specifieke kennis moet duidelijk terug te vinden zijn in het cv.

  • Geef een beschrijving waaruit blijkt dat je een positieve en kritische werkhouding hebt, eigenaarschap toont, verantwoording neemt, proactief bent, oog hebt voor plannen en organiseren en mensen met elkaar wilt verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties;
  • Je dient 2 referenties in te dienen. Met het invullen van deze referenties geef je WSHD het recht om rechtstreeks contact op te nemen met je referenten.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-02-19 10:19:19



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden