Projectleider Registratie, Vergunningen en Meldingen | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1614
Startdatum:
15-07-2021
Verwachte einddatum:
14-01-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
02-07-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor KOOP onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een  Projectleider Registratie, Vergunningen en Meldingen (RVM) op basis van 24 uur per week. 

Project RVM:
Het project richt zich op het realiseren en in gebruik nemen van een nieuwe oplossing voor het ontsluiten, beheren en analyseren van vergunningen en toestemmingen die zijn gerelateerd aan de vastgoedportefeuille van het RVB. De opdrachtgever voor het project maakt deel uit van de afdeling Vastgoedinformatiemanagement binnen de directie Vastgoedbeheer. In de huidige situatie worden verschillende systemen gebruikt die om verschillende redenen niet meer voldoen. De nieuwe oplossing zal stap voor stap moeten worden ingericht en gebruikt.

Opdrachtomschrijving:
De projectleider neemt het project over van de huidige projectleider. Het project bevindt zich in de initiatiefase en deze fase zal met de oplevering en goedkeuring van een PID worden afgerond. De projectleider bepaalt met de opdrachtgever en in afstemming met de afdeling IV en de enterprise architecten, de te volgen route en te kiezen oplossingsrichting.

Onderliggende taken:

  • Bepalen te volgen realisatie aanpak (ontwikkelen of configureren standaardapplicatie);
  • Ingeval van ontwikkeling vaststellen van de ontwikkel aanpak (agile/scrum) en het te gebruiken ontwikkelplatform (No of Low code);
  • Het opstellen van PID;
  • Het conform PID en in nauwe samenwerking van de business uitvoeren van het project;
  • Voor het project bepalen wat de organisatorische gevolgen van de invoering van het nieuwe systeem zijn en met de opdrachtgever borgen dat de resultaten worden geïmplementeerd;
  • Verzorgen van periodieke rapportage over voortgang en faseovergangen aan de stuurgroep en aan Portfolio Management Office (PMO);
  • Rapporteren van exceptions en de impact daarvan op het project aan de stuurgroep en aan Portfolio Management Office (PMO);
  • Afstemmen met IV afdeling over technische oplossingen en de inrichting van beheer van de oplossing;
  • Met opdrachtgever voorbereiden van de doorontwikkeling van de oplossing na afronding van het project.

Rijksvastgoedbedrijf (RVB):
Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12 miljoen vierkante meter gebouwen en circa 89.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement (P&P):
De directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement is de schakel tussen de departementen, beleidsmakers, vastgoedhoudende diensten, medeoverheden en maatschappelijke organisaties en het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op strategisch niveau. Hierbij is P&P op concern Rijksniveau verantwoordelijk voor het opstellen van de Rijksvastgoedportefeuillestrategie met als doel “het accommoderen en implementeren van de Rijksdoelen en het beleid waarbij Rijksvastgoed een rol van betekenis kan spelen”. De directie P&P bestaat uit vijf afdelingen: de afdeling Strategie- en Uitvoeringsbeleid, de afdeling gebieden, de afdeling Portefeuillemanagement, de afdeling CIO Office en de afdeling Informatievoorziening. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Afdeling IV:
De afdeling IV draagt zorg voor levering en beheer van ICT-voorzieningen binnen het Rijksvastgoedbedrijf. De ICT-werkzaamheden vinden plaats binnen de kaders van de directie Portefeuillestrategie en Portefeuillemanagement. De projectleider werkt vanuit de afdeling IV.

De afdeling IV is verantwoordelijk voor:

  • RVB-specifieke ICT-dienstverlening;
  • Generieke dienstverlening;
  • Servicemanagement;
  • Opzet en aanpassing van deze specifieke dienstverlening aan de technologische- en functionele eisen van deze tijd;
  • Service- en contractmanagement over de generieke en specifiek dienstverlening en de eventueel uit te besteden ICT-diensten;
  • ICT-(architectuur)- kennis en ervaring op technische- en applicatie- architectuur en informatiebeveiliging.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als projectleider (ICT projecten);
  • Je beschikt over kennis en ervaring met de inrichting en implementatie van processen van de ontwikkeling van applicaties.

Wensen:

  • Je beschikt over ervaring als projectleider ICT binnen een uitvoeringsorganisatie;
  • Je beschikt over kennis en ervaring met Agile Scrum en toepassing van No en low code omgevingen;
  • Je beschikt over ervaring met verandermanagement, procesverbetering en applicatieontwikkeling.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-06-30 11:54:48

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden