Projectleider Office 365 | Amersfoort

Werkniveau:
Senior
Standplaats:
Amersfoort
Aanvraagnummer:
A2020-0533
Startdatum:
09-11-2020
Verwachte einddatum:
01-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
26-10-2020 07:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Staatsbosbeheer op zoek naar Projectleider Office 365 op basis van 36 uur per week.

Staatsbosbeheer:
Staatsbosbeheer is een zelfstandig bestuursorgaan en beheert ruim 260.000 hectare Nederlandse natuur. Staatsbosbeheer maakt zich onder de noemer ‘Beschermen, beleven en benutten’ klaar voor de toekomst waarin ze mensen willen betrekken bij de natuur die hen raakt.

Context:
Op dit moment werken we met MS Office 2013 op onze Citrix omgeving en laptops. De MS Office 2013 suite wordt op korte termijn niet meer ondersteund en moet worden bijgewerkt. Naast het lifecycle-management proces heeft Staatsbosbeheer de wens gebruik te maken van MS Office 365.

Bij de implementatie van MS Office 365 speelt de afdeling Informa­tie & Communicatie Technologie (ICT) een belangrijke rol.

Als projectleider behoud jij het overzicht en zorg je dat alle belanghebbenden betrokken worden en blijven. Met behulp van een project,- en implementatieplan realiseer je een technisch en functioneel geaccep­teerde implementatie van Office 365 binnen de organisatie.

De lengte van het project bedraagt ca. 7 maanden. Je hebt te maken met technisch en functioneel beheerders, projectmedewerkers en eindgebruikers.

Werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het leiden en realiseren van het project van initiatiefase tot en met de overdracht aan de opdrachtgever, binnen afgesproken planning en budget en conform afgesproken kwaliteitsnormen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een project,- en implementatie­plan en zorgt voor de aansluiting hiervan op de projectdoelstellingen en de Project Start Archi­tectuur;
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van een risicoanalyse, het monitoren van risico’s en het tijdig treffen van maatregelen in overleg met de opdrachtgever;
  • Je borgt een duidelijke overlegstructuur met betrokkenen, levert verantwoor­dingsdocumenten op (periodieke voortgangsrapporten) en zorgt voor een duidelijke escalatie­structuur;
  • Je zorgt voor heldere verwachtingen van projectleden en betrokkenen ten aanzien van hun rol, taken en verantwoordelijkheden;
  • Je schakelt op het juiste moment de juiste mensen in voor steun en medewerking aan het project;
  • Je adviseert en rapporteert aan de opdrachtgever (Afdelingshoofd ICT) middels afgesproken formats;
  • Je bent verantwoordelijk voor een succesvolle Functionele Acceptatie Test (FAT) en Gebruikers Acceptatie Test (GAT).

 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je weet hoe je een project goed inricht (structuur, aanpak, planning, bemensing, communicatie, informatie), je bent realistisch (doel, tijd, geld, kwaliteit, resultaat, risico’s), voorspelbaar en waakzaam (issues, risico’s, leerpunten);
  • Wij zoeken een verbinder, die de mensen meeneemt (draagvlak creëert, verandering begeleidt, bruggenbouwer). Iemand die goed schakelt tussen situaties en tussen mensen en die omgevingsbewust is;
  • Je kent het werken bij de overheid en laat je niet uit het veld slaan als de bureaucratie tegen lijkt te zitten;
  • Je hebt ervaring als projectleider in een ICT-omgeving;
  • Je bent in bezit van een relevant wo-diploma of wo-niveau door een hbo-diploma met aanvullende opleidingen en ervaring.

Wensen:

  • Competenties: – Een resultaatgerichte en oplossingsgerichte houding; – Je bent gericht op samenwerken, initiatiefrijk, flexibel met een hands-on mentaliteit en straalt senioriteit uit; – Je weet in korte tijd een netwerk op te bouwen, zodat je op het juiste moment de juiste mensen weet in te schakelen; – Je bent in staat om adviezen op een korte en heldere manier op te schrijven voor verschillende doelgroepen (van ICT medewerkers tot Directie); – Je hebt het vermogen om anderen te inspireren, motiveren en te verbinden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 4 november 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-15 11:55:27



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Marco Buitenhuis

contactpersoon:

Marco Buitenhuis

Bel me nu!

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden