Projectleider Identity & Access Management (IAM) | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0523
Startdatum:
02-11-2020
Verwachte einddatum:
30-04-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22-10-2020 08:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Projectleider Identity & Access Management (IAM) op basis van 36 uur per week. 

De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en moet in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten opleveren. Daarnaast is het voor de gemeente van belang dat bij deze transitie voldaan wordt aan het informatieveiligheidsbeleid en de AVG-wetgeving.

Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een projectleider IAM, die de volgende taken op gaat pakken:

  • Optimaliseren van IAM (-gerelateerde) processen (bijvoorbeeld IDU, rolbeheer, attestatie, etc.);
  • Advies bij het beleggen van IAM verantwoordelijkheden;
  • Maken doelarchitectuur IAM;
  • Meewerkend voorman bij opstellen van rollen o.b.v. procesbeschrijvingen in samenwerking met de business (Soll matrix);
  • Samenwerken met en eventueel ondersteunen van RBAC specialist en adviseur IAM Tooling;
  • Ondersteunen bij en begeleiden van implementatie gekozen IAM oplossing (OTAP);
  • Organiseren en uitvoeren van Proof of Concept gekozen IAM oplossing met één afdeling;
  • Ondersteuning bij het aansluiten van applicaties;
  • Opleiden van en bewustwording creëren bij de gehele gebruikersorganisatie, beheerders, I-adviseurs etc. inzake IAM middels workshops, bijeenkomsten, werkoverleggen etc. in samenwerking met afdeling Communicatie;
  • Opstellen van tactisch en operationeel beleid m.b.t. Logische toegang.

De opdracht loopt tot 30 april 2021, met mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving:
De ideale kandidaat is een ervaren projectleider IAM met ruime ervaring op het gebied van IAM in een bestuurlijke omgeving.

  • Sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Je kan goed schakelen tussen verschillende stakeholders;
  • Minimaal 4 jaar werkervaring als IAM consultant in complexe omgevingen met veel dataopslag en applicaties;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een 100.000+ gemeente;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring van implementatie van een IAM oplossing;
  • Kennis en ervaring van provisioning, delegation, IAM-processen en architecturen;
  • Kennis en ervaring met SOLL-matrix (objectmatrix, subjectmatrix, functiescheidingen);
  • Kennis van directory services LDAP en Active Directory (AD);
  • Gedegen kennis van informatiebeveiliging en AVG-wetgeving.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt op CV een aantoonbaar afgeronde HBO/WO-opleiding (minimaal bachelor);
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een 100.000+(inwoners) gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als IAM consultant bij een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar;
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met implementatie van IAM oplossingen bij overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar;
  • Als projectleider IAM beschik je over de volgende competenties: – Klantgericht, – Analytisch vermogen, – Communicatief vaardig, -Omgevingsbewust, – Proactief, – Resultaatgericht, – Overtuigingskracht, -Verbinder / teamspeler, – Stressbestendig.

Wensen:

  • Op CV aantoonbaar een certificering CISSP;
  • Op CV aantoonbaar minimaal 6 maanden werkervaring met het aansturen van een IAM projecten binnen een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar. (Benoem dit per werkgever/opdracht in CV);
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 werkervaring met het inrichten van SOLL-matrix (objectmatrix, subjectmatrix, functiescheidingen) binnen een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar. (Benoem dit per werkgever/opdracht in CV);
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het toepassen van betreffende informatiebeveiliging en AVG-wetgeving in de afgelopen 5 jaar. (Benoem dit per werkgever/opdracht in CV);
  • WerkervaringOp CV aantoonbaar minimaal 2 jaar met het toepassen van betreffende standaarden en best practices zoals ISO27001 en BIO. in de afgelopen 5 jaar. (Benoem dit per werkgever/opdracht in CV).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 30 oktober 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-13 13:14:59



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Winhold Bartelink

contactpersoon:

Winhold Bartelink

Bel me nu!

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden